Gå til innhold

Redd for bivirkninger av SSRI

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp startet kognitiv terapi for sosial fobi.Det er mulig jeg skal starte med ssri preparat.Har derfor lest en del om dette og bl.a vært inne på siden motkur.no.Synes det er mye skremmende lesning om bivirkninger og ettervirkninger.Jeg lurer derfor på hvor trygt det er å starte med noe sånt? Er det mange som blir sykere av dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323340-redd-for-bivirkninger-av-ssri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AdneX har rett. Det må tillegges at når en slutter med medisinen, forsvinner bivirkningene (unntatt hos de på MotKur).

"...unntatt de på motkur"

Jeg opplever denne kommentaren som lite hensiktsmessig.

Det er viktig å merke seg at de som sliter med følgessykdommer etter SSRI-bivirkninger gjør det fordi man tidligere ikke var like oppmerksom på uønskede reaksjoner. Pasientene ble tilleggsmedisinert over lange perioder i steden for å slutte med medisinen.

I dag er pasientene tryggere iht å prøve medisinering, da helsepersonell generelt er mer oppmerksomme på bivirkninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...