Gjest hva gjør en her..... Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Bor i tromsø, og er berørt av drapet som nettopp er skjedd der en kvinne ble drept utenfor en skole. Min 9 åring er ofte opptatt av ting som skjer rundt omkring. Har beskyttet barnet mot denne grusomme nyheten. Bør jeg på noen måte informere barnet om dette, i isåfall hvordan? Har en tanke om at barnet muligens vil høre noe på mandag på skolen, selv om det ikke er i nærheten av skolen det skjedde på. Er så bekymret for at barnet mitt skal bli unødig redd. Er ofte redd for oss foreldre skal dø ovs. Hvilke synspunkt har dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agree Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg synes ikke barnet skal informeres, men at du kanskje skal tenke litt igjennom hvordan besvare evnt spørsmål som dukker opp - hvis de skulle dukke opp. Jeg synes barn i størst mulig grad skal skånes for denne type "nyheter". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvemamma Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg tror det er bedre å informere barnet selv enn at det hører om denne tragiske hendelsen på skolen eller andre steder, noe det helt sikkert kommer til å gjøre. Bedre å kontrollere informasjonen selv. I en ideell verden skulle barn vært skånes for å vite om slike ting, men dessverre er verden langt fra ideell. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.