Gjest aner ikke jeg Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Vi har en 16-årig videregående elev boende på hybel i kjelleren. Hun er en stabilog grei jente, vant til unger. Nåskal vi for første gang bruke henne som "barnevakt", dvs at åtteåringen fåre være "alene hjemme"mens jeg er på et møte fra ca 19-21en hverdagskveld. Hun er hjemme uansett den kvelden, og avtalen er bare at åtteåringen skal kunne gå ned til henne dersom det skulle være noe. Han kommer sannsynligvis til å glane uavbrutt på TV-en de to timene, så sannsynligvis ser hun ikke noe til ham. Han har også tilgang til mobil og kan ringe meg, jeg er 5-6 min unna. Men tross alt er det jo litt ansvar, selv om jobben er liten. Hva ville dere ha betalt i dette tilfellet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hos oss Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Hvis dere gjør det til en fast avtale en gang i uken, ville jeg funnet en månedspris (med lav timepris, men som ble en ok sum totalt sett) Hvis det bare er denne ene gangen, ville jeg kanskje heller gitt noe god mat eller et annet "gode". vanslieg å gi en timepris for tre timer hvor den eneste innsatsen er at man ikke kan gå ut hjemmefra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Til sammenligning betaler jeg 60,- i timen til våre 16-årige nabo. Da gir hun ungene kveldsmat, steller Datra på badet, leser for henne og putte henne i seng. 9-åringen ordner seg sjøl, hun bare minner ham på leggetida. Jeg veit faktisk ikke helt om jeg hadde betalt henne vanlig eller ikke. Hun er jo forplikta til å holde seg hjemme og passe på...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 er det bare en gang vill jeg gitt henne en pose sjokolade el. Noe hun ville blitt glad for. (Hva nå enn det måtte være) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest herminegrang Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg vet ikke helt hva jeg ville betalt, men det skulle ikke være noe mindre enn om du måtte få inn en annen barnevakt. hvorfor skal hun gjøre det gratis? det er ikke hennes barn, eller søsken. og dere får vel leie av henne når hun bor hos dere? det har ingen betydning om hun hadde vært inne uansett. en skal ikke utnytte folk. dette er nå min mening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aner ikke jeg Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg vet ikke helt hva jeg ville betalt, men det skulle ikke være noe mindre enn om du måtte få inn en annen barnevakt. hvorfor skal hun gjøre det gratis? det er ikke hennes barn, eller søsken. og dere får vel leie av henne når hun bor hos dere? det har ingen betydning om hun hadde vært inne uansett. en skal ikke utnytte folk. dette er nå min mening. Har ingen planer om å utnytte henne, jeg aner bare ikke hva som er vanlig betaling for en "enkel" barnevaktjobb. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hvis det bare er for denne gangen ville jeg gitt henne 100kr. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vingla Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg ville betalt 50-60 kr timen.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg vet ikke helt hva jeg ville betalt, men det skulle ikke være noe mindre enn om du måtte få inn en annen barnevakt. hvorfor skal hun gjøre det gratis? det er ikke hennes barn, eller søsken. og dere får vel leie av henne når hun bor hos dere? det har ingen betydning om hun hadde vært inne uansett. en skal ikke utnytte folk. dette er nå min mening. ''en skal ikke utnytte folk. dette er nå min mening.'' Er det noen her som har sagt at de skal eller synes det er ok å utnytter folk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest herminegrang Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 ''en skal ikke utnytte folk. dette er nå min mening.'' Er det noen her som har sagt at de skal eller synes det er ok å utnytter folk? ja, trollemor ville gitt henne sjokolade, og "hos oss" har jo også en løsning som blir litt feil.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Vi betaler 50-60 kr pr time til ei jente på 17 år som passer våre tre barn ca 2 ganger i måneden. Da gir hun dem kveldsmat, leker litt med dem, sørger for at de får stelt seg på badet, og legger dem. Barna er snart 5 år, 7,5 år og snart 10 år. Tror jeg hadde betalt henne 70-100 kr for den jobben du beskriver. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Vi betaler 50-60 kr pr time til ei jente på 17 år som passer våre tre barn ca 2 ganger i måneden. Da gir hun dem kveldsmat, leker litt med dem, sørger for at de får stelt seg på badet, og legger dem. Barna er snart 5 år, 7,5 år og snart 10 år. Tror jeg hadde betalt henne 70-100 kr for den jobben du beskriver. Det går rykter om at man skal gratulere deg med dagen...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Det går rykter om at man skal gratulere deg med dagen...? Jo da, stemmer det!!! Det er en liten halvtime igjen av dagen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jo da, stemmer det!!! Det er en liten halvtime igjen av dagen :-) Gratulerer, kjære deg! Håper du har hatt en fin dag! Og jeg gleder meg til biffdaten vår i neste uke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Gratulerer, kjære deg! Håper du har hatt en fin dag! Og jeg gleder meg til biffdaten vår i neste uke. Feiret dagen på fredag med venninner og med fmailien i går, så i dag har det vært en rolig dag. Gleder meg til middag med deg! Men nå lurer jeg på hvem som har sladret.....? *s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Feiret dagen på fredag med venninner og med fmailien i går, så i dag har det vært en rolig dag. Gleder meg til middag med deg! Men nå lurer jeg på hvem som har sladret.....? *s* Hihi, nå kan du lure, nå. Neida, det var nok AneM. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jo da, stemmer det!!! Det er en liten halvtime igjen av dagen :-) Gratulerer! :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jo da, stemmer det!!! Det er en liten halvtime igjen av dagen :-) Gratulerer på etterskudd da ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jo da, stemmer det!!! Det er en liten halvtime igjen av dagen :-) Gratulere med dagen på etterskudd. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Gratulerer! :0) Takk for det! Har du prøvd skiløypene oppe i heia da? Vi var oppe der forrige helg, og denne helga var vi i ei lysløype litt nærmere byen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.