Gå til innhold

sjokk ang lov i storbritannia

Gjest engelskerinnen

Anbefalte innlegg

Gjest Tror det er vanlig

Barna har ikke lange nok armer til å kunne tørke seg bak, før de er i 7-års alderen.

Det må da gå an å installere et bidet i barnehagen, slik ungene kan bli vasket etter dobesøk.

Sju år? Vår eldste begynte å tørke selv da hun var fire, ikke noe problem. I barnehagen oppfordret de til at førskolebarna skulle øve på dette selv, og på skolen jeg jobber er det ingen av førsteklassingene som trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnehagen bør fortest mulig installere et bidet, slik at barna kan bli vasket i numsen etter dobesøk.

Da må det bli en engen barnebidet, for den store er ikke noe særlig for barna. De klarer ikke å skreve over. Den egner seg derfor best som til å vaske skitne føtter i ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen bør fortest mulig installere et bidet, slik at barna kan bli vasket i numsen etter dobesøk.

:-)

"vasket i numsen" - hvilket uttrykk! He-he! Søtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager, men har ikke link. Dette er hva en venninne erfarte forrige uke da hennes barn begynte i barnehagen, og hva flere har bekreftet til meg i ettertid.

Det er nå en relativ stor forskjell mellom nursery og pre-school. I linken din var det altså pre-school det dreide seg om: førskoletrening. Da er ungene mellom 4 og 5 år og man kan stort sett forvente at de er ferdige med bleier.

Da mittt barn skulle begynne i barnehagen "nursery" i England som 2,5 åring for 19 år siden var det er krav om at han var bleiefri for å få plass. For småbarn/bleiebarn var det andre typer barnehage (creche).

Det at enkelte barnehager i Storbritannia ikke er interessert i å styre med bleiebarn er altså ikke noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villniss

det gjelder vel en viss aldersgruppe?

Man forlanger kansje ..at Barn over 3 år er tørre?

Har vanskelig for å tro på dette!

Ja, barn i tre års alderen er vel normalt tørre. Men at de klarer å tørke seg godt i stumpen etter bæsjing er nok en annen sak. Er vel ikke så mange tre-åringer som greier å få det til skikkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, selvfølgelig. Jeg trodde "potty trained" bare betydde at de hadde slutta med bleier, jeg. Så naiv kan man være. ;)

Jeg er enig i at potty trained betyr at man har sluttet med bleier, ja. Men de fleste bhg-barn trenger jo rumpetørkehjelp i flere år deretter;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manjana

Ja, barn i tre års alderen er vel normalt tørre. Men at de klarer å tørke seg godt i stumpen etter bæsjing er nok en annen sak. Er vel ikke så mange tre-åringer som greier å få det til skikkelig?

.0) kansje det er ment for barn i skolealderen?De begynner vel

i 5 årsalderen i England? Høres merkelig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...