Gå til innhold

hva hjelper mot sterk aggresivitet?

Anbefalte innlegg

Gjest Alkamira

Jeg sliter med angst, men mye av angsten viser seg ikke slik som "normal" angst gjør. Jeg kan plutselig bli aggressiv. Som regel viser jeg det ikke, jeg klarer å holde igjen. Det er som om jeg eksploderer inn i meg, jeg blir veldig urolig. Og jeg har lyst til å slå. Sist gang dette skjedde var jeg hos en venninne og jeg kjempet med trangen for å slå henne fordi jeg ble så irritert pga hun kommenterte noe som var på tv'n. Det er helt jævlig å ha det sånn.

Og det virker som om ALT kan være utløsende faktor til at jeg føler meg aggressiv og urolig, men ofte er det pga for mange sanseinntrykk på en gang.

Hva hjelper mot denne uroen og aggresiviteten? Finnes det medikanter spesielt rettet mot denne type angst?

Jeg er diagnostisert med bipolar lidelse 2 og paranoid pf

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322964-hva-hjelper-mot-sterk-aggresivitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alkamira

Jeg kan ingenting om dine diagnoser, men vil bare komme med en generell anbefaling om å hogge ved for å få utløp for sinne. Det er undervurdert!

Andre kan ha nytte av hard, fysisk trening for samme effekt.

Men hva gjør du når du sitter på t-banen og opplever denne aggresiviteten? eller du sitter hos en venninne. Ikke så lett å gå og hugge ved da? Heller ikke å gjøre noe fysisk når det er forventet at du skal sitte stille.

Gjest Alkamira

For denne kombinasjonen vil jeg anbefale Seroquel. Det hjelper både på bipolar depresjon, beskytter mot mani/hypomani og mildner paranoia.

Men altså hjelper den mot aggresjon også? Og kan den tas i tillegg til Litium, eller må jeg bytte medikament?

Annonse

Gjest Ajmalsen

For denne kombinasjonen vil jeg anbefale Seroquel. Det hjelper både på bipolar depresjon, beskytter mot mani/hypomani og mildner paranoia.

Re: hva hjelper mot sterk aggresivitet?

For denne kombinasjonen vil jeg anbefale Seroquel. Det hjelper både på bipolar depresjon, beskytter mot mani/hypomani og mildner paranoia. – Nils Håvard Dahl, psykiater

nils håvard, vær var med å komme med annbefalinger.

Seroquel. er et antipsykotikum som med vekslende hell kan brukes til/mot bipolar.

Seroquel er som andre antipsykotiske=Schizofrenimedesiner)-

hemmende på personene som tar dem. en halv time etter inntak blir man døds/trøtt så om man tar de klokken åtte på kvelden, noe som er annbefalt så såver man før ni. men på tross av det så sår man ikke opp før etter tolv på dagen.

og lyst til å gjøre, er lite tilstedeværende under behandling med disse medisinene. for ikke å snakke om sex lust.

+ ossen kan du andbefale et medikament som bivirkningene av ikke er kartlagt enda. til noen du bare vet ett nic name til .

hva med å si, snakk med legen din om dette er en medisin som du ville hatt nytte av. jeg savner også et spørsmål fra deg om "Alkamira" går til noen for for terapi eller har noen å snakke om dette med.

det er nemlig det jeg vil si snakk med noen som vet om dine ting

og prøv å finne en god lege/psykolog hvis du ikke har det. du er bevist aggeresjonen og det er ett godt utgangs punkt.

og til alle dere

skriv. Nils Håvard Dahl i google.

nils håvard din tid er over her.

Gjest skjønner ikke

For denne kombinasjonen vil jeg anbefale Seroquel. Det hjelper både på bipolar depresjon, beskytter mot mani/hypomani og mildner paranoia. – Nils Håvard Dahl, psykiater

Seroquel. er et antipsykotikum som med vekslende hell kan brukes til/mot bipolar.

hemmende på personene som tar dem. en halv time etter inntak blir man døds/trøtt så om man tar de klokken åtte på kvelden, noe som er annbefalt så såver man før ni. men på tross av det så sår man ikke opp før etter tolv på dagen.

og lyst til å gjøre, er lite tilstedeværende under behandling med disse medisinene. for ikke å snakke om sex lust.

+ ossen kan du andbefale et medikament som bivirkningene av ikke er kartlagt enda. til noen du bare vet ett nic name til .

hva med å si, snakk med legen din om dette er en medisin som du ville hatt nytte av. jeg savner også et spørsmål fra deg om "Alkamira" går til noen for for terapi eller har noen å snakke om dette med.

og prøv å finne en god lege/psykolog hvis du ikke har det. du er bevist aggeresjonen og det er ett godt utgangs punkt.

og til alle dere

'' og til alle dere

nils håvard din tid er over her. ''

Gjorde som du sa og skrev Nils Håvard Dahl i google. Har lest det meste av det som kom opp også. Hvorfor skulle hans tid her være over?

Gjest imzedimze

og til alle dere

Du vet vel at reaksjon på medisiner alltid er inviduelt? Ser ikke noe galt i å anbefale seroquel fordi om det er en schizofrenimedisin. Vi bipolar har jo ofte nytte av denne type medisiner, for de virker både mot bipolare depresjoner og manier, og denne personen var i tillegg paranoid.

Jeg er ikke så begeistret for seroquel jeg heller, pga, bivirkninger, som var helt annerledes enn dine (jeg ble ikke trøtt av den), men fordi om jeg og du og en del andre ikke trives med seroquel, så vil ikke det bety at faktisk en stor del av de med denne diagnosen vil ha nytte av den.

Du blir ikke akkurat varig skadet av å prøve seroquel om den ikke funker for deg.

Gjest Ajmalsen

'' og til alle dere

nils håvard din tid er over her. ''

Gjorde som du sa og skrev Nils Håvard Dahl i google. Har lest det meste av det som kom opp også. Hvorfor skulle hans tid her være over?

treff nummer 1 av 15 800.

http://www.nrk.no/programmer/tv/brennpunkt/1.90594

mannen er på lønningslisten til pilleprodusenter.

så klart han vil anbefale Seroquel i dette tilfellet og Seroxat til mange andre. vill ikke akkurat si at det er så greit, at en korupt psykiater skal råde folk i histen og pisten om diverse piller.

Dere kan lese tidligere svar og se selv

hva dere mener om dette.

nils håvar

når du leser dette så vil jeg at du skal iritere deg over at etternavn og siste bokstav i mellomnavnet mangler,

du er en råtten potet som det ikke er plass til på jordet. d

Gjest Ajmalsen

Du vet vel at reaksjon på medisiner alltid er inviduelt? Ser ikke noe galt i å anbefale seroquel fordi om det er en schizofrenimedisin. Vi bipolar har jo ofte nytte av denne type medisiner, for de virker både mot bipolare depresjoner og manier, og denne personen var i tillegg paranoid.

Jeg er ikke så begeistret for seroquel jeg heller, pga, bivirkninger, som var helt annerledes enn dine (jeg ble ikke trøtt av den), men fordi om jeg og du og en del andre ikke trives med seroquel, så vil ikke det bety at faktisk en stor del av de med denne diagnosen vil ha nytte av den.

Du blir ikke akkurat varig skadet av å prøve seroquel om den ikke funker for deg.

jeg har ikke brukt dette eller noen av de andre preparatene,

jeg har derimot sett hva de gjør med folk.

vet at medisiner kan hjelpe folk. men fra medisiner til piller og profitt

er det langt, som noen synker.

Annonse

Gjest Granateple

så klart han vil anbefale Seroquel i dette tilfellet og Seroxat til mange andre. vill ikke akkurat si at det er så greit, at en korupt psykiater skal råde folk i histen og pisten om diverse piller.

hva dere mener om dette.

nils håvar

når du leser dette så vil jeg at du skal iritere deg over at etternavn og siste bokstav i mellomnavnet mangler,

Argumentene dine styrkes ikke akkurat når de fremsettes med barnslige trusler.

Gjest skjønner ikke

hva dere mener om dette.

nils håvar

'' mannen er på lønningslisten til pilleprodusenter. ''

Gammelt nytt. Alle som har vært her inne en stund har visst det der lenge. Ser du når artikkelen om det der er fra? 2003, var det ikke? Hvis det skulle gjøre slutt på NHDs tid her inne, tror du ikke det da ville skjedd for lenge siden?

Nils Håvard Dahl, psykiater

og til alle dere

Etter de siste internasjonale retningslinjer er faktisk Seroquel den medisin som har best dokumentasjon ved BP2-depresjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...