Gå til innhold

Xanor

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Alle vet at Xanor, Rivotil og Rohypnol er mye mer potent enn Valiun, Sobril mm. Hva er dette mht. dette? Jeg går på Xanor 6 mg Deoet Merklig.

Skrevet

6 mg xanor. Hvorfor så mye?????

3 mg depot burde være max for de med sterk panikkangst der intet annet hjelper.

6mg er ikke en terapautisk dose. Jeg kjenner til at det kan brukes så høye doser benzo mot kroniske nervesmerter og epilepsi. Men ikke med xanor og ikke mot psykiatriske lidelser.

Vil ikke være i dine sko hvis du skal seponere fra 6 mg xanor.

flunipam og valium i terapautiske doser kan ikke sammenlignes med 6 mg xanor.

Skrevet

Hei,

Jeg fikk av min psykiater opplyst at Xanor og Valium var likestilte når det gjaldt effekt.

Hvilket styrkeforhold som tilsvarer hverandre er jeg usikker på.

Skrevet

Hei,

Jeg fikk av min psykiater opplyst at Xanor og Valium var likestilte når det gjaldt effekt.

styrkeforholdet er i følge den mest brukte tabellen 1:15.

Noen hevder 1:20 og noen 1:10.

Da kan man jo bare regne hvor mange mg 6 mg xanor blir i valium/diazepam.

Til sammenlingning er flunipam som mange tror er så sterk tilsvarer en tablett 1mg flunipam 10 mg valium/stesoild/vival

ink1365380698
Skrevet

styrkeforholdet er i følge den mest brukte tabellen 1:15.

Noen hevder 1:20 og noen 1:10.

Da kan man jo bare regne hvor mange mg 6 mg xanor blir i valium/diazepam.

Til sammenlingning er flunipam som mange tror er så sterk tilsvarer en tablett 1mg flunipam 10 mg valium/stesoild/vival

har alltid lest at 1mg xanor og 1 mg rivotril er det samme som 10 mg valium. Denne diskusjonen har vært oppe flere ganger, og tabeller viser dette. Jeg bruker både valium og xanor. og 0,5 mg xanor er umulig sterkere enn 5 mg valium.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Innlegget ditt tyder på at dosen er meget høyere enn den bør være.

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Ifølge Felleskatalogen er max døgn dose på xanor 10 mg, så at jeg bruker 6 mg er vel ikke "katastrofe".

Gjest min erfaring
Skrevet

Ifølge Felleskatalogen er max døgn dose på xanor 10 mg, så at jeg bruker 6 mg er vel ikke "katastrofe".

Jeg synes det er ganske mye. Jeg har selv gått på 4 mg en stund, mens 10 mg er ubegripelig mye og må være litt av en jobb å komme seg av.

Som felleskatalogen også skriver skal en ikke gå på xanor mer enn i 8 mnd. Det vil ta deg minst 3 mnd med intensiv nedtrapping. Noen klarer ikke slutte.

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Jeg synes det er ganske mye. Jeg har selv gått på 4 mg en stund, mens 10 mg er ubegripelig mye og må være litt av en jobb å komme seg av.

Som felleskatalogen også skriver skal en ikke gå på xanor mer enn i 8 mnd. Det vil ta deg minst 3 mnd med intensiv nedtrapping. Noen klarer ikke slutte.

Det med max 8 mnd. er bare tull. Xanor er det eneste benzodiasepin som har like god effekt i ubegrenset tid. Dette har min psykriater sagt. Tror også NHD har navnt det.

ink1365380698
Skrevet

er det noen katastrofe hvis det hjelper- -- er det eneste som hjeloper? En må jo bare være hoppende glad for at noe finnes.

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei,

bibben: Xanor er MYE mer potent enn Valium (diazepam). Skjønner ikke hva din lege/psykriater har for kunnskaper. Det er jo direkte feil.

ink1365380698
Skrevet

Det med max 8 mnd. er bare tull. Xanor er det eneste benzodiasepin som har like god effekt i ubegrenset tid. Dette har min psykriater sagt. Tror også NHD har navnt det.

Jeg var også hos en psykiater som ville ha med over fra valium til xanor, og han sa at xanoren ikke var så ille som valium angående å måtte bruke mer og mer. Jeg avslo tilbudet fordi jeg etter en prøveperiode synes valium hjalp meg bedre. Har så mye spenninger i kroppen og valium er mere muskelavslappende. men så kom jeg på grunn av ssri bort i panikkangst og fikk xanor mot det. så nå bruker jeg begge. Er ikke glad for det, men de er de eneste som hjelper meg. buker 0,5 xanor og 10 - 12 mg valium.

ink1365380698
Skrevet

bibben: Xanor er MYE mer potent enn Valium (diazepam). Skjønner ikke hva din lege/psykriater har for kunnskaper. Det er jo direkte feil.

det er ikke min erfaring. men kanksje jeg ville merket det hvis jeg tar mere xanor. 0,5 xanor vil jeg anslå virke som 5 mg valium

Gjest Anonym bruker
Skrevet

er det noen katastrofe hvis det hjelper- -- er det eneste som hjeloper? En må jo bare være hoppende glad for at noe finnes.

Enig ink. Medikamenter som virkelig hjelper er fy fy...

Skrevet

Takk for oppklaringen. Nei, en skal åpenbart ikke stole blindt på det ekspertene sier :o)

Jeg har fått utskrevet både Vival, Xanor og nå sist Rivotril. Jeg bruker bare slike medisiner en sjelden gang, men når jeg trenger angstdempende hjelp har jeg nå så og si gått over til Rivotril.

Hvordan står "effekten" av Rivotril i forhold til Vival og Xanor?

ink1365380698
Skrevet

Takk for oppklaringen. Nei, en skal åpenbart ikke stole blindt på det ekspertene sier :o)

Jeg har fått utskrevet både Vival, Xanor og nå sist Rivotril. Jeg bruker bare slike medisiner en sjelden gang, men når jeg trenger angstdempende hjelp har jeg nå så og si gått over til Rivotril.

Hvordan står "effekten" av Rivotril i forhold til Vival og Xanor?

Rivotril og xanor 1mg er lik 10 mg valium

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...