Gå til innhold

"The Truman Show"

Anbefalte innlegg

Gjest Ms Truman
Skrevet

Av og til får jeg innfall av at jeg lever i en verden alá filmen "the truman show" - dere som har sett den vet hva det er snakk om. En mann som tror han lever et normalt liv, men det viser seg at livet hans er en TV-serie.

Jeg har fått det for meg at det er kameraer bak speilet på badet, sånn som på big brother, at samboeren og hans kompiser er skuespillere, at familien min vet at dette pågår, men de får ikke lov å si noe til meg. Alt som skjer, er nøye planlagt, "de har skrevet det inn i manuset" - vi får en ny nabo, det er for å teste hvordan jeg reagerer. Noen som vil gi oss en hund, det er for å få inn litt mer action, så jeg ikke bare sitter foran data'en når jeg er hjemme (har vært litt avhengig av online spill de siste 4-7 årene).

Facebook har faktisk også bare blitt oppfunnet fordi jeg sitter så mye foran data'en - nå kan verden rundt følge med også online, live, til og med!

"What are you doing right now?" står det. Kyss meg en viss plass om du får vite det.

Unormalt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms Truman
Skrevet

Høres kjent ut. =)

Kan være en psykose eller grensepsykose.

Men det er jo ikke sånn hele tiden, heldigvis! det er litt drøyt liksom, jeg vet det, men klarer ikke la være å tenke på det. Går ikke naken i mitt eget hus en gang, for jeg vet jo at "folk" ser på. Har ikke noen formening om det er noe spesielt som utløser det. Jeg bare får sånne tanker av og til. Det var verre før, da kunne jeg ikke gjøre noe uten å tenke "åh, hva vil folk si om jeg ikke gjør ditt eller gjør datt". Jeg syntes merkelig nok at det stemte med reaksjoner jeg fikk fra folk. Om jeg skrev noe om noen i dagboka mi, da kunne noen plutselig nevne noe lignende i en samtale noen dager etterpå. Usannsynlig, men du verden hvor logisk det er der og da!

Skrevet

Men det er jo ikke sånn hele tiden, heldigvis! det er litt drøyt liksom, jeg vet det, men klarer ikke la være å tenke på det. Går ikke naken i mitt eget hus en gang, for jeg vet jo at "folk" ser på. Har ikke noen formening om det er noe spesielt som utløser det. Jeg bare får sånne tanker av og til. Det var verre før, da kunne jeg ikke gjøre noe uten å tenke "åh, hva vil folk si om jeg ikke gjør ditt eller gjør datt". Jeg syntes merkelig nok at det stemte med reaksjoner jeg fikk fra folk. Om jeg skrev noe om noen i dagboka mi, da kunne noen plutselig nevne noe lignende i en samtale noen dager etterpå. Usannsynlig, men du verden hvor logisk det er der og da!

Du har jo mye innsikt, så tror ikke det er psykose. Men mulig det er grensepsykose. Har hatt det lignende selv. Om du bør medisineres eller ikke har jeg ikke peiling på. =) Kommer vel an på i hvilken grad du kan leve med disse problemene.

Gjest snodig, men sant
Skrevet

Jeg hadde for kanskje 10 år siden en sånn feeling at det var kameraer bak speilene på badet og sånn...Aner ikke hvorfor, men følte meg litt paranoid i den tiden..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...