Carrot Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Min datter på 10 mnd er svært glad i å bli ammet, og jeg føler nå stert for å få en kveld fri eller en formiddag uten barn. Hun er 76 cm lang, nesten 10 kg og spiser 4-5 måltider og drikker litt vann av flaske, men hun vil ikke ha morsmelkerstatning. Jeg ønsker ikke øke produksjonen, og ønsker derfor ikke pumpe meg. Når hun ikke tar mme på flaske gjør det vanskelig å la far eller andre passe henne mer enn korte perioder, fordi hun blir utilpass og venter på at mor kommer tilbake for ny amming. Er det noen som har erfaring her med hva jeg kan prøve? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Kan ikke far gi et av de andre måltidene der du ikke gir morsmelk, da? Ellers ville jeg prøvd å pumpe litt. Det er vel ikke så ofte dui skal prøve å være borte fra henne, så det blir ikke til at du pumper hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hvis hun spiser 4-5 måltider trenger hun ikke rene melkemåltider vel? Gi henne vann å drikke til maten, fra tutekopp eller vanlig kopp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Et 10 måneder gammelt barn er stor nok til å bli avvent fra å få pupp til alle måltider, det klarer seg med fast føde og drikke vann til av tutekopp. Ikke nødvendig å venne henne til å drikke av flaske, det er hun egentlig for stor til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Firekløver-mamma. Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Kan ikke far gi et av de andre måltidene der du ikke gir morsmelk, da? Ellers ville jeg prøvd å pumpe litt. Det er vel ikke så ofte dui skal prøve å være borte fra henne, så det blir ikke til at du pumper hver dag. Mammas pupp,for en10 mnd. gammel baby i sivilisert vestlig samfunn, er naturligvis livsnødvendig ernæringsmessig sett. For babyen er det et annet aspekt som er mye viktigere; kjærligheten, tryggheten, nærheten - at mamma ikke forsvinner. Puppen=trygghet.en grunnleggende trygghet. Hvorfor føder kvinner barn i dag, nårde ikke har tid til å avsette de tre første årene av barneets til,til å ha omsorg for det? Babyens behov for pupp, sier alt om denne behov for tryggheten mamma representerer. Likeledes nårsmåbabyer hyler når mamma forlater det til fremmede i barnehage. Barn, og babyer, er veldig forskjellige. Ærlig talt, babyen er 10 mnd. Om fem-seks mnd. trenger hun ikke å se mamma igjen etter et par-tre timers tid. Da er det full mulighet til å dekke sine egne behov foran babyens, ved å kunne være ute over et lengre tidsstrekk. Prioriter babyens, ikke riv over båndene, når babyen så tydelig trenger mammas pupp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.