alwaysme Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Poden startet på antibiotika for dette på torsdag. Hvor lenge er han smittsom? Formen er kommet seg betraktelig. Kan han gå i bhg. som normalt på mandag egentlig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Man regnes som smittefarlig inntil man har gått på full antibiotikadose et døgn. Som oftest er man fortsatt ikke i form igjen så raskt, slik at i realiteten er de fleste hjemme noe lengre. Jeg hadde et streptokokk-barn med opptil 5 infeksjoner i året, så her har jeg litt erfaring... Om formen er topp ville jeg sendt ham i barnehagen på mandag. Her er retningslinjene til folkehelsa: http://www.fhi.no/dav/8346A26727.pdf God bedring! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Vår fikk konstatert det samme som dere onsd sent på kveld i forrige uke. Vi sendte henne på skole igjen på mand., for hun var ganske utmattet ennå på fre pga feber og dårlig matlyst, selv om hun da egentlig var blitt "frisk" og ingen feber. Men måtte få tilbake energien. Så, ja, jeg vill sendt han i bhg mand om formen tilsier det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alwaysme Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Man regnes som smittefarlig inntil man har gått på full antibiotikadose et døgn. Som oftest er man fortsatt ikke i form igjen så raskt, slik at i realiteten er de fleste hjemme noe lengre. Jeg hadde et streptokokk-barn med opptil 5 infeksjoner i året, så her har jeg litt erfaring... Om formen er topp ville jeg sendt ham i barnehagen på mandag. Her er retningslinjene til folkehelsa: http://www.fhi.no/dav/8346A26727.pdf God bedring! Hei. Takk for svar. Ja formen er bra nå, og han spiser medisinen sin som en prest (for en lettelse!). Da er han klar for bhg imorgen :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alwaysme Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Vår fikk konstatert det samme som dere onsd sent på kveld i forrige uke. Vi sendte henne på skole igjen på mand., for hun var ganske utmattet ennå på fre pga feber og dårlig matlyst, selv om hun da egentlig var blitt "frisk" og ingen feber. Men måtte få tilbake energien. Så, ja, jeg vill sendt han i bhg mand om formen tilsier det. Hei. Takk for svar. Ja formen hans er bra nå så da blir det barnehage imorgen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.