Gå til innhold

ikke oppgi alle opplysninger i svangerskapskjema

Gjest vil ikke rippe opp i det igjen, igjen og igjen

Anbefalte innlegg

Gjest vil ikke rippe opp i det igjen, igjen og igjen

Jeg har tatt tre aborter, og født et barn. Ønsker et barn til, men sist da jeg skulle fylle ut svanegrskapsskjema med legen spurte de om antall graviditeter og aborter. Hva har det å si? jeg synes det var svært ubehagelig å ha det på svangerskapsskjemaet mitt. Hvis jeg blir gravid nå skal jeg bare si at jeg har et barn. jeg vil ikke ha det på skjemaet. Det var svært tunge og vonde avgjørelser jeg tok, den en gangen hadde jeg drevet med dop. De andre gangene kunne jeg ikke tatt meg av et barn. Jeg skulle så gjerne hatt det ugjort, men det går ikke.

Jeg har jo tatt vare på skjemaet fra det barnet jeg har, men vil ikke vise det frem til hvem som helst som om jeg er et uforsvarlig monster! Føler leger til og med hever brynet og tenker sitt. Jeg har ikke brukt det som prevensjon. Synes det er p kanten til diskrimminering jeg! Hvorfor skal det stå der? synes det er tøft nok å stadig tenke på det, og svangerskapet vil jeg glede meg over uten å føle skam og skyld hver gang jeg tar frem skjemaet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal skrive at du har født et barn. Hvis du ikke ønsker at noe annet skal stå på skjemaet. Og heller si det til legen hvis det skjer ting som har tilknytning til de abortene. Og det er det veldig sjelden det gjør. Ikke minst hvia du har født et barn i ettertid. Du bestemmer jo selv. Jeg gjorde det samme da jeg fikk mitt siste barn. Unnlot å skrive aborten på skjemaet. Fordi det var veldig lenge siden og jeg hadde født et barn etterpå. Og fordi naboen min som hadde et barn i samme bhg som sønnen min jobbet på legekontoret.

Vi bor på "bøgda" og jeg ville ikke at hun skulle ha slik info om meg. Uansett taushetsplikt eller ikke.

Du gjør som du vil. Ingen kan tvinge deg til å skrive på de abortene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er provoserte aborter det er snakk om på skjemaet? Lenge siden jeg har sett et slikt skjema, men automatisk så tenker jeg at det som er av interesse i en slik sammenheng, er om du har hatt spontanaborter...

Uansett så må det jo være opp til deg om du vil gi opplysninger om utførte aborter på skjemaet. Det skjemaet er det jo en del folk som leser - skjønner godt at du ikke ønsker at alle skal vite alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjønner deg godt

Det ble også ført opp på mitt helseskjema, fordi jeg hadde sagt det uten å tenke meg om da skjemaet ble utfylt. Sa til jordmor at jeg syntes det var ubehagelig, og hun "klusset" litt på skjemaet slik at det ikke ble mulig å lese akkurat det. Hun mente dette var en privatsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...