puttelulle Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Her i huset har farangen virkelig fått taket: Alle 5 har spydd, hatt høy feber og hodepine noen dager etterpå, for til slutt å avslutte med diare... Minstemann på 4,5 er livredd for å spy, og han har jo nå opplevd at hvis/når han spiser/drikker, så spyr han etterpå. Derfor vil han ikke spise NOENTING...... Nå er det bare knokler, digert hår og store øyne igjen på ham. Har dere noen tips om hva vi kan lokke med!? Har prøvd å koke ris, havregryn, sile av og tilsette salt og sukker, som en slags "saft", men neida... Han skal ikke ha noenting... Tips tas imot med stor takk!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Cola er bra for syke mager. (Ps brusen skal helst være "dau") Viktig at han drikker noe, uansett hva. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Kun vann! Vann er lett å kaste opp i motsetning til annet drikke eller mat. Når det ikke lenger kommer noe vann opp, kan du lokke med noe han liker best, men i små mengder;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 saftis...? Lag selv av juice eller saft. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Bilkjeks? Mariekjeks? Salte potetskruer? Dette spiste jeg da jeg var syk da jeg var mindre. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrikke71 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Da jeg var liten fikk jeg cola (ikke light) og innsiden av loff av min sykepleiermor når jeg hadde farang, regner med hun visste hva hun gjorde når hun ga oss det. Var det eneste som hjalp i følge henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Glemte å si at han har fått så masse drikke han har villet ha! Både dau Cola, saft og vatn. Skal forsøke med kjeks nå. Han ville ha TOm&Jerry-kjeks, så da får vi prøve det!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Potetgull og saftis har vært ok her i sånne situasjoner... Håper du får i ham noe! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @krøll Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Prøv med buljong, drikkebuljong, eller tynn kjøttsuppe uten biter i. Ta bare en liten skje og la magen roe seg ned før neste skje. Det er både væske og næring i samme slengen. Men ikke la det gå for lenge før du evt oppsøker lege. Unger blir fort dehydrerte, og det er evt viktig med intravenøst hvis det går for langt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Kun vann! Vann er lett å kaste opp i motsetning til annet drikke eller mat. Når det ikke lenger kommer noe vann opp, kan du lokke med noe han liker best, men i små mengder;) Jeg mener man sier at barna trenger mer enn vann for å bindre saltet til kroppen? Selv pleier jeg å blande eplejuice og vann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg mener man sier at barna trenger mer enn vann for å bindre saltet til kroppen? Selv pleier jeg å blande eplejuice og vann. Absolutt, men så lenge barnet stadig kaster opp, er vann det beste. Å kaste opp brus eller saft er vondt og kan virke skremmende på barn. Først når barnet har beholdt litt vann, kan man begynne forsiktig med annet drikke/spise, er min beste erfaring;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Absolutt, men så lenge barnet stadig kaster opp, er vann det beste. Å kaste opp brus eller saft er vondt og kan virke skremmende på barn. Først når barnet har beholdt litt vann, kan man begynne forsiktig med annet drikke/spise, er min beste erfaring;) Ok, skal ha det i bakhodet til neste gang 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Så lenge han får i seg væske klarer han seg helt fint til han føler seg bedre igjen. Ikke stress med det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.