Gå til innhold

Pussig kommunikasjon med lærer

Snikkersen

Anbefalte innlegg

Læreren til barnet mitt er en veldig ok lærer, streng men godt likt av barna. Jeg bare reagerer litt på kommunikasjonen mellom oss. Han sender ganske ofte sms til meg om barnet mitt; og epost med neste ukes plan (ingen masseepost, men spesielt til meg, de andre får i skoleposten på mandager). Jeg blir nesten litt innbildsk av det.....

Fredag kveld (jeg var ute på byen og de andre jeg var sammen med syntes det var ganske merkelig) fikk jeg nok en sms om barnet mitt. Det er jo hyggelig å få mye tilbakemeldinger, og fyren er jo en hyggelig fyr, jeg blir bare litt urolig for om jeg får litt vel mye tilbakemeldinger hvis dere forstår hva jeg mener.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja dette ville jeg også synes var litt merkelig. Rett og slett. Er du singel kanskje? Hva med læreren?

Aner ikke sivilstanden til læreren, gitt. Selv er jeg separert; men jeg vet ikke om læreren vet det. Uansett så er det jo kanskje ikke helt greit å ha noe forhold til lærer'n til barnet mitt.

Synes jo det er litt merkelig; og har inntrykk av at denne kommunikasjonen ikke gjelder de andre foreldrene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukeplan på e-post vil jeg tro alle får? Vi får det i barnehagen, mens på skolen brukes elektronisk læringsplattform til dette.

Sms er litt i meste laget, synes jeg. Nekter å tro at læreren sitter og sms'er til alle foreldrene om deres barn, dersom ikke barnet ditt har en eller annen form for spesiell oppfølging, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1233509249' post='4081213]

Hmmm... kanskje du har fått deg en beundrer?

hjelp...? Det er jo liksom snakk om læreren til barnet mitt. Blir i så fall smigret; men det er jo godt mulig han bare er ekstra oppmerksom på mitt barn?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ukeplan på e-post vil jeg tro alle får? Vi får det i barnehagen, mens på skolen brukes elektronisk læringsplattform til dette.

Sms er litt i meste laget, synes jeg. Nekter å tro at læreren sitter og sms'er til alle foreldrene om deres barn, dersom ikke barnet ditt har en eller annen form for spesiell oppfølging, da.

Han har ikke behov for noe ekstra, ligger vel litt over gjennomsnittet faglig. Kan være en urokråke, da.

Mulig han sender ukeplanen til de andre også, men han åpner alltid mailen med navnet mitt; og det ser ikke ut som om han har sendt den samme til flere. Sms på fredag kveld er vel litt pussig.....men det er mulig han bare går veldig opp i jobben, skal passe meg for å bli veldig innbildsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke behov for noe ekstra, ligger vel litt over gjennomsnittet faglig. Kan være en urokråke, da.

Mulig han sender ukeplanen til de andre også, men han åpner alltid mailen med navnet mitt; og det ser ikke ut som om han har sendt den samme til flere. Sms på fredag kveld er vel litt pussig.....men det er mulig han bare går veldig opp i jobben, skal passe meg for å bli veldig innbildsk!

En annen kveld enn fredag kunne jo tenkes at han satt med kveldsjobbing, men hvem jobber vel da? Og å sende sms om en skoleelev til moren hans, det er jobbing i mine øyne. Enten liker han deg veldig godt som person, eller så liker han deg enda bedre som kvinne ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen kveld enn fredag kunne jo tenkes at han satt med kveldsjobbing, men hvem jobber vel da? Og å sende sms om en skoleelev til moren hans, det er jobbing i mine øyne. Enten liker han deg veldig godt som person, eller så liker han deg enda bedre som kvinne ;-)

Jeg er lærer og jobber _alltid_ fredags kveld. :-) så noen gjør det ja. Men jeg sender aldri sms til foreldre om det ikke er noe helt spesielt nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi et eksempel på type sms han sender?

Er de korte og konkrete eller er det veldig hyggelige? Kan nok hende han er litt betatt av deg ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg lærer da, så jeg har ikek så mye jeg ksulle ha sagt akkurat her, men bet meg fast i dette:

''En annen kveld enn fredag kunne jo tenkes at han satt med kveldsjobbing, men hvem jobber vel da?''

Jeg jobber veldig ofte om kvelden, også i helgene (sitter med pc'en i stua og får unna ting jeg ikke har rukket i løpet av kontordagen.

Denne helga satt jeg nok ca en time fredags kveld, en time lørdag formiddag og 3 timer søndagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste lærere jeg kjenner har en arbeidsøkt fredagskveldene også. Må oppsummere uka veit du. Prøver å holde fredags- og lørdagskveldene fri for jobb jeg også, men det er ikke lett alltid.

Men SMS til foreldre, nei det er ikke ofte. Men det hender jeg må svare på en SMS fra en elev...

Tror det er en som er litt betatt jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi et eksempel på type sms han sender?

Er de korte og konkrete eller er det veldig hyggelige? Kan nok hende han er litt betatt av deg ja :)

De er ganske hyggelige, med navnet mitt og hilsen og god helg og greier. Men det dreier seg alltid om barnet mitt. Noe om lekser eller ukeplanen. Det er sikkert ikke noe, han sender sikkert sms til alle....i så fall står han i fare for høye telefonregninger og utbrendthet....

Det var vel den fredag kveld som satte meg litt ut; men jeg leser jo her at lærere jobber fredag kveld også.....

Mulig jeg legger opp til det; for jeg svarer som regel med det samme. Det er bare sånn jeg er, pleier å svare på mailer og sms når jeg får noen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er ganske hyggelige, med navnet mitt og hilsen og god helg og greier. Men det dreier seg alltid om barnet mitt. Noe om lekser eller ukeplanen. Det er sikkert ikke noe, han sender sikkert sms til alle....i så fall står han i fare for høye telefonregninger og utbrendthet....

Det var vel den fredag kveld som satte meg litt ut; men jeg leser jo her at lærere jobber fredag kveld også.....

Mulig jeg legger opp til det; for jeg svarer som regel med det samme. Det er bare sånn jeg er, pleier å svare på mailer og sms når jeg får noen....

Jeg tror han er keen :-) Er han kjekk da? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han er keen :-) Er han kjekk da? ;-)

Egentlig ikke så veldig kjekk. Han ser litt snål ut; men han er veldig hyggelig. Litt nerdete på en måte; opptatt av snåle ting. Og nå har jeg visst fått han litt på hjernen. Sånn blir det vel når man tror at andre har et godt øye til en; blir jo smigret. Men egentlig kan det hende jeg missforstår hele greia;og da er det litt teit å tenke på det hele tatt. Dessuten er det faktisk læreren til barnet mitt; og det er jo ikke helt bra. Bør slutte å tenke på det. Nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærere jobber ofte i helger.

De har veldig mye bøker, prøver, tester, innleveringer og kontakt med foreldre så at du får melding på fredag er nok ingen sjeldenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare bryte inn: Vet du hva navnet på læringsplattformen dere bruker heter? Vi skal snart begynne med dette, men er litt uenige om HVILKEN vi skal begynne med (Jeg sitter i plangruppa...). Fungerer plattformen fint? Lett å finne fram, osv?

Vet jeg er nysgjerrig, men.......:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en del sms- vedrørende mitt barn.Jeg fikk inntrykk av at den læreren likte godt å sende meldinger og ta kontakt om smått og stort. Veldig fint i grunnen. Dessverre fikk barnet mitt en ny lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare bryte inn: Vet du hva navnet på læringsplattformen dere bruker heter? Vi skal snart begynne med dette, men er litt uenige om HVILKEN vi skal begynne med (Jeg sitter i plangruppa...). Fungerer plattformen fint? Lett å finne fram, osv?

Vet jeg er nysgjerrig, men.......:-)

Skolen til guttungen bruker Fronter. Jeg synes den er helt ok, men jeg bruker den på skolen min sjøl, så jeg er vant med den. Han som er dataansvarlig på skolen der, har tatt i bruk mange muligheter, og det fremstår som ryddig og greit å navigere.

Kjæresten min har jobba en del med å bruke Fronter i undervisning, og ikke bare som lagringsplass eller e-post og beskjedformidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen til guttungen bruker Fronter. Jeg synes den er helt ok, men jeg bruker den på skolen min sjøl, så jeg er vant med den. Han som er dataansvarlig på skolen der, har tatt i bruk mange muligheter, og det fremstår som ryddig og greit å navigere.

Kjæresten min har jobba en del med å bruke Fronter i undervisning, og ikke bare som lagringsplass eller e-post og beskjedformidler.

Det er Fronter vi "lukter" på, og det er nok der vi havner. Spennende saker, som jeg vet utrolig lite om, enda! Men det skal bli gøy å komme i gang!:-)

Takk for tilbakemelding!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...