Gå til innhold

Hva vil det si å være dum? U/T

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Den handler om meg fordi jeg har oppført meg dårlig og noen tror det er fordi jeg er dum... NHD har lest alt sammen og konstaterer at det bare er umoden jeg er.

Da vet du nå at du ikke er dum ihvertfall. Umoden er vi sikkert alle innimellom. Nå må du vende blikket utover...

Annonse

Min forståelse av det er at en enten har lav IQ og/eller at en er så umoden at en stadig velger uhensiktsmessige løsninger.

Hvordan vil du definere lav iq? Ville du sagt det er det samme som kunnskapsløshet? Da tenker jeg både praktisk/tillært kunnskap inkl sosial kunnskap hvis du skjønner hva jeg mener..

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvordan vil du definere lav iq? Ville du sagt det er det samme som kunnskapsløshet? Da tenker jeg både praktisk/tillært kunnskap inkl sosial kunnskap hvis du skjønner hva jeg mener..

IQ er for meg det som måles med IQ-test.

Det er vel en forskjell på å være konstant dum og å være dum av og til? Det er jo de fleste av oss.

Betydningen av ordet IQ har nok forandret seg med tiden. Før var det skoleflink som var noe, men i dag vet en bedre som så. Men det må vel kunne sies at det har med evnen til å kunne tenke. Det å ha teoretisk kunnskap er en ting, men å sette det ut i livet, er en annen ting. Hva med sosial IQ, En som har studert til høyere utdannelse, men fungerer dårlig sosialt, har vel ikke noe bedre samlet IQ en de som ikke har høy utdannelse ?

Betydningen av ordet IQ har nok forandret seg med tiden. Før var det skoleflink som var noe, men i dag vet en bedre som så. Men det må vel kunne sies at det har med evnen til å kunne tenke. Det å ha teoretisk kunnskap er en ting, men å sette det ut i livet, er en annen ting. Hva med sosial IQ, En som har studert til høyere utdannelse, men fungerer dårlig sosialt, har vel ikke noe bedre samlet IQ en de som ikke har høy utdannelse ?

Ja, finnes jo mange "tørrpinner" rundt omkring som arbeider eller studerer seg halvt ihjel. Kjenner endel sånne som er litt sosialt "utafor", eller hva jeg nå skal kalle det :-).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...