AneM1365380603 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Min niese kunne ikke dra på konfirmasjonsleir fordi mascaraen var tom... *Hehe* Jeg regner med hun fikk ny mascara 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 På en tilstelning på skolen kom en av jentene med skikkelig høye hæler på skoa. Hun klarte ikke å gå skikkelig, så alle la jo merke til det. _Det_ er også ille. Hun hadde pyntet seg så fint utenom, men hæla ble ikke prikken over i'en som hun nok hadde tenkt. Det å kle seg/opptre som sexy tenåringer/ungdom, det hører ikke hjemme i ti års alderen. Men så er det jo meninger om bikini til babyer også da. Babyene er ikke sexy, men jeg synes ikke det er et ideelt babyplagg akkurat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Har ei på 9 nå. Ho bruker selvsagt ikke BH. Men ho har noen topper som går akkurat over "brystene". Det synes jeg er helt ok. De har jo selvsagt ikke noe innlegg. BH-problematikken får jeg ta når den kommer. Forhåpentligvis ikke på en god stund enda. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirakelet Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 10 år var veldig tidlig, men jeg vet at niesa mi som er 14 har brukt det i flere år - og jentene mine har arvet noen pittesmå bh-er etter henne (de har jeg slevsagt lagt vekk). Jeg selv syntes det var dritpinling å begynne med BH - og på ungdomsskolen brukte ingen av jentene det. Da jeg begynte på videregående, var det 2-3 av de andre jentene som hadde begynt, men først sommeren etter 1. klasse, kjøpte jeg min første! Jeg smugprøvde forresten mammas bh'er på badet, og syntes selv at jeg så mye finere ut med bh enn med pupper som hang og slang.... Nei - i 12 års alderen er det sikkert greit at de begynner med bh, tenker jeg nå. Husker ei venninne på ungdomsskolen fortalte at "i USA - der begynner jentene med bh når de er 12 år!!!!!! " - og vi var helt forferdet.... Sånn hadde jeg det og, det var dritflaut å gå med bh, i fjortenårsalderen turte jeg så vidt å gå med sportsbh, men den var uten støtte, så det hjalp ikke så veldig, og jeg hadde store pupper, de var kanskje 75-85 B da, nå er de 90 D det slet på ryggenå ikke bruke bh... tror det var først i 9. eller på vgs jeg turte å bruke ordentlig bh. Det virker som om jenter kommer fortere i puberteten nå enn før, det sier folk rundt, og det blir mer akseptert å bli voksen tidlig, nesten litt om å gjøre, de begynner med sminke, bh og kler seg sexy allerede i ca. 11 års alderen. Jeg liker ikke helt utviklingen... jeg syns barn skal få være barn så lenge som mulig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Har ei på 9 nå. Ho bruker selvsagt ikke BH. Men ho har noen topper som går akkurat over "brystene". Det synes jeg er helt ok. De har jo selvsagt ikke noe innlegg. BH-problematikken får jeg ta når den kommer. Forhåpentligvis ikke på en god stund enda. Signerer denne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 10 år var veldig tidlig, men jeg vet at niesa mi som er 14 har brukt det i flere år - og jentene mine har arvet noen pittesmå bh-er etter henne (de har jeg slevsagt lagt vekk). Jeg selv syntes det var dritpinling å begynne med BH - og på ungdomsskolen brukte ingen av jentene det. Da jeg begynte på videregående, var det 2-3 av de andre jentene som hadde begynt, men først sommeren etter 1. klasse, kjøpte jeg min første! Jeg smugprøvde forresten mammas bh'er på badet, og syntes selv at jeg så mye finere ut med bh enn med pupper som hang og slang.... Nei - i 12 års alderen er det sikkert greit at de begynner med bh, tenker jeg nå. Husker ei venninne på ungdomsskolen fortalte at "i USA - der begynner jentene med bh når de er 12 år!!!!!! " - og vi var helt forferdet.... Dritpinlig, ja! *he he* Jeg fikk min første bh av min mor i anledning konfirmasjonen. Den var hudfarget og "sømløs" og bare ørlitegrann tykkere i stoffet enn en strømpebukse...;-) Men den ble nesten ikke brukt. Husker ikke helt når jeg begynte å bruke det fast, men det var nok først etter undgomsskolen, ja. Tidene har ihvertfall forandret seg, for da jeg var 12-13, var det også litt flaut å bli "tatt på fersken" i å ha på seg et syltynt lag mascara på skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresja Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg tror min datter må ha vært minst 20 før hun begynte å bruke BH. De hadde da i mange år brukt kjempevide gensere. Nå bruker hun trange overdeler, så da er BH et must. Selv begynte jeg med BH som 12-åring, da overtok jeg en som var for liten eller for stor til min mor. Kunne nok ha begynt før, men ikke solgte de BH'er der jeg bodde; og dessuten var det for flaut å nevne det for mamma! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Dritpinlig, ja! *he he* Jeg fikk min første bh av min mor i anledning konfirmasjonen. Den var hudfarget og "sømløs" og bare ørlitegrann tykkere i stoffet enn en strømpebukse...;-) Men den ble nesten ikke brukt. Husker ikke helt når jeg begynte å bruke det fast, men det var nok først etter undgomsskolen, ja. Tidene har ihvertfall forandret seg, for da jeg var 12-13, var det også litt flaut å bli "tatt på fersken" i å ha på seg et syltynt lag mascara på skolen. ''Tidene har ihvertfall forandret seg, for da jeg var 12-13, var det også litt flaut å bli "tatt på fersken" i å ha på seg et syltynt lag mascara på skolen.'' Det tenkte jeg også på. Vi er jo ikke så ulike i alder, og da vi var tidlig i tenårene skulle man helst ikke ha BH, i hvertfall skulle den være usynlig! Nå er det jo helt annerledes, BH'er er "moderne", brukes av alle, og kan gjerne synes. Kan det ha noe med at folk på den tiden ennå ikke var helt over flower-power-perioden og at alt skulle slenge og være naturlig? Vet ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 ''Tidene har ihvertfall forandret seg, for da jeg var 12-13, var det også litt flaut å bli "tatt på fersken" i å ha på seg et syltynt lag mascara på skolen.'' Det tenkte jeg også på. Vi er jo ikke så ulike i alder, og da vi var tidlig i tenårene skulle man helst ikke ha BH, i hvertfall skulle den være usynlig! Nå er det jo helt annerledes, BH'er er "moderne", brukes av alle, og kan gjerne synes. Kan det ha noe med at folk på den tiden ennå ikke var helt over flower-power-perioden og at alt skulle slenge og være naturlig? Vet ikke. Ja, det er ikke utenkelig at det har noe med det å gjøre. Bare det at bh'ene var så "kjipe" sier jo sitt...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pontiac Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Ja, jeg hadde så helt klart latt henne begynne med bh hvis hun hadde villet det. Men det hadde blitt av den "riktige" sorten, altså en større topplignende sak, ikke en med inlegg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg kommer ikke til å kjøpe BH til mine jenter før de har noe å putte inni dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Min datter som er 12 bruker BH selv om hun ikke har så veldig mye å ha inni. Hun har fått av venninner og kjøper gjerne noen selv. Jeg har imidlertid aldri tenkt tanken å nekte henne BH, med eller uten innlegg..hun er ei fornuftig jente og styrer dette selv. De fleste jentene i klassen hennes bruker BH, uavhengig om de har pupper eller ikke. Jeg har ikke studert BHene så nøye at jeg kan si noe om de er vattert eller har innlegg. Jeg synes det hadde vært å drøyd det litt for langt om jeg skulle sjekke undertøyet hennes og kanskje legge vekk noe hun ønsker å bruke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @krøll Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Vesla mi på såvidt 11 kom hjem med BH, str 65 A. Vatterte skåler. Syns nok jenta hadde blitt mistenkelig drøy over brystkassa fra dagen før. Jeg har tatt den og sagt at den kan hun få når hun har noe å putte inni. Hun har nå vokst til str halv ert, og syns at nå er det VIRKELIG på tide å få den tilbake. BH-lignende topper er helt ok, men bh med skåler og stropper syns jeg er for tidlig. Klarer nok å drøye den til str hel ert håper jeg........ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Ja, det er ikke utenkelig at det har noe med det å gjøre. Bare det at bh'ene var så "kjipe" sier jo sitt...;-) ''Bare det at bh'ene var så "kjipe" sier jo sitt...;-)'' Bh'ene i dag, særlig de i de minste str., er jo kjempesøte så jeg skjønner godt at jentene i 8-12-årsalderen gjerne vil ha sånne. ) De var ikke fullt så fine da vi var små nei... ( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mimmi69 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Ja det er tidlig syntes jeg også da min 11-12 åring i sin tid ville bruke BH. Hun hadde såvidt beg å få litt antydning til hevelse. Men det viste seg at årsaken var at det var god beskyttelse for ømme pupper. Og ømme er de som regelt i den tiden de begynner å utvikle seg. Så ja, mine fikk BH fra rundt 11-årsalder av den grunn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Det høres jo veldig tidlig ut...Samtidig er jo tidene forandret endel de siste årene. Men tror ikke jeg hadde nektet henne en bh om det betydde mye for henne. Det er jo undertøy, ikke noe som synes så godt. Og man finner flere bhèr som designet for barn i den alderen, slik at man tenger jo ikke kjøpe et super sexy sett, men heller et litt uskyldig. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg tror min datter må ha vært minst 20 før hun begynte å bruke BH. De hadde da i mange år brukt kjempevide gensere. Nå bruker hun trange overdeler, så da er BH et must. Selv begynte jeg med BH som 12-åring, da overtok jeg en som var for liten eller for stor til min mor. Kunne nok ha begynt før, men ikke solgte de BH'er der jeg bodde; og dessuten var det for flaut å nevne det for mamma! Jeg kan ikke huske når tid jeg kjøpte skikkelig bh. Jeg brukte sportstopper lenge Har brukt bh etter førstemann ble ferdig ammet..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Ja, jeg hadde så helt klart latt henne begynne med bh hvis hun hadde villet det. Men det hadde blitt av den "riktige" sorten, altså en større topplignende sak, ikke en med inlegg. Det er stor forskjell på de to typene ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg kommer ikke til å kjøpe BH til mine jenter før de har noe å putte inni dem. amen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Min datter som er 12 bruker BH selv om hun ikke har så veldig mye å ha inni. Hun har fått av venninner og kjøper gjerne noen selv. Jeg har imidlertid aldri tenkt tanken å nekte henne BH, med eller uten innlegg..hun er ei fornuftig jente og styrer dette selv. De fleste jentene i klassen hennes bruker BH, uavhengig om de har pupper eller ikke. Jeg har ikke studert BHene så nøye at jeg kan si noe om de er vattert eller har innlegg. Jeg synes det hadde vært å drøyd det litt for langt om jeg skulle sjekke undertøyet hennes og kanskje legge vekk noe hun ønsker å bruke. 12 år er litt større, og hun er sikkert ikke en strek lengre. Da er det ok synes jeg. Ikke fint når de er så tynne og små av vekst som de jeg så......... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.