AnnaSara Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Legen min mente at Wellbutrin er det samme som Zyban. Stemmer dette? 0 Siter
Gjest wellbu Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Ja, det tror jeg han har rett i. Jeg går rundt og tror det i hevrt fall:o) Du kan sjekke dette ved å se på virkestoffet i begge medisiner. Om det er det samme. 0 Siter
Gjest qigong Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Ja, det skal visst være det samme. 0 Siter
AnnaSara Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Skrevet 25. januar 2009 Ja, det tror jeg han har rett i. Jeg går rundt og tror det i hevrt fall:o) Du kan sjekke dette ved å se på virkestoffet i begge medisiner. Om det er det samme. Oki. Takk :-) 0 Siter
Gjest Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Oki. Takk :-) Vel det bør vel korrigeres litt. Greit nok at det er samme virkestoffet, men pillene doseres helt forskjellig ettersom de frigjøres ulikt i kroppen.Wellbutrin skal kun tas en gang daglig (150-300 mg) om morgen ettersom den er en depottablett med lengre frgjøring enn Zyban, derav navnet Wellbutrin RETARD som den egentlig heter. Zyban doseres 2 ganger daglig ( frigjøres raskere i kroppen)og brukes mot røykestopp, 300 mg Zyban kan derfor ha uheldige bivirkninger om gis 1 gang daglig. Effekten kan muligens være den samme, men jeg tror faktisk effekten vil bli forskjellig også.Derfor vær obs på at tablettene skal tas forskjellig alt etter tablettype. Wellbutrin Retard ved depresjon(angst) og Zyban ved røykeavvenning enkelt og greit!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.