Gå til innhold

Hva er det middag hos dere i dag?

Spirello

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

4

• Lotte :o)

3

• nova67

2

• trollemor;o)

2

Mest aktive i denne tråden

Nuggets laget av soyaprotein med sesamfrø. Litt mel i de, men jeg overlever det.

Guttungen får litt pommes frites ved siden av og vi skal begge ha salat.

De nuggetsene er kjempegode! Bedre enn kyllingnuggets spør du meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndersodd fra boks. Det er veldig salt, men ellers er det vel ikke så aldeles ille hurtigmat.

Det er sant! Jeg pleier å ha i ekstra vann for at det ikke skal bli så salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Panert torsk stekt istekepanne på komfyren, imens fisken stekte kokte jeg potet(i tupperwarebeholder beregnet på dette) i mikroen. Poteter til tre personer ferdig på under ti minutterfra jeg tok dem ut av kjøleskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Idag har jeg en rett som jeg aldri har prøvd før.

Det er poteter og pølser somer skjært i skiver.

Has i en form,ha salt,pepper og oregano over.

Ha matfløte i og har ost på toppen.

Skal stekes i ovnene ca 45 minutter. :-)

Pleier å ha tilsvarende, men pølser i skiver og potetmos, samt brokkoli, gratineres i ovnen med ost på. Kjempedigg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panert torsk stekt istekepanne på komfyren, imens fisken stekte kokte jeg potet(i tupperwarebeholder beregnet på dette) i mikroen. Poteter til tre personer ferdig på under ti minutterfra jeg tok dem ut av kjøleskapet...

Åh, sånn en potetkokegreie har jeg også, men jeg bruker den aldri ettersom jeg ikke helt husker hvordan... Var det 1 ss vann pr potet, og så skulle de stå i hvor mange minutter på full effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag spiste jeg en middag kl. 1430 rester fra i går. Koreansk kylling og bulgogi (koreansk kjøttrett) med ris og salat.

Kl ca 2045, spiste jeg biff entrecote, med hjemmelaget potetstappe....

Ja, i dag har jeg virkelig fått i meg middag, vi har ikke som vane og ha middag 2 ganger om dagen :-D I alle fall ikke to "heavy". Men vi har ofte varm lunsj.

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1233259526' post='4079232]

Hvordan går det med vekta?

Det må være noe galt med badevekta, for nå hadde eg gått opp 1,5 kg siden forrige søndag, mens livvidden har krympa med to cm.

Men så kosta ikkje vekta mer enn 49,50.- på Europris heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det ikke mye å skryte av i dag. Noen brødskiver da jeg kom hjem fra praksis, og en tallerken Fjordland kyllingsuppe da jeg kom hjem etter konsert med koret. Men suppa var helt ok, den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være noe galt med badevekta, for nå hadde eg gått opp 1,5 kg siden forrige søndag, mens livvidden har krympa med to cm.

Men så kosta ikkje vekta mer enn 49,50.- på Europris heller da.

*hehe* Gå på do før du går på vekta ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det hørtes mer appetittelig ut med "renset for hånd"?

For den som vet hva mekanisk utbeinet kjøtt (MUK) er, så ja :o). Se bare:

MUK er en masse som lages ved at bein og annet avfall fra slaktede griser og fjørkre sendes gjennom en spesiell maskin. Disse MUK-maskinene behandler slakteriavfallet slik at også kjøttrester, som ikke lar seg skjære bort med kniv, utnyttes. I tillegg følger det med en del beinmarg, bindevev og beinrester. Av den grunn er det ikke tillatt å lage MUK av storfe og sau, da det kan spre sykdommer som kugalskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuggets laget av soyaprotein med sesamfrø. Litt mel i de, men jeg overlever det.

Guttungen får litt pommes frites ved siden av og vi skal begge ha salat.

Elsker de nuggetsene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...