Gjest J31! Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Jeg vil gjerne tipse dere om noe som har hatt en utrolig god effekt på meg og som har gitt både meg og ungene bedre livskvalitet. Jeg vet ikke om det skyldes bedring av depresjon, bipolar, at jeg er mer aktiv eller noe annet. Men jeg håper at andre også kan ha nytte av det - jeg ville sagt det er forsøket verdt uansett. Vel. Iallefall slet jeg med å "aldri" (svært sjelden) være uthvilt om dagene. Samme hvor mye jeg sov, var jeg trøtt og uopplagt, og det var som oftest et "mareritt" å stå opp. Slik hadde jeg det i flere år. Jeg begynte før jul å tenke over døgn/søvnrytmen min, jeg oppdaget at jeg var mer uthvilt de dagene jeg sov mindre. Dette rådet fikk jeg: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4027774 Jeg startet med en gang, det var litt tøft de første dagene, men det var det virkelig verdt; jeg kan ikke huske sist jeg var så opplagt over tid. Dette er noe av det beste som har hendt meg ift bedre likvskvalitet, og jeg antar det vil fortsette nå som det har gått et par mnd. Nå står jeg opp ca 0700 og koser meg med en kopp kaffe og nyheter på tv før ungene står opp, og legger meg ca 2300. Jeg prøver å stå opp litt senere i helgene, men jeg våkner stort sett i 7-tiden likevel :-) ((En annen ting som er så bra med dette, er at jeg har ro nok på meg til å få med meg nyheter, og jeg har dermed noe å diskutere med andre :-) En tredje er toglis gode forslag om å sette opp en "dagsplan" ift faste rutiner. Denne driver vi å innøver enda. Det er også et av de beste råd jeg har fått her inne, og som jeg absolutt vil anbefale for de som evnt sliter med det)). Ps. Jeg har ikke skeiet ut så mye enda, men det har gått bra de gangene jeg har gjort det. Ds. 0 Siter
Gjest b-menneske Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Ugh! Jeg hadde store forhåpninger om at dette innlegget bragte noe nytt og revolusjonerende med seg, men så er det bare samme smørja man har hørt 1000 ganger før hehe. Men det fungerer tydelig, så stå på 0 Siter
Gjest qigong Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Prøver jeg også, men har problemer med å få sove når jeg legger meg. Men det er helt sikkert at man bør stå opp om morgenen uansett om man har sovet om natta. Blir man liggende om dagen mister man dagslys, og det bygger jo enda mere opp under en evt depresjon. Høres ut som du har kommet inn i riktig spor du da :-). 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Ugh! Jeg hadde store forhåpninger om at dette innlegget bragte noe nytt og revolusjonerende med seg, men så er det bare samme smørja man har hørt 1000 ganger før hehe. Men det fungerer tydelig, så stå på Har du prøvd selv? 0 Siter
rose23 Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Bra jobbet!!! Jeg har slitt med det samme, bare at jeg får ikke sove om nettene. Har endelig etter måneder med mas fått sovepiller, og satser nå fullt på å få søvnrytmen i orden igjen. Skal til og med slutte å rangle i helgene eller fly på byen. 0 Siter
Gjest b-menneske Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Har du prøvd selv? Selvsagt, jeg har levd slik store deler av livet mitt. Altså et b-menneske som må leve i et A-format. Tvinge seg til å legge seg når man ikke er trett og ikke få sove, stå opp når man er i halvsvime. Men sånn er livet. Jeg har alltid elsket helger, naturlig nok, da kan jeg være meg 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Selvsagt, jeg har levd slik store deler av livet mitt. Altså et b-menneske som må leve i et A-format. Tvinge seg til å legge seg når man ikke er trett og ikke få sove, stå opp når man er i halvsvime. Men sånn er livet. Jeg har alltid elsket helger, naturlig nok, da kan jeg være meg Jeg er og et b-menneske ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.