Gjest engelskerinnen Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Jeg er helt i sjokk nå. Jeg har nå bodd fem år i Storbritannia og fikk nettopp vite om en lov her for småbarn. Ei venninne av meg har et barn som nettopp har fyllt tre i januar og fått han inn i barnehage. Men en lov her sier at personalet i barnehagen har IKKE lov til å tørke stumpen til småtten om han bæsjer. Det vi si at da ringer de mor om hun kan komme hjem fra jobb og tørke rumpen til barnet, eller så lar de ham gå med bæsj i rumpa hele dagen til han kommer hjem. Jeg er helt sjokka av hvor pedofil-angst de har her. Det er faktisk ikke slik at mor kan skrive under på en kontrakt slik at barnet blir tørka i rumpa, nei det er en lov som forbyr barnehageansatte i å gjøre denne jobben. Jeg vet ikke helt hvor jeg vil meg dette innlegget, men vil bare si at jeg er helt sjokkert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Jeg visste at foreldrene gjerne måtte skrive under på at ungen var ferdig "potty-trained", men dette høres jo merkelig ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest engelskerinnen Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Jeg visste at foreldrene gjerne måtte skrive under på at ungen var ferdig "potty-trained", men dette høres jo merkelig ut. Vel. Jeg fikk det bekreftet av flere i dag, så det er nok tilfelle. Veldig trist utvikling spør du meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Javel? Hørtes utrolig rart ut... dvs at de ansatte ikke har lov til å gi barnet den oppfølginga og passet de trenger det da! Kan jo ikke la ungen gå med bæsj i rumpa hele dagen.. Heller ikke kreve at mor eller far kommer og tørker. Litt skeptisk.. har du link? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Er det virkelig mulig!? De som lager slike lover kulle hatt seg en real omgang juling så kanskje man hadde klartå banke litt sunn fornuft inn i dem. Men det er vel heller tvilsomt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest engelskerinnen Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Javel? Hørtes utrolig rart ut... dvs at de ansatte ikke har lov til å gi barnet den oppfølginga og passet de trenger det da! Kan jo ikke la ungen gå med bæsj i rumpa hele dagen.. Heller ikke kreve at mor eller far kommer og tørker. Litt skeptisk.. har du link? beklager, men har ikke link. Dette er hva en venninne erfarte forrige uke da hennes barn begynte i barnehagen, og hva flere har bekreftet til meg i ettertid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 De ringer MOR ja, selvfølgelig. Jeg synes de skal ringe mor og far annenhver gang. De bør jo ikke mistenke alle fedre for å være pedofile, så far bør også ta sin tur. Da tenker jeg den loven forsvinner ganske så fort. Jeg håper dette er feil eller en misforståelse. (Glimtipper, har du en kommentar?) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest engelskerinnen Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Javel? Hørtes utrolig rart ut... dvs at de ansatte ikke har lov til å gi barnet den oppfølginga og passet de trenger det da! Kan jo ikke la ungen gå med bæsj i rumpa hele dagen.. Heller ikke kreve at mor eller far kommer og tørker. Litt skeptisk.. har du link? En kjapp google http://www.mumsnet.com/Talk/nurseries/683625-Wiping-bums-at-pre-school 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 De ringer MOR ja, selvfølgelig. Jeg synes de skal ringe mor og far annenhver gang. De bør jo ikke mistenke alle fedre for å være pedofile, så far bør også ta sin tur. Da tenker jeg den loven forsvinner ganske så fort. Jeg håper dette er feil eller en misforståelse. (Glimtipper, har du en kommentar?) Nei, jeg har aldri hørt om dette. Det har heller ikke vært nevnt av barnehagepersonale her. De har jo også bleiebarn i barnehagen og de skifter naturligvis bleier. De hjelper de barna som trenger det på do, i henhold til utvikling og alder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest engelskerinnen Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 De ringer MOR ja, selvfølgelig. Jeg synes de skal ringe mor og far annenhver gang. De bør jo ikke mistenke alle fedre for å være pedofile, så far bør også ta sin tur. Da tenker jeg den loven forsvinner ganske så fort. Jeg håper dette er feil eller en misforståelse. (Glimtipper, har du en kommentar?) Det var i dette tilfelle at de ringer mor, fordi hun er aleneforelder. Men ellers ringer de foreldre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Det var i dette tilfelle at de ringer mor, fordi hun er aleneforelder. Men ellers ringer de foreldre. Så tusenvis av briter reiser til og fra barnehager for å tørke barna sine bak, i løpet av arbeidsdagen? Jeg tillater meg å tvile på at dette er det normale. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg visste at foreldrene gjerne måtte skrive under på at ungen var ferdig "potty-trained", men dette høres jo merkelig ut. Men mange som er "potty trained" har likevel for korte armer til å kunne klare å gjøre en skikkelig god jobb mht tørkinga 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 En kjapp google http://www.mumsnet.com/Talk/nurseries/683625-Wiping-bums-at-pre-school Den linken tyder på at dette er noe som praktiseres ved denne bestemte barnehagen, og kanskje andre steder også for alt jeg vet, men ikke at dette er en _lov_. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Men mange som er "potty trained" har likevel for korte armer til å kunne klare å gjøre en skikkelig god jobb mht tørkinga Barna har ikke lange nok armer til å kunne tørke seg bak, før de er i 7-års alderen. Det må da gå an å installere et bidet i barnehagen, slik ungene kan bli vasket etter dobesøk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Barnehagen bør fortest mulig installere et bidet, slik at barna kan bli vasket i numsen etter dobesøk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg har veldig vanskelig for å tro at dette kan stemme. Hvordan skal det kunne gjennomføres rent praktisk? Da må jo alle småbarnsforeldre få en form for "bæsjepermisjon" fra jobben da? Noe a la ammepermisjon. Har veldig vondt for å tro at arbeidsgivere hadde gått med på dette. Og hva gjør de når barnet har bæsjet og mor/far jobber en halvtimes biltur unna? Må ungen gå med bæsjebleia på eller sitte på do til forelderen dukker opp? Tror ikke dette er gjennomførbart... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Barna har ikke lange nok armer til å kunne tørke seg bak, før de er i 7-års alderen. Det må da gå an å installere et bidet i barnehagen, slik ungene kan bli vasket etter dobesøk. ''Barna har ikke lange nok armer til å kunne tørke seg bak, før de er i 7-års alderen.'' Tror dog de fleste førsteklasselærere er glad for at de aller fleste seksåringene klarer det selv:). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manjana Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 det gjelder vel en viss aldersgruppe? Man forlanger kansje ..at Barn over 3 år er tørre? Har vanskelig for å tro på dette! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Men mange som er "potty trained" har likevel for korte armer til å kunne klare å gjøre en skikkelig god jobb mht tørkinga Ja, selvfølgelig. Jeg trodde "potty trained" bare betydde at de hadde slutta med bleier, jeg. Så naiv kan man være. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Nei, jeg har aldri hørt om dette. Det har heller ikke vært nevnt av barnehagepersonale her. De har jo også bleiebarn i barnehagen og de skifter naturligvis bleier. De hjelper de barna som trenger det på do, i henhold til utvikling og alder. Ja, men da har vi fått fastslått at det ikke dreier seg om noen lov, i hvert fall, snarere en regel i en bestemt barnehage. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.