Gå til innhold

Sterk sosial angst, hva kan jeg prøve?

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på hvilken/hvilke medisiner jeg kan bruke mot sterk sosial angst. Har prøvd følgende av SRRI, Efexor, Zoloft og Zeroxat. Brukte disse over tid, men måtte slutte pga bivirkningen og ingen virkning av dem. Har ellers opp gjennom årene prøvd andre merker som skal virke etter et par uker. Husker dessverre ikke hva disse het. Det eneste som virker bra er Vival og Sobril i små doser.

Fortsetter under...

Har ikke prøvd det selv, men Rivotril skal vistnok virke bra mot sosial angst. Det er imidlertid ikke indisert for denne lidelsen, men har sett at flere brukere på DOL har fått Rivotril mot ulike angstlidelser, herunder sosial angst.

Ellers fungerer vel alle bzd på sosial angst, men er selvsagt ikke en anbefalt behandlingsform. Men når ikke SSRI fungerer så er det vel ikke så mye medikamenter utenom bzd som gjenstår? Har du forsøkt terapi?

Har ikke prøvd det selv, men Rivotril skal vistnok virke bra mot sosial angst. Det er imidlertid ikke indisert for denne lidelsen, men har sett at flere brukere på DOL har fått Rivotril mot ulike angstlidelser, herunder sosial angst.

Ellers fungerer vel alle bzd på sosial angst, men er selvsagt ikke en anbefalt behandlingsform. Men når ikke SSRI fungerer så er det vel ikke så mye medikamenter utenom bzd som gjenstår? Har du forsøkt terapi?

Ja, har prøvd terapi uten hell. Tvang meg gjennom mye av det som jeg har angst for, hjalp ikke i det hele tatt. Holdt på med eksponering i 5 mnd.

Ja, har prøvd terapi uten hell. Tvang meg gjennom mye av det som jeg har angst for, hjalp ikke i det hele tatt. Holdt på med eksponering i 5 mnd.

Rivotril er jo ikke en varig løsning. Det er jo kun ett sterkt benzo-preparat, en sterkere variant av valium o.l.

Men av og til er det jo ikke noe i veien for å bruke benzo.

Men det tar ofte lengre enn 2 uker før anti-depressiva virker. Så kanskje du burde prøve ett annet? kan gå så lang tid som 12 uker. I mellomtiden kan du sikkert ta benzo med moderasjon, slik du gjør nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...