Gå til innhold

Sjuk og ingen matlyst

puttelulle

Anbefalte innlegg

Her i huset har farangen virkelig fått taket: Alle 5 har spydd, hatt høy feber og hodepine noen dager etterpå, for til slutt å avslutte med diare...

Minstemann på 4,5 er livredd for å spy, og han har jo nå opplevd at hvis/når han spiser/drikker, så spyr han etterpå. Derfor vil han ikke spise NOENTING...... Nå er det bare knokler, digert hår og store øyne igjen på ham.

Har dere noen tips om hva vi kan lokke med!? Har prøvd å koke ris, havregryn, sile av og tilsette salt og sukker, som en slags "saft", men neida... Han skal ikke ha noenting...

Tips tas imot med stor takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Kun vann! Vann er lett å kaste opp i motsetning til annet drikke eller mat. Når det ikke lenger kommer noe vann opp, kan du lokke med noe han liker best, men i små mengder;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten fikk jeg cola (ikke light) og innsiden av loff av min sykepleiermor når jeg hadde farang, regner med hun visste hva hun gjorde når hun ga oss det. Var det eneste som hjalp i følge henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å si at han har fått så masse drikke han har villet ha! Både dau Cola, saft og vatn.

Skal forsøke med kjeks nå. Han ville ha TOm&Jerry-kjeks, så da får vi prøve det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest @krøll

Prøv med buljong, drikkebuljong, eller tynn kjøttsuppe uten biter i. Ta bare en liten skje og la magen roe seg ned før neste skje. Det er både væske og næring i samme slengen. Men ikke la det gå for lenge før du evt oppsøker lege. Unger blir fort dehydrerte, og det er evt viktig med intravenøst hvis det går for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun vann! Vann er lett å kaste opp i motsetning til annet drikke eller mat. Når det ikke lenger kommer noe vann opp, kan du lokke med noe han liker best, men i små mengder;)

Jeg mener man sier at barna trenger mer enn vann for å bindre saltet til kroppen? Selv pleier jeg å blande eplejuice og vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg mener man sier at barna trenger mer enn vann for å bindre saltet til kroppen? Selv pleier jeg å blande eplejuice og vann.

Absolutt, men så lenge barnet stadig kaster opp, er vann det beste. Å kaste opp brus eller saft er vondt og kan virke skremmende på barn. Først når barnet har beholdt litt vann, kan man begynne forsiktig med annet drikke/spise, er min beste erfaring;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt, men så lenge barnet stadig kaster opp, er vann det beste. Å kaste opp brus eller saft er vondt og kan virke skremmende på barn. Først når barnet har beholdt litt vann, kan man begynne forsiktig med annet drikke/spise, er min beste erfaring;)

Ok, skal ha det i bakhodet til neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...