Gå til innhold

Spiseforstyrrelser og uførhet

Anbefalte innlegg

Gjest Ellipse

Jeg lurer på om mange med langvarig/kronisk alvorlig spiseforstyrrelse blir uføretrygdet? Eller klarer de fleste seg i arbeidslivet?

Forutsetter/betyr uføretrygd at du aldri noensinne vil bli arbeidsfør, eller hender det at uføretrygdede kommer seg ut i jobb igjen?

Uføretrygd er ikke aktuelt for meg nå, heldigvis, og jeg håper ikke det blir det. Bare masse rart en går og lurer på...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323270-spiseforstyrrelser-og-uf%C3%B8rhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ellipse

Jeg vet ingenting om spiseforstyrrelser er et kriterie for å få uføretrygd, men i dag få de aller fleste, hvertfall unge tidsbegrenset uføre i tre år, da skal det gis en ny vurdering.

Oki, takk! Er det det som kalles for Ung Ufør da kanskje? Jeg er helt lost når det gjelder NAV greier:-/

Gjest høstløv

Oki, takk! Er det det som kalles for Ung Ufør da kanskje? Jeg er helt lost når det gjelder NAV greier:-/

Nei, det er to forskjellige ting.

Tidsbegrenset uføreytelse kan du få i inntil 4 år, når du har mulighet for å komme tilbake i arbeide igjen.

Ung uføre er en beregningsmåte ved utregningen av ytelsen, og gis til unge som er blitt uføre før fylte 26 år.

Annonse

Gjest Ellipse

Ser du har fått en del svar om TU, men jeg vil bare føye til at også folk som har fått en varig ufør kan komme tilbake til arbeidslivet igjen. Endrer ting seg, og man har lyst til å prøve, så åpnes mulighetene for det.

Det er jo bra! :) Takk for oppklaringen!

Gjest Ellipse

Nei, det er to forskjellige ting.

Tidsbegrenset uføreytelse kan du få i inntil 4 år, når du har mulighet for å komme tilbake i arbeide igjen.

Ung uføre er en beregningsmåte ved utregningen av ytelsen, og gis til unge som er blitt uføre før fylte 26 år.

Åja,er sånn det er ja, nå ble jeg litt klokere. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...