Gå til innhold

Guttehåndball

Gjest Bor i Trondheim

Anbefalte innlegg

Gjest Bor i Trondheim

Gutten min er 7 år og spiller fotball.Nå har han lyst å begynne å spille håndball også.Er det mange gutter som spiller håndball?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her jeg bor er det like vanlig med guttehåndball som med jentehåndball. Det er også svært vanlig at både gutter og jenter driver med begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ihvertfall eget guttehåndballag for 9-åringene, omtrent halvparten av gutta i sønnen min sin klasse er med der.

Men vi bor ikke i Trondheim..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vårt idrettslag (stor Osloklubb) tror jeg det er ca. tre ganger så mange jenter som gutter som spiller håndball. Typisk ett lag pr. årsklasse for gutter, men flere for jenter.

Håndballtrening er en fin utfylling til fotballen, man får bl.a. trent spenst og balanse.

(En fordel for foreldrene er at kampene går innendørs, og man får som regel kjøpt kaffe.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jr spiller håndball i Trondheim. Det er færre gutter enn jenter på håndball totalt sett, men mange nok til at de spiller serie. I jr's årsklasse spiller mange gutter både håndball og fotball.

Jr spiller for en klubb med lange tradisjoner som fotballklubb, der håndball har kommet til som tilleggsidrett de siste årene. Andre klubber (feks CSK) er opprinnelig håndballklubber som har supplert med fotball etterhvert. CSK har langt flere lag enn jr's klubb, og stiller stort sett lag i alle årsklasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vårt idrettslag (stor Osloklubb) tror jeg det er ca. tre ganger så mange jenter som gutter som spiller håndball. Typisk ett lag pr. årsklasse for gutter, men flere for jenter.

Håndballtrening er en fin utfylling til fotballen, man får bl.a. trent spenst og balanse.

(En fordel for foreldrene er at kampene går innendørs, og man får som regel kjøpt kaffe.)

Ulempen er at treningen starter kl. 16.00 og at jr. ikke er klar for å ta bussen alene til trening. Men bortsett fra det er guttehåndball en bra ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulempen er at treningen starter kl. 16.00 og at jr. ikke er klar for å ta bussen alene til trening. Men bortsett fra det er guttehåndball en bra ting.

Ja, hall-kabalen er ikke lett. "Mitt" lag (jeg er oppmann på 3. året) har hatt håpløse treningstider helt fram til nå.

(Jeg fikk svaret ditt, men trådstarter finner det nok.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...