Gjest Ozi Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 hei Jeg gikk til psykolog i 4 måneder før jeg avsluttet behandlingen min hos behandler. Dette grunnet at jeg skulle begynne på studier i utlandet,Australia. Jeg ble behandlet for depresjon og angst. Hvor behandling gav fremgang. De gamle tankene har begynt å rulle gjennom hodet igjen og jeg er redd for å havne på bunn igjen. Jeg har perioder hvor jeg føler indre ro og det kan vare i en uke eller to, før hodet raser sammen igjen. Det er ikke like ille som det var tidligere før behandling. Men spørsmålet mitt er som følgendene: Avsluttet jeg behandlingen for tidlig, at den ikke var grundig nok? Ettersom jeg føler at jeg har tidsvis tilbakefall i gamle tankemønstre og refleksjoner. Bør jeg ta opp behandlingen min her nede? Selv føler jeg at det er nødvendig. Kanskje har jeg svart på mitt eget spørsmål? Trenger bare litt råd og støtte. Kjennes så vanskelig å snakke med mennesker i nettverket mitt som ikke "forstår" vanskeligheten med å bære sekken med mursteiner fra fortiden. Orker bare ikke å drukne i tankekaoset og kampen med å få kontroll. Pluss at jeg er redd for å fortelle historien min igjen, følelsen av å være mislykket og anerledes. Tanken gir direkte avsmak og jeg vemmer meg. Tar gjerne imot råd fra andre på forumet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322978-behandling-avsluttet-for-tidlig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 ''Selv føler jeg at det er nødvendig. Kanskje har jeg svart på mitt eget spørsmål?'' Ja, det tror jeg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322978-behandling-avsluttet-for-tidlig/#findComment-2677629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Å være utenlandsstudent er på enkelte måter en større utfordring og mer belastende enn det er å studere i Norge. Man er langt unna sitt gamle nettverk, faglige utfordringer som regel ganske store i begynnelsen siden alt skjer på engelsk, og man skal etablere seg både faglig og sosialt i løpet av kort tid. Selv folk som ikke har slitt på forhånd, kan oppleve studiesituasjonen såpass krevende at de trenger støtte fra noen utenforstående. Såvidt meg bekjent har de fleste læresteder "counsellor" som kan være et greit utgangspunkt for å finne litt ut av hva som er vanskelig akkurat nå. En del steder er disse rådgiverne psykologer, andre steder er det andre yrkesgrupper som har disse stillingene. Hvis du trenger mer hjelp enn du kan få gjennom lærestedets hjelpetjenester, så er studenter i utlandet svært godt dekket gjennom norsk folketrygd (dette gjelder i allefall for de som studerer i USA), og du vil således sannsynligvis lettere enn i Norge raskt kunne få kompetent hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322978-behandling-avsluttet-for-tidlig/#findComment-2677680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.