Gå til innhold

Betaling for "barnevakt"

Gjest aner ikke jeg

Anbefalte innlegg

Gjest aner ikke jeg

Vi har en 16-årig videregående elev boende på hybel i kjelleren. Hun er en stabilog grei jente, vant til unger. Nåskal vi for første gang bruke henne som "barnevakt", dvs at åtteåringen fåre være "alene hjemme"mens jeg er på et møte fra ca 19-21en hverdagskveld. Hun er hjemme uansett den kvelden, og avtalen er bare at åtteåringen skal kunne gå ned til henne dersom det skulle være noe. Han kommer sannsynligvis til å glane uavbrutt på TV-en de to timene, så sannsynligvis ser hun ikke noe til ham. Han har også tilgang til mobil og kan ringe meg, jeg er 5-6 min unna.

Men tross alt er det jo litt ansvar, selv om jobben er liten. Hva ville dere ha betalt i dette tilfellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hos oss

Hvis dere gjør det til en fast avtale en gang i uken, ville jeg funnet en månedspris (med lav timepris, men som ble en ok sum totalt sett)

Hvis det bare er denne ene gangen, ville jeg kanskje heller gitt noe god mat eller et annet "gode".

vanslieg å gi en timepris for tre timer hvor den eneste innsatsen er at man ikke kan gå ut hjemmefra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sammenligning betaler jeg 60,- i timen til våre 16-årige nabo. Da gir hun ungene kveldsmat, steller Datra på badet, leser for henne og putte henne i seng. 9-åringen ordner seg sjøl, hun bare minner ham på leggetida.

Jeg veit faktisk ikke helt om jeg hadde betalt henne vanlig eller ikke. Hun er jo forplikta til å holde seg hjemme og passe på...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det bare en gang vill jeg gitt henne en pose sjokolade el. Noe hun ville blitt glad for. (Hva nå enn det måtte være)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest herminegrang

Jeg vet ikke helt hva jeg ville betalt, men det skulle ikke være noe mindre enn om du måtte få inn en annen barnevakt. hvorfor skal hun gjøre det gratis? det er ikke hennes barn, eller søsken. og dere får vel leie av henne når hun bor hos dere? det har ingen betydning om hun hadde vært inne uansett. en skal ikke utnytte folk. dette er nå min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aner ikke jeg

Jeg vet ikke helt hva jeg ville betalt, men det skulle ikke være noe mindre enn om du måtte få inn en annen barnevakt. hvorfor skal hun gjøre det gratis? det er ikke hennes barn, eller søsken. og dere får vel leie av henne når hun bor hos dere? det har ingen betydning om hun hadde vært inne uansett. en skal ikke utnytte folk. dette er nå min mening.

Har ingen planer om å utnytte henne, jeg aner bare ikke hva som er vanlig betaling for en "enkel" barnevaktjobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

''en skal ikke utnytte folk. dette er nå min mening.''

Er det noen her som har sagt at de skal eller synes det er ok å utnytter folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest herminegrang

''en skal ikke utnytte folk. dette er nå min mening.''

Er det noen her som har sagt at de skal eller synes det er ok å utnytter folk?

ja, trollemor ville gitt henne sjokolade, og "hos oss" har jo også en løsning som blir litt feil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 50-60 kr pr time til ei jente på 17 år som passer våre tre barn ca 2 ganger i måneden. Da gir hun dem kveldsmat, leker litt med dem, sørger for at de får stelt seg på badet, og legger dem. Barna er snart 5 år, 7,5 år og snart 10 år.

Tror jeg hadde betalt henne 70-100 kr for den jobben du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 50-60 kr pr time til ei jente på 17 år som passer våre tre barn ca 2 ganger i måneden. Da gir hun dem kveldsmat, leker litt med dem, sørger for at de får stelt seg på badet, og legger dem. Barna er snart 5 år, 7,5 år og snart 10 år.

Tror jeg hadde betalt henne 70-100 kr for den jobben du beskriver.

Det går rykter om at man skal gratulere deg med dagen...? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo da, stemmer det!!!

Det er en liten halvtime igjen av dagen :-)

Gratulerer, kjære deg! :) Håper du har hatt en fin dag! Og jeg gleder meg til biffdaten vår i neste uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, kjære deg! :) Håper du har hatt en fin dag! Og jeg gleder meg til biffdaten vår i neste uke. :)

Feiret dagen på fredag med venninner og med fmailien i går, så i dag har det vært en rolig dag. Gleder meg til middag med deg!

Men nå lurer jeg på hvem som har sladret.....?

*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiret dagen på fredag med venninner og med fmailien i går, så i dag har det vært en rolig dag. Gleder meg til middag med deg!

Men nå lurer jeg på hvem som har sladret.....?

*s*

Hihi, nå kan du lure, nå. ;) Neida, det var nok AneM. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :0)

Takk for det!

Har du prøvd skiløypene oppe i heia da?

Vi var oppe der forrige helg, og denne helga var vi i ei lysløype litt nærmere byen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...