Kammilla Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 7-åringen min har fått utslett på innsiden av albuen, rødt kløende utslett. Noen som vet hva det kan være? Det er ringformet (akkurat der vi voksne tar blodprøver) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fhi.no Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5799&MainArea_5661=5799:0:15,1904:1:0:0:::0:0&MainLeft_5799=5544:56029::1:5800:98:::0:0 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Ringorm? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kammilla Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Ringorm? Oi.........ok? :-/ Det hørtes ikke bra ut? Bør han være hjemme fra skole? Snarest til lege? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Oi.........ok? :-/ Det hørtes ikke bra ut? Bør han være hjemme fra skole? Snarest til lege? Søk på nettet, der finner du info. Jeg har ikke vært borti det selv, men tenker alltid ringorm (som er en sopp, ikke en orm!) når jeg hører om ringformete utslett. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kammilla Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Søk på nettet, der finner du info. Jeg har ikke vært borti det selv, men tenker alltid ringorm (som er en sopp, ikke en orm!) når jeg hører om ringformete utslett. ) Ja det står og tydelig at det IKKE er en orm, noe jeg måtte PRESISERE til poden. ;o) Men finner ikke info om akkurat det å på skolen. Annet enn at han kan gå i barnehage ETTER påbegynnt behandling...........Jeg har smurt på litt Canesten *kremt* nå, men det er vel kanskje ikke behandling nok? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg får slike utslett når det er kaldt. Det samme gjelder søsteren min, men hun får utslett i knehasen også (hun har lett psoriasis, men det har ikke jeg). Vet ikke helt hva det er, men har på en måte bare godtatt at det blir sånn når det er kaldt / når jeg fryser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Ja det står og tydelig at det IKKE er en orm, noe jeg måtte PRESISERE til poden. ;o) Men finner ikke info om akkurat det å på skolen. Annet enn at han kan gå i barnehage ETTER påbegynnt behandling...........Jeg har smurt på litt Canesten *kremt* nå, men det er vel kanskje ikke behandling nok? Hvis det er ringorm, så er det ikke farlig. Det behandles med soppsalve, altså Canesten/Lamisil/Dactacort. Pass på å smøre jevnlig, ellers kan det blusse opp igjen. Det skal en del hudkontakt til for at det skal smitte, så det skal ikke være nødvendig å holde ham hjemme. Ringormen ser som sagt ut som en rød ring, som er lys i midten, ofte med opphøyet hud. Etter hvert klør den en del. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kammilla Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Hvis det er ringorm, så er det ikke farlig. Det behandles med soppsalve, altså Canesten/Lamisil/Dactacort. Pass på å smøre jevnlig, ellers kan det blusse opp igjen. Det skal en del hudkontakt til for at det skal smitte, så det skal ikke være nødvendig å holde ham hjemme. Ringormen ser som sagt ut som en rød ring, som er lys i midten, ofte med opphøyet hud. Etter hvert klør den en del. Ok, takk ) Var de jeg lurte på ja. Men han bør vel til legen i mårra for sikkerhets skyld. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Poden her har hatt ringorm i hodebunnen, da sprayet vi canesten på, det forsvant og har siden aldri kommet tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Ser det ut som en helt rund ring omtrent? Da er det sannsynlig at det er ringorm (som ikke er noen orm, men en sopp). Kjøp reseptfri soppsalve på apoteket og smør på 2 ganger daglig i 14 dager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Ja det står og tydelig at det IKKE er en orm, noe jeg måtte PRESISERE til poden. ;o) Men finner ikke info om akkurat det å på skolen. Annet enn at han kan gå i barnehage ETTER påbegynnt behandling...........Jeg har smurt på litt Canesten *kremt* nå, men det er vel kanskje ikke behandling nok? Vår mellomste hadde ringorm. Det er ikke smittsomt, og det er ingen begrensninger i forhold til skole/barnehage. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Vår mellomste hadde ringorm. Det er ikke smittsomt, og det er ingen begrensninger i forhold til skole/barnehage. Jovisst er ringorm smittsomt! Men etter påbegynt behandling smitter det ikke lenger og man kan gå i bhg / skole som normalt. http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=15058 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jovisst er ringorm smittsomt! Men etter påbegynt behandling smitter det ikke lenger og man kan gå i bhg / skole som normalt. http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=15058 Hmmm, legen vi var hos sa det ikke var særlig smittsomt - så jeg forholdt meg til det. Vi koste masse med mellomste - og tok også en del på utslettet før vi startet behandling - og ingen av oss fikk det. Så jeg tror nok ikke det smitter i noen særlig grad - selv om det nok må komme fra et sted... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.