BMS! Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Syns det hørtes mange ut ang innenlandsadopsjon her i landet. Ei som fikk adoptere innenlands for to-tre år siden, fortalte at bufdir hadde sagt det var snakk om 4-5 barn årlig... Og at de derfor var veldig heldig som hadde blitt valgt ut til innenlandsadopsjon. Men jeg vet om barn som har bodd i fosterhjem, som tilslutt ble gjort om til adopsjon, så hvis de barna er med i tallet du refererer til, så kan jeg forstå det. ''Men jeg vet om barn som har bodd i fosterhjem, som tilslutt ble gjort om til adopsjon, så hvis de barna er med i tallet du refererer til, så kan jeg forstå det'' Dette skulle ikke være med i dette tallet nei. Men dama sa at det varierte mye, jeg foreslo fem, og hun sa at feks. i fjor var det 22 barn. Jeg syns tallet var trist høyt, og dama kunne forsikre meg om at dette dessverre stemte. Ha en god søndag 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løveføtter Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 ''Men jeg vet om barn som har bodd i fosterhjem, som tilslutt ble gjort om til adopsjon, så hvis de barna er med i tallet du refererer til, så kan jeg forstå det'' Dette skulle ikke være med i dette tallet nei. Men dama sa at det varierte mye, jeg foreslo fem, og hun sa at feks. i fjor var det 22 barn. Jeg syns tallet var trist høyt, og dama kunne forsikre meg om at dette dessverre stemte. Ha en god søndag huff, ja det er trist at så mange i Norge velger den veien. Får håpe det var ekstra høyt i fjor... og at kanskje det for tre år siden var nede i fem...? ;o) Hadde vært interessant å vite hvor mange som står som søkere på innenlandsadopsjon til enhver tid. Og når det er sååå "mange" som blir adoptert innenlands, da syns jeg det er litt merkelig at man bare kan stå som søkere innenlands i max ett år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 huff, ja det er trist at så mange i Norge velger den veien. Får håpe det var ekstra høyt i fjor... og at kanskje det for tre år siden var nede i fem...? ;o) Hadde vært interessant å vite hvor mange som står som søkere på innenlandsadopsjon til enhver tid. Og når det er sååå "mange" som blir adoptert innenlands, da syns jeg det er litt merkelig at man bare kan stå som søkere innenlands i max ett år. Veldig mange jeg kjenner har stått på den lista, uten å få barn fra norge. Det er forresten ikke noe "kø" system der, fagelig utvalg plukker den familien som passer best til hvert enkelt barn. Biologiske mor har ofte satt kriterier som f.eks. ca. alder, barn eller ikke barn fra før, trosamfunn etc. etc. Man blir heller ikke "godkjent", slik man blir på utenlandsadopsjon, da dette ikke er noen garanti for at parene får adoptere uansett. Men, mer enn akuratt dette, vet jeg ikke. Jeg er ingen ekspert på området. God søndag fra meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 huff, ja det er trist at så mange i Norge velger den veien. Får håpe det var ekstra høyt i fjor... og at kanskje det for tre år siden var nede i fem...? ;o) Hadde vært interessant å vite hvor mange som står som søkere på innenlandsadopsjon til enhver tid. Og når det er sååå "mange" som blir adoptert innenlands, da syns jeg det er litt merkelig at man bare kan stå som søkere innenlands i max ett år. Er det så trist, da? Det er da mye bedre at folk frigjør barna for adopsjon enn å være foreldre uten motivasjon og/eller evner for foreldrerollen. Egentlig burde vel tallet vært høyere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løveføtter Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Er det så trist, da? Det er da mye bedre at folk frigjør barna for adopsjon enn å være foreldre uten motivasjon og/eller evner for foreldrerollen. Egentlig burde vel tallet vært høyere. Ja, jeg syns det er trist. Jeg er sikker på at det er et kjempe vanskelig valg for bio-mor å velge å adoptere bort barnet sitt. En adopsjon har alltid en trist forhistorie, og jeg har dyp respekt for det valget bio-mødrene tar når de velger den utveien. I Norge i dag er det lov å ta abort, uten at vi skal diskutere hva vi mener om det i denne tråen, derfor syns jeg tallet på adopsjoner var høyt. Som sagt, jeg har utrolig stor respekt for dem som bærer fram et barn, for så å gi det fra seg til adopsjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest flere enn jeg trodde Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Veldig mange jeg kjenner har stått på den lista, uten å få barn fra norge. Det er forresten ikke noe "kø" system der, fagelig utvalg plukker den familien som passer best til hvert enkelt barn. Biologiske mor har ofte satt kriterier som f.eks. ca. alder, barn eller ikke barn fra før, trosamfunn etc. etc. Man blir heller ikke "godkjent", slik man blir på utenlandsadopsjon, da dette ikke er noen garanti for at parene får adoptere uansett. Men, mer enn akuratt dette, vet jeg ikke. Jeg er ingen ekspert på området. God søndag fra meg Mens alle de tre jeg vet om som sto på den lista i 2007 faktisk fikk barn. Og ingen av dem ventet mer enn 6 mnd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Mens alle de tre jeg vet om som sto på den lista i 2007 faktisk fikk barn. Og ingen av dem ventet mer enn 6 mnd. Jepp, det er slik det fungerer. Vi har fått beskjed om at vi er i i "målgruppen" om vi vil stå der, men har foreløpig bestemt at vi er "happy" slik vi har det i dag. Så vil tiden vise om vi ombestemmer oss eller ikke. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.