Gå til innhold

Jeg greier ikke alle kravene

Anbefalte innlegg

Livet har blitt tyngre ja. Det tar på å slite psykisk år etter år. Jeg orker ikke lenger forholde meg til for mange krav. Jeg synes det er krav på alle bauger og kanter. Jeg tenker at vi hadde hatt det bedre hvis vi ikke stilte alle disse kravene til oss selv eller hvis vi greide å senke kravene litt. Jeg tror ikke man blir lykkelig av å strebe etter status og vellykkethet. Det er mulig noen blir det, men desto verre må det da bli å møte nedturer tenker jeg. Hva synes dere om dette med krav? Jeg skjønner at det er viktig å gjøre sitt beste, men når alt bare blir ork er vel vitsen borte?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323336-jeg-greier-ikke-alle-kravene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om vi har det mye enklere nå en før i tiden på mange måter, så stresser vi sikkert allikevel mye mer nå. Og det har vel mye med hvor mye vi lar oss bli dradd med i dette jaget, eller strømmen av mye unyttige ting. Og hvis du i tillegg ikke klarer, eller ikke er motivert til disse kravene, ja da sier det seg selv at en lett blir stressa, sliten, ja til og med utbrent, og kanskje også deprimert.

Annonse

Proritering er viktig. Hva er det viktist å greie? Nestviktigst osv osv...

En må dog huske på at det en virkelig trenger, men ikke greier selv, er det en annen som må gjøre for en.

''En må dog huske på at det en virkelig trenger, men ikke greier selv, er det en annen som må gjøre for en.''

... og hva slags ting kan dette dreie seg om?

Det lurer jeg på.. for jeg er en av de som setter høye krav til seg selv..

Nils Håvard Dahl, psykiater

''En må dog huske på at det en virkelig trenger, men ikke greier selv, er det en annen som må gjøre for en.''

... og hva slags ting kan dette dreie seg om?

Det lurer jeg på.. for jeg er en av de som setter høye krav til seg selv..

Hvis du ikke orker å handle matvarer, vaske klær, lage mat - hvem gjør det da?

Hvis du ikke tjener dine egne penger til livsopphold, hvem er det da som holder liv i deg?

Proritering er viktig. Hva er det viktist å greie? Nestviktigst osv osv...

En må dog huske på at det en virkelig trenger, men ikke greier selv, er det en annen som må gjøre for en.

"En må dog huske på at det en virkelig trenger, men ikke greier selv, er det en annen som må gjøre for en."

Dette er noe som har gitt meg mye dårlig samvittighet når jeg ikke har

klart ting.

Ellers har du også alle kravene fra skolene som skal ha aktivisering til alle

tider, Enten vi er enig eller ei. Enten vi orker eller ei. Det er noe som har gitt meg mye dårlig

samvittighet, mye kollisjon med andre ting og har vært med på å gjøre

meg sykere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...