Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg opplevde for en tid tilbake symptomer som gjorde at jeg ønsket å begynne på ap, og gjorde det i samråd med lege. Nå som ting rundt meg har roet seg har jeg redusert dosen, også i samråd med legen. Problemet er at jeg føler at "verden raser", at jeg sliter mer uten å kunne sette fingeren på hva det er. Det er ingen symptomer jeg oppfatter som psykotiske, mer depresjons-liknende symptomer. Jeg har ingen diagnose som tilsier at jeg trenger antipsykotiske medisiner.

Spørsmålet: hjelper ap også mot depresjon?

Eller er det mulig at diagnosen er feil, at jeg har en eller annen form for psykoselidelse? Jeg føler meg ikke alvorlig deprimert, noe jeg var da jeg faktisk ble psykotisk.

Nytt spørsmål: kan stress/påkjenninger gi psykotiske symptomer uten at det er snakk om en psykoselidelse? Eller er det en annen grunn til at jeg fikk psykose-lignende symptomer denne gangen? Verken jeg eller behandler/andre har oppfattet meg som spesielt deprimert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323325-ap-og-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du har hengt deg for opp i diagnosene og betegnelsene. Du har flere ganger erfart av AP hjelper deg, og nå har du erfart at du blir dårlig av å slutte. Syns det er bevis nok, jeg.

Jeg har prøvd ap bare to ganger (og erfart at det virker). Og jeg vet ikke om det har noen sammenheng med medisiner at jeg nå sliter litt mer. Det kan jo være tilfeldig.

Ap har jo også en del bivirkninger, blant annet faren for å legge på seg, og det vil jeg ikke. Jeg klarer ikke tro at det medisinene har sammenheng med at jeg sliter litt mer nå. Jeg har ingen diagnose som tilsier at jeg trenger ap hele tiden, og jeg har ikke lyst til å bruke mer medisiner enn nødvendig. Jeg er kanskje litt opphengt i diagnose, men jeg tror det er viktig å ha riktig diagnose for å finne riktig behandling.

Hvorfor har jeg en følelse av at vi har byttet roller?

:- )

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323325-ap-og-depresjon/#findComment-2682462
Del på andre sider

Du skal ikke legge på deg av Zeldox eller Abilify. I tilfelle du gjør det er det jo bare å vurdere det på nytt om den tid kommer. =)

Du får høre hva legen sier da. =)

Skal høre med legen, har time til uka. Og hvis jeg har litt fornuft i behold følger jeg de rådene jeg får.

Men jeg er nok fortsatt litt opphengt i diagnose, for hvis jeg får beskjed om å fortsette vil jeg vite hvordan det passer min diagnose. Jeg vil jo at behandlingen jeg får skal stemme overens med sykdommen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323325-ap-og-depresjon/#findComment-2682506
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...