Gjest GA Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hvis man tjener penger under fødselsperm. får man mindra fra NAV. -men gjelder dette også de skattefrie kronene man kan motta for strøjobber? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Du kan vel ikke motta 4000 skattefritt???? Ellers har jeg dessverre ikke noe svar på spørsmålet ditt. Ring Nav og forhør deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hvilke skattefrie 4000,- tenker du på? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hvilke skattefrie 4000,- tenker du på? ''Betaler du ut lønn på 2 000 kroner eller mindre på ett år til en person, er dette skattefritt for den som utfører arbeidet. Du kan velge om du vil melde fra om lønnsutbetalingen til skattemyndighetene. Så lenge lønnen er på kr 2 000 eller mindre på ett år til en person, vil skattemyndighetene ikke beregne skatt av dette. Skattefritaket gjelder for alle typer arbeid i hjemmet når det ikke er utført som ledd i næringsvirksomhet.'' 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 ''Betaler du ut lønn på 2 000 kroner eller mindre på ett år til en person, er dette skattefritt for den som utfører arbeidet. Du kan velge om du vil melde fra om lønnsutbetalingen til skattemyndighetene. Så lenge lønnen er på kr 2 000 eller mindre på ett år til en person, vil skattemyndighetene ikke beregne skatt av dette. Skattefritaket gjelder for alle typer arbeid i hjemmet når det ikke er utført som ledd i næringsvirksomhet.'' Hvis lønnsutbetalingen på max. kr. 2000 for arbeide i privat hjem, ikke blir meldt til skattemyndighetene, så går det vel ikke til fratrekk i fødselspengene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hvis lønnsutbetalingen på max. kr. 2000 for arbeide i privat hjem, ikke blir meldt til skattemyndighetene, så går det vel ikke til fratrekk i fødselspengene. Ja, det var det jeg også mente, men jeg finner ikke noe om det. Jeg mener også å ha lest at det er økt til 4.000,- fra 2009, men jeg finner ikke igjen det heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Du kan vel ikke motta 4000 skattefritt???? Ellers har jeg dessverre ikke noe svar på spørsmålet ditt. Ring Nav og forhør deg. Jo, det kan jeg. -og nå fant jeg det! ''- lønnsinntekt inntil kr 4 000 viss arbeidsgivar er ein ideell organisasjon (idrettslag, musikkorps etc)'' -men hva NAV synes, det vet jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jo, det kan jeg. -og nå fant jeg det! ''- lønnsinntekt inntil kr 4 000 viss arbeidsgivar er ein ideell organisasjon (idrettslag, musikkorps etc)'' -men hva NAV synes, det vet jeg ikke. Sitat: "ideell organisasjon" Viktig setning det der, for satsen er kr 2.000 for arbeid i privat hjem og kr 1.000 for arbeid for en arbeidsgiver. Jeg har ikke registrert endringer i satsene for år 2009, men de kan ha blitt endret uten at jeg har fått det med meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Sitat: "ideell organisasjon" Viktig setning det der, for satsen er kr 2.000 for arbeid i privat hjem og kr 1.000 for arbeid for en arbeidsgiver. Jeg har ikke registrert endringer i satsene for år 2009, men de kan ha blitt endret uten at jeg har fått det med meg. Det var den med frivillig organisasjon jeg lette etter. Skal ha en dame til å instruere korpset mitt en lørdag, og hun har egentlig fødselsperm. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Ja, det var det jeg også mente, men jeg finner ikke noe om det. Jeg mener også å ha lest at det er økt til 4.000,- fra 2009, men jeg finner ikke igjen det heller. Jeg fant det: Sitat: "Innberetningsplikt ved arbeid i tilknytning til hjem og fritidsbolig Fra 1. januar 2009 heves grensen for innberetningsplikt ved arbeid i tilknytning til betalerens hjem og fritidsbolig fra 2 000 kroner til 4 000 kroner. Beløpsgrensen gjelder for samlet årlig utbetaling fra private arbeidsgivere til hver enkelt arbeidstaker. Betalinger som arbeidsgiver ikke skal innberette, er skattefrie for arbeidstakeren." http://www.regjeringen.no/nb/dep/fin/aktuelt/nyheter/2008/regelendringer-fra-1-januar-2009.html?id=541033 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jo, det kan jeg. -og nå fant jeg det! ''- lønnsinntekt inntil kr 4 000 viss arbeidsgivar er ein ideell organisasjon (idrettslag, musikkorps etc)'' -men hva NAV synes, det vet jeg ikke. Hei! hvor fant du det? Link please??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hei! hvor fant du det? Link please??? http://www.skatteetaten.no/Templates/Brosjyre.aspx?id=8445&epslanguage=NO 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 http://www.skatteetaten.no/Templates/Brosjyre.aspx?id=8445&epslanguage=NO 1000 takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.