Gå til innhold

SSRI og terapi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg vet jeg er vinglete og kan være usikker til tider. Men jeg har altså trappet opp cipralex og opplever god bedring. Dette var en beslutning jeg var komfortabel med. Men så opplever jeg noen kommentarer i terapien. Gjør medisinene at jeg ikke kommer skikkelig i kontakt med følelsene mine. Kanskje jeg burde trappe ned igjen for å nyttigjøre meg av terapien. Jeg mener jeg selv kan nyttigjøre meg av det. Selv om følelsene er litt dempet og jeg ikke blir så styrt av de er det nyttig rent kognitivt. Jeg har til og med fått kommentarer på det at jeg er mer rolig og avbalansert og ikke så sårbar. En må vel kunne jobbe med seg selv i terapi selv om en går på medisiner som gjør en mindre følelsesstyrt. Jeg har EUPF så går i terapi for det.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ikke la deg påvirke av slike tullepåstander. Fortsett med SSRI når det hjelper deg. Det har ingen negativ effekt på psykoterapien.

Gjest Signaturløs
Skrevet

Det der synes jeg ikke du skal høre så mye på....synes kanskje du skal ta det opp med terapeuten og spørre hva han egentlig mener. Det kan jo være en ut testing for om du mener det gjør det med deg? (En mild tolkning ;-))

Noen terapiformer vil ikke at man skal bruke benzo i eksponeringsperioden for angst osv, men det er jo noe helt annet.

Har du eupf og medisin hjelper, ja da er det fint!

:-)

ink1365380698
Skrevet

Det der synes jeg ikke du skal høre så mye på....synes kanskje du skal ta det opp med terapeuten og spørre hva han egentlig mener. Det kan jo være en ut testing for om du mener det gjør det med deg? (En mild tolkning ;-))

Noen terapiformer vil ikke at man skal bruke benzo i eksponeringsperioden for angst osv, men det er jo noe helt annet.

Har du eupf og medisin hjelper, ja da er det fint!

:-)

Er det noe helt annet? Jeg har brøvd ssri, benzo, zyprexa. De som har gjort meg mest likeglad og "forandret" er ssri, deretter zyprexa hvor jeg også er likeglad, og til sist benzo. Jeg har også fått hørt dette hos teapauten min som er imot all medisinering??, og er i grunnen lei av det. Akkurat som vi som bruker benzo for å overleve dette angstH. ikke er åpne for terapi. Hvor mottagelig for "input"man er etter inntak av ulike slag medisiner tror jeg avhenger av hvor forskjellig man reagerer på dem.

ink1365380698
Skrevet

Ikke la deg påvirke av slike tullepåstander. Fortsett med SSRI når det hjelper deg. Det har ingen negativ effekt på psykoterapien.

Enig med du i det. Men det gjelder alle medisiner mot angst og depresjon.

Gjest Signaturløs
Skrevet

Er det noe helt annet? Jeg har brøvd ssri, benzo, zyprexa. De som har gjort meg mest likeglad og "forandret" er ssri, deretter zyprexa hvor jeg også er likeglad, og til sist benzo. Jeg har også fått hørt dette hos teapauten min som er imot all medisinering??, og er i grunnen lei av det. Akkurat som vi som bruker benzo for å overleve dette angstH. ikke er åpne for terapi. Hvor mottagelig for "input"man er etter inntak av ulike slag medisiner tror jeg avhenger av hvor forskjellig man reagerer på dem.

Det jeg mener jeg skriver er at enkelte terapiformer mener man ikke skal bruke benzo -i det man trener- på eksponeringen, fordi treningen da ikke vil ha samme effekt.

Jeg tar ikke stilling til hverken det ene eller det andre her, bare forsøker å tenke høyt i forhold til grunner for å ikke ta medisin.

.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...