Gå til innhold

Zyban=Wellbutrin??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen min mente at Wellbutrin er det samme som Zyban.

Stemmer dette?

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, det tror jeg han har rett i. Jeg går rundt og tror det i hevrt fall:o) Du kan sjekke dette ved å se på virkestoffet i begge medisiner. Om det er det samme.

Skrevet

Ja, det tror jeg han har rett i. Jeg går rundt og tror det i hevrt fall:o) Du kan sjekke dette ved å se på virkestoffet i begge medisiner. Om det er det samme.

Oki.

Takk :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det stemmer.

Skrevet

Oki.

Takk :-)

Vel det bør vel korrigeres litt.

Greit nok at det er samme virkestoffet, men pillene doseres helt forskjellig ettersom de frigjøres ulikt i kroppen.Wellbutrin skal kun tas en gang daglig (150-300 mg) om morgen ettersom den er en depottablett med lengre frgjøring enn Zyban, derav navnet Wellbutrin RETARD som den egentlig heter. Zyban doseres 2 ganger daglig ( frigjøres raskere i kroppen)og brukes mot røykestopp, 300 mg Zyban kan derfor ha uheldige bivirkninger om gis 1 gang daglig. Effekten kan muligens være den samme, men jeg tror faktisk effekten vil bli forskjellig også.Derfor vær obs på at tablettene skal tas forskjellig alt etter tablettype.

Wellbutrin Retard ved depresjon(angst) og Zyban ved røykeavvenning enkelt og greit!!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...