matildes mor Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Eldste frøkna har meldt seg på som aspirant i drillen. Hva kan jeg forvente meg? Noen som vet om kostnadsnivå? Mor har lang erfaring fra korps(av alle ting;-) og vet jo at slike ting medfører noen forpliktelser for foreldrene,men hadde vært greit å høre hva jeg kan forvente meg. Hun starter om en uke så jeg får jo tidsnok vite hva det egentlig innebærer.Syns bare det var flott at hun fant noe som hun hadde lyst å prøve. Syns hun er litt tøff også,da ingen av klassevenninnene eller de andre som hun leker med går på dette. Så vi får se hvordan det går,jeg har holdt igjen med fritidsaktiviteter som innebærer henting/bringing og masse forpliktelser for oss foreldre.Men må nå innse at den tiden er over;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 *rekker opp hånda* Det er ikke så store kostnader her, årsavgiften i korpset bare. Men så er det jo noen dugnader og slikt. vi Korpsforeldre (ja, drilltroppen regnes som en del av korpset her) er forventet å stille opp på en del arrangementer. Da står vi i kiosk eller er på kjøkkenet. Så langt i vinter har min mann stått i tre arrangementer og jeg ingen ;-). I tillegg arrangerer korpset flaskeinnsamling to ganger i året, da kjører vi ungene rundt (korpset fordeler hvor vi skal kjøre) og leverer alle flaskene på avtalt sted etterpå. Det er flere fra samme "avkrok" i bygda som oss som er i drilltroppen, så vi foreldrene har laget en kjøreliste og kjører hver sin gang til øvelse. Alt i alt syns jeg dette er meget overkommelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg er også drill-mamma. Her koster det årsavgift til korpset + en liten egenandel ved korpstur. Ellers er det litt dugnad ja, må være "nøkkelvakt" ca 1 gang annenhver måned, kiosk-salg ved enkelte arrangement og utlevering av telefonkatalog. I tillegg har jeg tatt på meg verv i korpset i år som krever litt arbeid. Men, jenta mi synes drillinga er kjempearti. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.