Gå til innhold

11 års bursdagsfeiring

Bookworm

Anbefalte innlegg

Kom med noen tips til hvordan 11 årige jenter ønsker å feire bursdagen sin:-)

Vi er helt tomme for ideer, bowling, aking og "bare hjemme" er kjeeeedelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke spørre henne?

Øh jo - det har jeg jo selvfølelig gjort! Som jeg sier: _vi_ er helt tomme for ideer, så derfor tenkte jeg kanskje noen hadde noen erfaringer som vi ikke har tenkt på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fioletta

Merker ting har forandret seg på ikke så alt for mange år. Da jeg var liten var det helt naturlig å bare ha det hjemme. Hadde det gøy som bare det:)

Husker vi hadde "fisking". Pappa hadde hengt opp en gardin over døren i gangen. Og så sto han bak der, mens vi slengte snøret over gardina og fikk godteposer på "kroken" (klesklype:P) Hendte han spøkte litt og hang på en gammel hårbørste. Vedkommende som fikk den var ikke serlig fornøyd:P hehe. Men fikk selfølgelig godteposen sin etterpå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12-åringen min hadde 'game party' - med dataspill og hamburgere og godteri en masse - men det var ikke akkurat så mange jenter som var invitert, da...

Kinokveld? Peppes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bare hjemme" trenger da ikke å være kjedelig... de siste årene har vi hatt Idol-fest, vi har hatt Ugly Betty/Mexikansk-party, vi har hatt hippiefest :) Jentene i klassen til datteren min (12år nå) har hatt pysjamasparty og de har hatt bad taste-party.

Må da være mye mer artig dette enn bowling o.a.!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fredrikka

Jeg selv hadde en slags "gjør det selv"bursdag i den alderen. Selskapet lagde altså maten selv, det var noen grillspyd vi grilla i peisen, og noen muffins (tror kanskje de var bakt av moren min på forhånd) som vi pynta overdådig osv. Så spiste vi alt sammen. Poenget var at det var masse gøy å putte på spydene og kakene og en del å dandere og finne på. Det var en stor suksess. Noen jenter i den alderen er glad i baking ol, så "lag hver sin minipizza" osv er kanskje en ide? eller kanskje jeg er helt forhistorisk og dette passer for femåringer i dag :)

Men jeg tror å lage noe kan være en ide, om ikke mat, så noe fancy fra pandura hobby? Noe litt avansert: Porselen/keramikk-maling, smykker, "glassmalerier" eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker ting har forandret seg på ikke så alt for mange år. Da jeg var liten var det helt naturlig å bare ha det hjemme. Hadde det gøy som bare det:)

Husker vi hadde "fisking". Pappa hadde hengt opp en gardin over døren i gangen. Og så sto han bak der, mens vi slengte snøret over gardina og fikk godteposer på "kroken" (klesklype:P) Hendte han spøkte litt og hang på en gammel hårbørste. Vedkommende som fikk den var ikke serlig fornøyd:P hehe. Men fikk selfølgelig godteposen sin etterpå;)

''Husker vi hadde "fisking". Pappa hadde hengt opp en gardin over døren i gangen''

Veldig vanlig aktivitet i dag også - for barn i barnehagealder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv hadde en slags "gjør det selv"bursdag i den alderen. Selskapet lagde altså maten selv, det var noen grillspyd vi grilla i peisen, og noen muffins (tror kanskje de var bakt av moren min på forhånd) som vi pynta overdådig osv. Så spiste vi alt sammen. Poenget var at det var masse gøy å putte på spydene og kakene og en del å dandere og finne på. Det var en stor suksess. Noen jenter i den alderen er glad i baking ol, så "lag hver sin minipizza" osv er kanskje en ide? eller kanskje jeg er helt forhistorisk og dette passer for femåringer i dag :)

Men jeg tror å lage noe kan være en ide, om ikke mat, så noe fancy fra pandura hobby? Noe litt avansert: Porselen/keramikk-maling, smykker, "glassmalerier" eller lignende?

Takk Fredrikka - det var ting vi ikke hadde tenkt på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, vi også hadde fisking av godteposer, men det var i 4 års bursdagen tror jeg... Hun er 11;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bare hjemme" trenger da ikke å være kjedelig... de siste årene har vi hatt Idol-fest, vi har hatt Ugly Betty/Mexikansk-party, vi har hatt hippiefest :) Jentene i klassen til datteren min (12år nå) har hatt pysjamasparty og de har hatt bad taste-party.

Må da være mye mer artig dette enn bowling o.a.!?

Ja vi kan godt ha bursdagen hjemme, men vi trenger tips til aktiviteter (som jeg fikk av deg:-)), derfor jeg skrev "bare hjemme" ... for hun så for seg å sitte i sofaen å skravle liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fioletta

''Husker vi hadde "fisking". Pappa hadde hengt opp en gardin over døren i gangen''

Veldig vanlig aktivitet i dag også - for barn i barnehagealder ;)

Hehe, ja som sagt, tiden har forandrett seg:P Muligens vi "bare" holdt på til jeg var rudt 10 år. Så var kanskje et dårlig forslag det der:P

Men jeg feiret alltid bursdagen min hjemme i alle fall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja som sagt, tiden har forandrett seg:P Muligens vi "bare" holdt på til jeg var rudt 10 år. Så var kanskje et dårlig forslag det der:P

Men jeg feiret alltid bursdagen min hjemme i alle fall:)

Vi har heller ingenting imot å feire bursdagen hjemme (jeg klarer ikke å bli helt fortrolig med hvor stort og flott bursdager skal feires for tiden), men jeg trenger tips til aktiviteter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fioletta

Jada, vi også hadde fisking av godteposer, men det var i 4 års bursdagen tror jeg... Hun er 11;-)

Tror jeg sluttet når jeg var rundt 10år:P Så var vel ikke så bra forslag. Husker bare jeg syns det var så koselig:)

Men det var i alle fall veldig vanlig å feire bursdager hjemme da jeg var liten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fioletta

Vi har heller ingenting imot å feire bursdagen hjemme (jeg klarer ikke å bli helt fortrolig med hvor stort og flott bursdager skal feires for tiden), men jeg trenger tips til aktiviteter...

Har dessverre ingen tips å komme med.. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest er det mulig å synes at bursdag kan være kjedelig???

Bursdag kan da ikke føles kjedelig fordi om man ikke har noe tema?! Høres bortskjemt ut eller? Har aldri opplevd det med mine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Diskotek? Lillesøster var i bursdag der jentene skulle kle seg slik som idolet sitt, sånn ca da. Bad taste har vært populært. Noen av venninnene hennes har hatt pizza og film, det har vært suksess. Da har jentene også gjerne overnattet.

Like moro har ungene hatt det med å grille pølser ute, hvilke aktiviteter de hadde da vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i midten av trettiårene, og vi holdt altså _ikke_ på med fisking bak gardin i 11-årsbursdager. Det var det slutt på rundt skolestartalder (som tilsvarer 2.klasse nå, da). Mulig du har rosemalt de minnene dine litt i ettertid, sånn aldersmessig. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt at fra 11 årsdagen av så er det slutt på store barneselska, da blir det å ta med seg 2-3-4 kompiser / venninner ut på en pizza og på kino. Vil de heller være hjemme og ha pysjamasparty for de samme ungene så får de jo det, men store arrangementer med leie av lokaler og greier er det slutt på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...