Spirello Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Vi har kjøpt ny leilighet med tre soverom, og nå tenker jeg så det knaker over hvilket rom som er best for lillemann på 3,5 år. Leiligheten har et rom vegg-ivegg med spisestua, som vender mot stua (ene soveromsveggen går til stua). Den tredje veggen vender ut, og den siste veggen mot det ytterste soverommet med dør til stua. Dvs. de to rommene er ved stua. Så er det det siste rommet, som er ved entren like ved inngangsdøra, det ligger ved siden av badet som har dør i enteren. Vi ser i entreen når vi sitter i stua, men må runde hjørnet for å komme til rommet.. Jeg har hele tiden ment at rommet med dør til spisestua, vegg-ivegg med den ytterste rommet vil være best, men lurer på om han vil våkna pga liv i stua. Nå har han rom med oss, med åpen dør til syua og han sover godt og tåler lyder, men hvordan vil dette endre seg etterhevrt som han vokser? Vil han føle seg bortgjemt i det rommet som ligger litt for seg selv? Det er også det minste rommet, så jeg lurer på det blir soverommet vårt. Vi trenger jo ikke så stor plass, for vil jo bare sove der.. Gutten min liker å leke på rommet sitt. kan jo være praktisk å ha soverom vegg i vegg, men en av de store rommene vil vi har som kontor/treningsrom og et til poden (så langt). Hva bør vi tenke på når vi velger rom til han? Han er jo vant med lyder rundt seg mens han sover, også å ha oss i nærheten, men han kan vel vende seg til annet? Leiligheten er ikke så stor akkurat.. men det blir litt å gå fra rommet ved entren til de i stua.. Blir uansett enten vi, eller han som får det rommet ved entreen da vi trenger litt str. på kontor/treningsrom. er vel best å ta de tminste selv? men hvordan er det med bråk? Vel, vi bråker jo ikke da, men hender vi hører på musikk, ser på film og skravler.. men han sover som en stein med døra oppe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Ta det minste rommet til dere selv, skulle det bli uholdbart med at han ikke får sove pga lydene fra stua så får dere bare bytte rom. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Ta det minste rommet til dere selv, skulle det bli uholdbart med at han ikke får sove pga lydene fra stua så får dere bare bytte rom. ) Ja, også var det det da... Jeg har kjøpt wallies til rommet hans, så det blir et "fiskerom" og soverommet vårt skal ha mønstret tapet på en vegg i naturfarge, og eller brue og beige.. Kommer til å ousse opp alt før vi flytter inn. Så det blir et helvette å bytte om, da må vi pusse opp to rim på nytt - og det har vi ikke tid eller råd til - så håper på å finne den beste løsninga først. Jeg tror vi vil ta det minste rommet selv. Men hvordan er det med lyser osv når barn blir eldre? Vi bråker da ikke så mye da Og han er jo vant med lyder, men også vant til at jeg er på samme rom hvis han roper på meg om natta.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Ja, også var det det da... Jeg har kjøpt wallies til rommet hans, så det blir et "fiskerom" og soverommet vårt skal ha mønstret tapet på en vegg i naturfarge, og eller brue og beige.. Kommer til å ousse opp alt før vi flytter inn. Så det blir et helvette å bytte om, da må vi pusse opp to rim på nytt - og det har vi ikke tid eller råd til - så håper på å finne den beste løsninga først. Jeg tror vi vil ta det minste rommet selv. Men hvordan er det med lyser osv når barn blir eldre? Vi bråker da ikke så mye da Og han er jo vant med lyder, men også vant til at jeg er på samme rom hvis han roper på meg om natta.. Jeg tror du tenker altfor mye, og at det blir bra uansett hvilken løsning dere velger 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jenta vår på 3,5 år sover vegg i vegg med spisestua, og hun blir aldri forstyrret av bråk. Uansett hvor mye vi har hamret og bråket, mye pga oppussing, har hun sovet like godt. Kanskje pga at hun i underbevisstheten føler en trygghet når hun hører at vi er der.? Jeg ser også at småjentene foretrekker å leke på hennes rom siden det er nærmest stua. Søsteren som er hakket større har større rom, men det er mye lengre vei å gå dit.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg ville gitt barnet rommet nærmest stua, og selv tatt rommet nærmest badet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg tror jo nærmere oppholdsrom hans rom er, jo større sjanse for at han og lekene holder seg på rommet. Tror ikke han vil føle han er langt unna dere om dere velger det lengst bort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.