Gå til innhold

Middag til 10 mnd baby - tidspunkt..

Gjest Middag?

Anbefalte innlegg

Gjest Middag?

Hun skal begynne i barnehage og vi kommer ikke til å få til å lage middag før ca. halv fem på hverdagene... så er det det sosiale med å spise sammen osv da....

Jeg tenkte først sånn:

våkner: pupp

Frokost kl 8 i barnehage med grøt

Lunsj kl 11 med brød og evnt fruktmos

Mellommåltid kl 14 med fruktmos

Middag kl 1630 halvt glass middag og halvt beger fruktmos... (aldri vært særlig på middagsglassene - og det også før jeg begynte med flere måltider)

Kvelds kl 1845 - grøt

før legging: pupp

Men blir dette kanskje for mye mat? tenkte fruktmos før middagen så det ikke gikk for lang tid...

eller bør jeg heller la de i barnehagen servere henne middagsglass, f.eks. kl 15 og kutte ut mellommåltidet?

hvor lang tid bør det gå mellom måltid? 3 eller 4 timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville nok gått for at dere spiser middag sammen alle sammen.

Jeg tror alt mellom 3-4 timer mellom måltidene er greit. ca 5 måltider om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det tett mellom måltidene. Hvis barnet spiser frokost kl 8 er det neppe ferdig før rundt halv ni. Og så skal det være mat igjen kl.11? Ferdig halv 12 og spise igjen 14?. Det er ikke mer enn 1 1/2 time mellom måltidene her. Frokost 8, lunsj 12-12-30. Mellommåltid kl. 15-15.30 og middag med dere. Og kveldsmat/pupp hvis barnet orker mer før leggetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Middag?

Her blir det tett mellom måltidene. Hvis barnet spiser frokost kl 8 er det neppe ferdig før rundt halv ni. Og så skal det være mat igjen kl.11? Ferdig halv 12 og spise igjen 14?. Det er ikke mer enn 1 1/2 time mellom måltidene her. Frokost 8, lunsj 12-12-30. Mellommåltid kl. 15-15.30 og middag med dere. Og kveldsmat/pupp hvis barnet orker mer før leggetid.

Jeg så mellommåltidet var feil skrevet, ofte blir kl rundt 15 før hun får det,

og da bare litt, hun er ikke så kjempebegeistret for fruktmos lenger...

Hun har nemlig en lur i ca. 14-tiden, så får hun fruktmos når hun våkner,

så middag ca. i halv fem tiden med oss, så får hun grøt ca. kl 19, da spiser hun det hun klarer og får pupp om hun vil ha det før vi legger henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så mellommåltidet var feil skrevet, ofte blir kl rundt 15 før hun får det,

og da bare litt, hun er ikke så kjempebegeistret for fruktmos lenger...

Hun har nemlig en lur i ca. 14-tiden, så får hun fruktmos når hun våkner,

så middag ca. i halv fem tiden med oss, så får hun grøt ca. kl 19, da spiser hun det hun klarer og får pupp om hun vil ha det før vi legger henne.

Hva med å bytte ut fruktmosen med en youghurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Middag?

Men det er kanskje lurt å sette lunsj til halv-tolv tolv... da hun pleier å ha formiddagsluren sin i 10-tiden og da er det greit at hun kan sove lenger enn en time da...

Skal jeg si det sånn da, frokost 8, lunsj ca 12, mellommåltid ca. 15, middag ca 1630, kvelds ca. kl 19...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Middag?

Hva med å bytte ut fruktmosen med en youghurt?

Hun har ikke begynt å spise yoghurt ennå, kan hun det nå når hun er 10 mnd? Og hvor mye i så fall? Trodde man skulle være forsiktig med meieriprodukt frem til 1 års alder jeg, at man kunne gi et par teskjeer bare med yoghurt før det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke begynt å spise yoghurt ennå, kan hun det nå når hun er 10 mnd? Og hvor mye i så fall? Trodde man skulle være forsiktig med meieriprodukt frem til 1 års alder jeg, at man kunne gi et par teskjeer bare med yoghurt før det?

http://www.mat.no/vedlegg/32030_Barn_og_meieriprodukter.pdf

Jeg kan ikke se at det er noen grunn til at du ikke kan starte med youghurt nå hvis ikke barnet ditt er allergisk mot melkeprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er kanskje lurt å sette lunsj til halv-tolv tolv... da hun pleier å ha formiddagsluren sin i 10-tiden og da er det greit at hun kan sove lenger enn en time da...

Skal jeg si det sånn da, frokost 8, lunsj ca 12, mellommåltid ca. 15, middag ca 1630, kvelds ca. kl 19...

Høres helt suverent ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...