Gå til innhold

Spm -kjærlighetssorg, antidepressiva, løsning

Anbefalte innlegg

Gjest stagnert
Skrevet

Viser til mitt (malplasserte?) innlegg i Samlivsforum, http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=4080261

Har noen spørsmål:

- Vil antidepressiva fungere mot kjærlighetssorg?

- Når vet man om det er kjærlighetssorg eller dypere problemer?

Jeg blir også veldig hovne øyne dagen etter om jeg gråter på kvelden, så ille at de bare er to sprekker og det er noe andre kommenterer. Har en jobb hvor jeg må se representabel ut. Finnes det noen medikamenter som kan dempe denne hovenheten? Ser ikke ut som at jeg skal slutte å gråte med det første, og å få sykemelding grunnet kjærlighetssorg er vel i mitt tilfelle litt drøyt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kjærlighetssorg, eller en hvilken som helst sorg kan bli usunn og patologisk. Årsakene til det kan være mange. Jeg vet ikke om det er kjærlighetssorgen din som har forverret seg. Det kan være snakk om en kjærlighetssorg som har gjort at du har glidd inn i en depresjon som kan være behandlingstrengende.

Jeg synes derfor at du skal gå til legen din og si dette. Be han teste deg med depresjonstest.

Dette er ikke en tilstand du vil være i for alltid. Jeg håper du kan tro det midt i det hele. Man gir ikke AD for kjærlighetssorg, men kanskje trenger du det, og psykologhjelp, for en depresjon.

Du kan få det bra igjen.

Mvh

Gjest Øyenstikker
Skrevet

Det ernok en depresjon du har (utløst av kjærlighetssorg). Det kan godt hende legen din vil gi deg antidepressiva for den, og at det vil hjelpe. Jeg tror kanskje du ville ha nytte av noen samtaler med en psykolog også, men det kan du og legen din vurdere. Jeg gikk selv til en psykolog et halvt års tid da jeg var i tyveårene, og det var en kjærlighetssorg som ikke gikk over og som førte til masse gråt når jeg var alene som du beskriver. Jeg likte det ikke i begynnelsen, men sakte men sikkert gikk detr over, og vet ikke om det var psykologsamtalene eller medisin eller av seg selv, tror det var en kombinasjon. Jeg fikk aurorix. Jeg hadde ingen bivirkninger.

Skrevet

Hva slags 1.Dette har ingen ting med hverandre å gjøre 2. Kjærlighetsorg er som regel en fase du må igjennom, og har ikke noe med dype problemer å gjøre, selv om det kan føles slik. Når en er deprimert, så føler en verken sorg eller glede, hvis det er ille. Men det er noe annet, hvis denne kjærlighetsorgen har slått ut noe arvelig, noe som har ligget latent hos deg. Men da tar du ikke AD for kjærlighetsorg, men for du har fått et psykisk problem.. diagnose da ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...