Gjest vetje-eg Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 hvis det står bipolar 1 i en epikrise etter et scid-intervju for opptak til psykoedukasjonskurs, men en annen psykolog mente bipolar 2 for jeg virket hypoman og ikke manisk, og en MMPI-intervju ga utslag på hypomani, men ikke mani, er det mest sannsynlig at jeg da egentlig er bipolar 2 eller? står egentlig bare rapid cycling i andre papirer, så aner liksom ikke om jeg er 1 eller 2 jeg! Er MMPI veldig nøyaktig på sånt? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Siden det ikke er noen helt klar grense mellom hypomani og mani, kan det vaære vanskelig å avgjøre hva det dreide seg om dersom episoden ligger tilbake i tid, og ingen utenforstående kan beskrive den godt. Det vil erfor noen ganger være usikkert om en har BP 1 eller 2. MMPI skal ikke brukes diagnostisk og har ingen verdi til å avgjøre nettopp dette spørsmålet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.