Gjest Middag? Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hun skal begynne i barnehage og vi kommer ikke til å få til å lage middag før ca. halv fem på hverdagene... så er det det sosiale med å spise sammen osv da.... Jeg tenkte først sånn: våkner: pupp Frokost kl 8 i barnehage med grøt Lunsj kl 11 med brød og evnt fruktmos Mellommåltid kl 14 med fruktmos Middag kl 1630 halvt glass middag og halvt beger fruktmos... (aldri vært særlig på middagsglassene - og det også før jeg begynte med flere måltider) Kvelds kl 1845 - grøt før legging: pupp Men blir dette kanskje for mye mat? tenkte fruktmos før middagen så det ikke gikk for lang tid... eller bør jeg heller la de i barnehagen servere henne middagsglass, f.eks. kl 15 og kutte ut mellommåltidet? hvor lang tid bør det gå mellom måltid? 3 eller 4 timer? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg ville nok gått for at dere spiser middag sammen alle sammen. Jeg tror alt mellom 3-4 timer mellom måltidene er greit. ca 5 måltider om dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Det er absolutt ikke for mye for en på ti måneder. Middag sammen er viktig. Små mager krever mange små måltider. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bloppe Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Her blir det tett mellom måltidene. Hvis barnet spiser frokost kl 8 er det neppe ferdig før rundt halv ni. Og så skal det være mat igjen kl.11? Ferdig halv 12 og spise igjen 14?. Det er ikke mer enn 1 1/2 time mellom måltidene her. Frokost 8, lunsj 12-12-30. Mellommåltid kl. 15-15.30 og middag med dere. Og kveldsmat/pupp hvis barnet orker mer før leggetid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Middag? Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Her blir det tett mellom måltidene. Hvis barnet spiser frokost kl 8 er det neppe ferdig før rundt halv ni. Og så skal det være mat igjen kl.11? Ferdig halv 12 og spise igjen 14?. Det er ikke mer enn 1 1/2 time mellom måltidene her. Frokost 8, lunsj 12-12-30. Mellommåltid kl. 15-15.30 og middag med dere. Og kveldsmat/pupp hvis barnet orker mer før leggetid. Jeg så mellommåltidet var feil skrevet, ofte blir kl rundt 15 før hun får det, og da bare litt, hun er ikke så kjempebegeistret for fruktmos lenger... Hun har nemlig en lur i ca. 14-tiden, så får hun fruktmos når hun våkner, så middag ca. i halv fem tiden med oss, så får hun grøt ca. kl 19, da spiser hun det hun klarer og får pupp om hun vil ha det før vi legger henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bloppe Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg så mellommåltidet var feil skrevet, ofte blir kl rundt 15 før hun får det, og da bare litt, hun er ikke så kjempebegeistret for fruktmos lenger... Hun har nemlig en lur i ca. 14-tiden, så får hun fruktmos når hun våkner, så middag ca. i halv fem tiden med oss, så får hun grøt ca. kl 19, da spiser hun det hun klarer og får pupp om hun vil ha det før vi legger henne. Hva med å bytte ut fruktmosen med en youghurt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Middag? Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Her blir det tett mellom måltidene. Hvis barnet spiser frokost kl 8 er det neppe ferdig før rundt halv ni. Og så skal det være mat igjen kl.11? Ferdig halv 12 og spise igjen 14?. Det er ikke mer enn 1 1/2 time mellom måltidene her. Frokost 8, lunsj 12-12-30. Mellommåltid kl. 15-15.30 og middag med dere. Og kveldsmat/pupp hvis barnet orker mer før leggetid. Men det er kanskje lurt å sette lunsj til halv-tolv tolv... da hun pleier å ha formiddagsluren sin i 10-tiden og da er det greit at hun kan sove lenger enn en time da... Skal jeg si det sånn da, frokost 8, lunsj ca 12, mellommåltid ca. 15, middag ca 1630, kvelds ca. kl 19... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Middag? Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Hva med å bytte ut fruktmosen med en youghurt? Hun har ikke begynt å spise yoghurt ennå, kan hun det nå når hun er 10 mnd? Og hvor mye i så fall? Trodde man skulle være forsiktig med meieriprodukt frem til 1 års alder jeg, at man kunne gi et par teskjeer bare med yoghurt før det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bloppe Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Hun har ikke begynt å spise yoghurt ennå, kan hun det nå når hun er 10 mnd? Og hvor mye i så fall? Trodde man skulle være forsiktig med meieriprodukt frem til 1 års alder jeg, at man kunne gi et par teskjeer bare med yoghurt før det? http://www.mat.no/vedlegg/32030_Barn_og_meieriprodukter.pdf Jeg kan ikke se at det er noen grunn til at du ikke kan starte med youghurt nå hvis ikke barnet ditt er allergisk mot melkeprodukter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bloppe Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Men det er kanskje lurt å sette lunsj til halv-tolv tolv... da hun pleier å ha formiddagsluren sin i 10-tiden og da er det greit at hun kan sove lenger enn en time da... Skal jeg si det sånn da, frokost 8, lunsj ca 12, mellommåltid ca. 15, middag ca 1630, kvelds ca. kl 19... Høres helt suverent ut 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.