Gå til innhold

Hvordan trappe ned på quetiapin?

Anbefalte innlegg

Gjest Grågrønn

Bruker nå bare 50 mg, men vil slutte på det nå. Er litt redd, men tror jeg er klar for det. Er nesten et og et halvt år siden psykosen slo ut. Og jeg har vært symptomfri ganske lenge nå.

Jeg studerer full tid, og står i to jobber med gode tilbakemeldinger. Sosialt fungerer jeg bra.

Legen mener at det er liten fare for en ny episode, da jeg spurte om mer medisiner. Han sa at jeg kunne få frem til sommeren, men da var det på tide å forsøke å slutte.

Det han egentlig mener, er at jeg ikke trenger det nå, men dersom jeg var redd, så kunne jeg gå på det frem til sommeren.

Men nå har jeg tenkt litt, og tror jeg vil slutte nå. Slik kan jeg få en normal matregulering, og ikke være så himmla sugen på søtt og mat hele tiden. Jeg har ikke viljestyrke til å stå i mot en sulten mage hele døgnet. Jeg spiser jo dobbelt så mye som alle andre til ethvert måltid. Blir helt tussete av det!

Spørsmålet er: bør jeg trappe ned til 25 mg, eller kan jeg slutte helt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323353-hvordan-trappe-ned-p%C3%A5-quetiapin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Grågrønn

Jeg anbefaler 25 mg i minst en måned.

Pass på at du ikke får evt tilbakefall like før eksamen.

Nei, jeg skal be psykologen følge nøye med, og følge nøye med selv. Eksamen er først om tre måneder. :-)

Tusen takk for svar, 25 mg it is!

Gjest Grågrønn

Nei, jeg skal be psykologen følge nøye med, og følge nøye med selv. Eksamen er først om tre måneder. :-)

Tusen takk for svar, 25 mg it is!

Tror, ved nærmere ettertanke at jeg satser på 25 mg frem til sommeren jeg. Litt er jo bedre enn ingenting, og mindre enn 50 da.

Igjen, takk for svar.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...