Gå til innhold

Hvor dra på weekend med barn på 9 år?

Gjest på tur ja

Anbefalte innlegg

Gjest på tur ja

Vi foreldre ønsker å ta datteren (9 år) med på en weekend tur for å glede henne. Hun har ikke hatt det så lett i det siste. Hva kan anbefales og hvor? Noen som kan tipse oss. Må være noe som er til fordel bare for henne. Hun er ei aktiv jente som elsker opplevelser vil jeg tro. Vi har er ikke særlig reisevant.

Kan være borte maks 3 dager i nærmeste fretid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja... en tur med "danskebåten" til tivoli i København kan kanskje være spennende??

Men det kommer jo litt an på hvor i landet dere bor, siden båten går fra Oslo.

Hvis man bare reiser tur/retur har man ca 8 timer i land. Hvis man synes dette er litt knapt, kan turen utvides med en natt eller 2 på hotell i København. Man får kjøpt gunstige "pakkeløsninger" via DFDS.

Men dette betinger selvsagt at man reiser en peiode Tivoli er åpent, noe jeg forøvrig tror det er mesteparten av året..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fredrikka

Hvor bor dere da? Oslo kan jo være et alternativ bare man finner aktiviteter hun har lyst på: Teater, forestillinger, konsert, kino, Tusenfryd (hvis det er åpent), osv. Men bor dere i Oslo, bør nok turen gå til Liseberg i Gøteborg i det minste. London og se en musikal hun kan like?r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor dere da? Oslo kan jo være et alternativ bare man finner aktiviteter hun har lyst på: Teater, forestillinger, konsert, kino, Tusenfryd (hvis det er åpent), osv. Men bor dere i Oslo, bør nok turen gå til Liseberg i Gøteborg i det minste. London og se en musikal hun kan like?r

Tusenfryd er ikke åpen nå ihvertfall. Bruker som oftest å åpne i slutten av april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest på tur ja

Bor i nord Norge.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest på tur ja

Hva med en weekend på fjellet..hvor det er aktiviteter spessielt

for barn? Ridning..stelle med dyr eks. ?

Ikke dumt, men hvor har de slikt tilbud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det slik at dere skal reise på tur ganske snart (nå i februar?) og fra Nord-Norge.

Da er mitt tips følgende (som min datter på samme alder hadde blitt begeistret for):

Rett og slett dra på hyttetur til et skisenter/alpinanlegg i nærheten, ta gjerne med en god veninne av jenta, evt. reis med en annen familie med jevnaldrende barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tur på et skisenter? Det bør jo ikke være noe bare ho har glede av. Det vil nok glede henne veldig om dere koste dere alle sammen. Nøyaktig HVOR blir jo vanskelig ettersom jeg ikke vet hvor dere bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt med jentene min (hver for seg) på helgetur til Stavanger. Der har vi storkost oss på hotell, på Norsk Barnemuseum, shopping og restaurantbesøk.

Jeg tror stedet har vært uvesentlig for dem. Det som har betydd noe er å ha vært på tur alene med mor, og det å være på hotell og bare kose seg. Og selvsagt det å bli litt bortskjemt ved at det blir kjøpt ting til dem :)

Rent bortsett fra det er Stavanger en nydelig by som det anbefales å besøke om du ikke har vært der.

Ellers liker jeg meg godt i både Oslo, Trondheim og Bergen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...