Gå til innhold

Hva får en mann til å drepe en kvinne med ett...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

4

• Bookworm

4

• mariaflyfly

3

• sort som natta

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest best wishes

Kan han ha vært utilregnelig i gjerningsøyeblikket?

Ellers tror jeg mye på oppsamlet aggressivitet. han har alltid holdt inne all sin aggressjon. Så når hun gjør det slutt, så bare bikker det over for han, det ene tar det andre. Han klarer ikke å stoppe og tragedien er et faktum.

Gjest Ulvinnen

Jeg har ingen erfaring selv med menn som ikke takler å bli gjort slutt med. Men slike hendelser som denne skremmer meg. Skal kvinner trenge å være redde for sitt eget liv om de gjør det slutt?

Forresten, når jeg tenker meg om, så hadde jeg en gang en kjæreste som truet med å ta livet av seg om jeg gjorde det slutt. Det er langt tilbake i tid, jeg var bare 16 år da. Det var grusomt å få en slik trussel, ikke minst fordi en venn av meg hadde tatt livet av seg bare kort tid før, fordi jenta han hadde gjort gravid giftet seg med en annen.

Men det er tross alt verre å drepe eksen, enn å ta sitt eget liv. (Bare så ingen lurer: han som truet med å ta livet av seg pga meg, gjorde ikke alvor av det.)

Jeg har ingen erfaring selv med menn som ikke takler å bli gjort slutt med. Men slike hendelser som denne skremmer meg. Skal kvinner trenge å være redde for sitt eget liv om de gjør det slutt?

Forresten, når jeg tenker meg om, så hadde jeg en gang en kjæreste som truet med å ta livet av seg om jeg gjorde det slutt. Det er langt tilbake i tid, jeg var bare 16 år da. Det var grusomt å få en slik trussel, ikke minst fordi en venn av meg hadde tatt livet av seg bare kort tid før, fordi jenta han hadde gjort gravid giftet seg med en annen.

Men det er tross alt verre å drepe eksen, enn å ta sitt eget liv. (Bare så ingen lurer: han som truet med å ta livet av seg pga meg, gjorde ikke alvor av det.)

''(Bare så ingen lurer: han som truet med å ta livet av seg pga meg, gjorde ikke alvor av det.)''

Jeg tror kanskje de som hyler høyest at de skal gjøre det, er dem som ikke gjør det.

Fullstendig galskap, denne saken. Helt forferdelig, ikke minst det at den drepte har en liten datter. :(

Annonse

Gjest Ulvinnen

''(Bare så ingen lurer: han som truet med å ta livet av seg pga meg, gjorde ikke alvor av det.)''

Jeg tror kanskje de som hyler høyest at de skal gjøre det, er dem som ikke gjør det.

Fullstendig galskap, denne saken. Helt forferdelig, ikke minst det at den drepte har en liten datter. :(

''Jeg tror kanskje de som hyler høyest at de skal gjøre det, er dem som ikke gjør det.''

Det trodde jeg også tidligere. Men så enkelt er det ikke. Han jeg nevnte at tok livet av seg pga jenta han gjorde gravid giftet seg med en annen, han fortalte meg om det på fohånd. Det er derfor jeg vet hva motivet var. Dessverre lot jeg være å fortelle det til noen annen, siden jeg også trodde at de som forteller om det ikke vil utføre det. (Han hadde også avkrevet meg et taushetsløfte). At jeg ikke varslet familien hans, det har jeg aldri klart å tilgi meg selv.

Men jeg lærte av det. Så da en venninne et års tid senere sa at hun ville ta livet av seg pga kjærlighetssorg, trodde jeg på henne. Og klarte å hindre henne i å kaste seg forann en lastebil.

En annen venninne opplevde at faren sin tok livet av seg - etter å ha truet med det i lengre tid.

Gjest Ulvinnen

Jeg har tatt børsa fra en mann to ganger. Han tenkte å skyte seg selv og meg pga at jeg ville ikke mere....Han satt med børspipa i munnen og jeg sa han kunne jo skyte meg istedet...

Stakkars deg, så fælt!

Var det samme mann begge gangene? Og har du kommet deg unna?

sort som natta

har opplevd begge deler selv;noen som lager mye styr og rabalder uten å gjennomføre,og en som til slutt lykkes ved å ta livet sitt etter klare advarseler.

kjenner også til selvmord som kom uten forvarsel(to av mine "bekjente"/slekt,ikke like nært som de andre)

bedre føre var...

AneM1365380603

''Jeg tror kanskje de som hyler høyest at de skal gjøre det, er dem som ikke gjør det.''

Det trodde jeg også tidligere. Men så enkelt er det ikke. Han jeg nevnte at tok livet av seg pga jenta han gjorde gravid giftet seg med en annen, han fortalte meg om det på fohånd. Det er derfor jeg vet hva motivet var. Dessverre lot jeg være å fortelle det til noen annen, siden jeg også trodde at de som forteller om det ikke vil utføre det. (Han hadde også avkrevet meg et taushetsløfte). At jeg ikke varslet familien hans, det har jeg aldri klart å tilgi meg selv.

Men jeg lærte av det. Så da en venninne et års tid senere sa at hun ville ta livet av seg pga kjærlighetssorg, trodde jeg på henne. Og klarte å hindre henne i å kaste seg forann en lastebil.

En annen venninne opplevde at faren sin tok livet av seg - etter å ha truet med det i lengre tid.

''En annen venninne opplevde at faren sin tok livet av seg - etter å ha truet med det i lengre tid.''

Ei jeg kjenner hadde en mann som truet med det i kanskje 10 år... En dag fant hun han, så en slik trussel kan ha noe i seg.

Det der er en svært farlig myte, som av en eller annen grunn har fått grobunn hos folk flest.

De aller fleste som begår selvmord har nevnt selvmordstankene til noen på forhånd. Som deg tenker mange: "Ja, ja, ulv, ulv".

Og jada, mange har selvmordstanker uten å gjennomføre. Men det betyr ikke at tankene er mindre ekte.

Det der er en svært farlig myte, som av en eller annen grunn har fått grobunn hos folk flest.

De aller fleste som begår selvmord har nevnt selvmordstankene til noen på forhånd. Som deg tenker mange: "Ja, ja, ulv, ulv".

Og jada, mange har selvmordstanker uten å gjennomføre. Men det betyr ikke at tankene er mindre ekte.

Selvfølgelig mener jeg ikke at det ikke skal tas på alvor.

Jeg har førstehåndserfaring med tomme trusler i forbindelse med samlivsbrudd, that's all.

Annonse

Selvfølgelig mener jeg ikke at det ikke skal tas på alvor.

Jeg har førstehåndserfaring med tomme trusler i forbindelse med samlivsbrudd, that's all.

Ja... Jeg ville tørre å påstå at eksmannen din faller inn under en noe spesiell personlighetstype som gjør hva de kan for å få viljen sin.

Beklager om jeg tar feil :)

Det som sjokkerer meg mest, er at denne "sindige" karen har stjålet tjenestevåpenet til en kollega, sannsynligvis ikke samme morgen - altså dagen før.

Han kjører til parkeringsplassen, og venter i 30 minutter, og går deretter til angrep, Han har med andre ord plenty tid til å tenke seg om. Dette er 100% overlagt drap.

Undres på om han var ruset.

Ja... Jeg ville tørre å påstå at eksmannen din faller inn under en noe spesiell personlighetstype som gjør hva de kan for å få viljen sin.

Beklager om jeg tar feil :)

Det er ingenting å beklage. Han kunne sklidd rett inn i flere diagnoser, det er jeg sikker på. "Drittsekk" er en av dem. ;)

I de fleste slike saker (jeg vet ikke angående denne saken, selv om jeg kjenner noen av de involverte) så er det snakk om menn med antisosial personlighetsforstyrrelse.

De utstår ikke tanken på at de ikke "eier" offeret sitt lengre, ei heller at offeret skal leve videre uten dem. Derfor går de til slike drastiske skritt.

Det er naturligvis svært vanskelig for oss normale mennesker å forstå slike enorme reaksjoner på dagligdagse opplevelser.

Jeg tror ikke noen kan sette seg inn i hva som skjer inni et menneske når det "klikker" for en... En ting er en depresjon -som utvikler seg over tid, som kanskje ender med et selvmord eller noe, det kan jeg på en måte "forstå". Det er liksom en slags progresjon i fortvilelsen. (rart å skrive det sånn, men..

Men dette - å sitte å vente i bilen, bevæpnet for å drepe sin ekskjæreste... Det er ikke annet enn kalkulert og hevngjerrig. Det er planlagt og kaldblodig... Uff stakkars familie til de etterlatte, for en forferdelig opplevelse... :(

I de fleste slike saker (jeg vet ikke angående denne saken, selv om jeg kjenner noen av de involverte) så er det snakk om menn med antisosial personlighetsforstyrrelse.

De utstår ikke tanken på at de ikke "eier" offeret sitt lengre, ei heller at offeret skal leve videre uten dem. Derfor går de til slike drastiske skritt.

Det er naturligvis svært vanskelig for oss normale mennesker å forstå slike enorme reaksjoner på dagligdagse opplevelser.

enig

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...