Gjest prust Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 ENdelig strålende vintervær, og jeg og ungene hadde tenkt å være med noen andre familier på en aketur i dag (min kjære er avsted med en kamerat og renner slalåm). Men - jenta på 7 ble syk i natt - og det er jammen lenge siden sist hun var syk - sikkert 3 år.... Feber og slapp og lysømfintlig og skikkelig pjusk.... Stakkars liten - og det ble ikke mye søvn på oss i natt.... Men lillesøster på snart 5 hadde jo gledet seg til turen, (og hun var jo hjemme i litt over en uke pga vannkopper her nylig) - så det er jo kjipt for henne.... Vi må jo være hjemme alle da.... Eller når storebroren kommer hjem fra overnatting, får han ta med seg lillesøster ut for å leke - det går jo an da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Ingen sjanse for at de dere skulle sammen med kan ta med seg 5-åringen da? Storebror har sikkert kompiser å leke med ute uansett... God bedring til den syke! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Det er ikke noen av de andre familiene som kan tenke seg til å ta med lillesøster likevel da? Alle med barn skjønner jo den problemstillingen der, og hvis det er familier dere kjenner godt burde jo noen kunne hjelpe til..? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Kan hun ikke bli med de andre da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Ingen sjanse for at de dere skulle sammen med kan ta med seg 5-åringen da? Storebror har sikkert kompiser å leke med ute uansett... God bedring til den syke! Nei, tviler på at hun hadde villet være med andre uten oss - det var ikke sånn nære vennefamilier, bare sånne vi treffer i kirka (tur etter gudstjenesten). Hun var ute en liten time sammen med broren, men kom tuslende hjem og sa at han bare lekte med andre barn og ikke henne.... Så hun mor i huset er ikke helt blid på sin eldste... Storejenta ligger på sofaen med ullpledd og dyne (pluss pyansas og ullsokker) og sover. Hun frøys sånn, stakkars vennen, så feberen stiger nok :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hushora Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Nei, tviler på at hun hadde villet være med andre uten oss - det var ikke sånn nære vennefamilier, bare sånne vi treffer i kirka (tur etter gudstjenesten). Hun var ute en liten time sammen med broren, men kom tuslende hjem og sa at han bare lekte med andre barn og ikke henne.... Så hun mor i huset er ikke helt blid på sin eldste... Storejenta ligger på sofaen med ullpledd og dyne (pluss pyansas og ullsokker) og sover. Hun frøys sånn, stakkars vennen, så feberen stiger nok :-( Noe halt annet.. med feber bør man IKKE ha på seg så mye som du beskriver -selvom man fryser. God bedring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Nei, tviler på at hun hadde villet være med andre uten oss - det var ikke sånn nære vennefamilier, bare sånne vi treffer i kirka (tur etter gudstjenesten). Hun var ute en liten time sammen med broren, men kom tuslende hjem og sa at han bare lekte med andre barn og ikke henne.... Så hun mor i huset er ikke helt blid på sin eldste... Storejenta ligger på sofaen med ullpledd og dyne (pluss pyansas og ullsokker) og sover. Hun frøys sånn, stakkars vennen, så feberen stiger nok :-( ''Storejenta ligger på sofaen med ullpledd og dyne (pluss pyansas og ullsokker) og sover. Hun frøys sånn, stakkars vennen, så feberen stiger nok :-('' Når man har feber er det viktig ikke å ha for mye på seg og over seg, det er nettopp da feberen stiger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 ''Storejenta ligger på sofaen med ullpledd og dyne (pluss pyansas og ullsokker) og sover. Hun frøys sånn, stakkars vennen, så feberen stiger nok :-('' Når man har feber er det viktig ikke å ha for mye på seg og over seg, det er nettopp da feberen stiger. Er det ikke riktigere å høre på kroppen da? Når den fryser gir den jo signal om at den vil ha det varmere, Når feber-termostaten har nådd toppen og går ned blir man jo kjempesvett og kler av seg igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 ''Storejenta ligger på sofaen med ullpledd og dyne (pluss pyansas og ullsokker) og sover. Hun frøys sånn, stakkars vennen, så feberen stiger nok :-('' Når man har feber er det viktig ikke å ha for mye på seg og over seg, det er nettopp da feberen stiger. Jeg er enig med Lillemus. Når jeg har stigende feber, fryser jeg, og MÅ pakke meg inn med mye tøy. Når feberen synker, svetter jeg, og kler av meg. En annen ting er det med febernedsettende. Jeg prøver å drøye det så lenge som mulig mellom hver gang, for jeg TROR at feberen er positiv og er med på å slå infeksjonen tilbake. Mannen min mener at vi bør holde feberen nede. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Er det ikke riktigere å høre på kroppen da? Når den fryser gir den jo signal om at den vil ha det varmere, Når feber-termostaten har nådd toppen og går ned blir man jo kjempesvett og kler av seg igjen. Slik tenkte jeg også tidligere, og har i stor grad praktisert på meg selv tidligere, men en legevenninne sier det er helt feil. Sakset fra http://www.helsenytt.no/artikler/feber_barn.htm : ''Det er mye man kan gjøre for å minske feberen uten å ty til medisin. Viktigst er å la barnet ha på seg lite tøy og gi det et bomullsteppe eller dynetrekk i stedet for dyne. Temperaturen i rommet bør ikke være over 20 grader. Is og kaldt drikke kan virke kjølende, og det er lurt å holde barnet i ro.'' 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Jeg er enig med Lillemus. Når jeg har stigende feber, fryser jeg, og MÅ pakke meg inn med mye tøy. Når feberen synker, svetter jeg, og kler av meg. En annen ting er det med febernedsettende. Jeg prøver å drøye det så lenge som mulig mellom hver gang, for jeg TROR at feberen er positiv og er med på å slå infeksjonen tilbake. Mannen min mener at vi bør holde feberen nede. Hvis du kikker på linken jeg la ut i svar til Lillemus eller googler litt om temaet ser du at en bør kle seg lett og helst ha det kjølit når en har feber. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hvis du kikker på linken jeg la ut i svar til Lillemus eller googler litt om temaet ser du at en bør kle seg lett og helst ha det kjølit når en har feber. Sånn generelt er jeg enig i det, men akkurat når en har "frostrier" og feberen stiger raskt, klarer i alle fall ikke jeg å ha lite tøy på og kaldt rom - men som regel varer ikke de periodene så lenge. Og når ungene mine fryser og synes det er godt å bli pakket inn, så gjør jeg det for dem også :-) Det var vel et par timer i går at jenta mi lå under ullpledd og dyne - ellers lå hun stort sett på sofaen i pyamasen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Sånn generelt er jeg enig i det, men akkurat når en har "frostrier" og feberen stiger raskt, klarer i alle fall ikke jeg å ha lite tøy på og kaldt rom - men som regel varer ikke de periodene så lenge. Og når ungene mine fryser og synes det er godt å bli pakket inn, så gjør jeg det for dem også :-) Det var vel et par timer i går at jenta mi lå under ullpledd og dyne - ellers lå hun stort sett på sofaen i pyamasen. pst meldinger 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg er enig med Lillemus. Når jeg har stigende feber, fryser jeg, og MÅ pakke meg inn med mye tøy. Når feberen synker, svetter jeg, og kler av meg. En annen ting er det med febernedsettende. Jeg prøver å drøye det så lenge som mulig mellom hver gang, for jeg TROR at feberen er positiv og er med på å slå infeksjonen tilbake. Mannen min mener at vi bør holde feberen nede. Feber i seg selv er ikke egentlig farlig, nei :-) Men om feberen stiger fort eller synker fort, kan man få feberkramper. Jeg gir bare febernedsettene om jeg syns den stiger fort, eller er veldig høy, gir ikke over en lav sko. Men det kommer også ann på andre plager da. Håper det går bedre i dag. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Feber i seg selv er ikke egentlig farlig, nei :-) Men om feberen stiger fort eller synker fort, kan man få feberkramper. Jeg gir bare febernedsettene om jeg syns den stiger fort, eller er veldig høy, gir ikke over en lav sko. Men det kommer også ann på andre plager da. Håper det går bedre i dag. Vennlig hilsen Hun er heldigvis mye bedre i dag, ja! Hadde bare 37,8 i morges, og er litt kvikkere. Sitter i stua og ser på TV :-) Om litt skal vi sette oss ned og lære klokka! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hun er heldigvis mye bedre i dag, ja! Hadde bare 37,8 i morges, og er litt kvikkere. Sitter i stua og ser på TV :-) Om litt skal vi sette oss ned og lære klokka! Så bra. Lykke til med klokkelæringen :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.