Gå til innhold

Skal man informere 9 åringen om drapet i tromsø?

Gjest hva gjør en her.....

Anbefalte innlegg

Gjest hva gjør en her.....

Bor i tromsø, og er berørt av drapet som nettopp er skjedd der en kvinne ble drept utenfor en skole. Min 9 åring er ofte opptatt av ting som skjer rundt omkring. Har beskyttet barnet mot denne grusomme nyheten. Bør jeg på noen måte informere barnet om dette, i isåfall hvordan? Har en tanke om at barnet muligens vil høre noe på mandag på skolen, selv om det ikke er i nærheten av skolen det skjedde på.

Er så bekymret for at barnet mitt skal bli unødig redd. Er ofte redd for oss foreldre skal dø ovs.

Hvilke synspunkt har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke barnet skal informeres, men at du kanskje skal tenke litt igjennom hvordan besvare evnt spørsmål som dukker opp - hvis de skulle dukke opp. Jeg synes barn i størst mulig grad skal skånes for denne type "nyheter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er bedre å informere barnet selv enn at det hører om denne tragiske hendelsen på skolen eller andre steder, noe det helt sikkert kommer til å gjøre. Bedre å kontrollere informasjonen selv.

I en ideell verden skulle barn vært skånes for å vite om slike ting, men dessverre er verden langt fra ideell. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...