Mamma07 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Trulte går på en antibiotika kur, Weifapenin 50 mg. Hun er ferdig med den i morgen. Hvor lang tid tar det før alt er ute av kroppen? Ca tre dager??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Vet ikke helt hva du mener. Til antibiotikaen er ute av kroppen, vet jeg ikke, men jeg ville TRO at det tar mindre enn 3 dager. Antibiotika dreper både de "snille" og de "slemme" bakteriene. Å bygge seg opp igjen, f.eks. tarmflora, kan nok ta betydelig lenger tid enn 3 dager. Men f.eks. biola hjelper :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslomamma Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Sjekka halveringstiden, den er på 30 minutt. Det betyr at halvparten av medikamentet skal være ute av kroppen på en halvtime. Deretter halveres resten på samme tid. Tror du kan tenke at medikamentet er ute av kroppen etter 1 dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Sjekka halveringstiden, den er på 30 minutt. Det betyr at halvparten av medikamentet skal være ute av kroppen på en halvtime. Deretter halveres resten på samme tid. Tror du kan tenke at medikamentet er ute av kroppen etter 1 dag. Gange halvveringstiden med 5 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslomamma Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Gange halvveringstiden med 5 Nei. Halveringstid betyr hvor lenge det tar før halvparten av medisinen er ute av kroppen. Så tar det like lang tid før medisinmengden igjen halveres, og så videre. Litt dårlig til å forklare jeg.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Nei. Halveringstid betyr hvor lenge det tar før halvparten av medisinen er ute av kroppen. Så tar det like lang tid før medisinmengden igjen halveres, og så videre. Litt dårlig til å forklare jeg.... Shit, da er jeg feilinformert av høyskolen i Bergen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslomamma Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Shit, da er jeg feilinformert av høyskolen i Bergen Men det kan godt hende halveringstid x 5 er en smart hurtigmåte å beregne det på, har bare ikke hørt det før (lenge siden jeg gikk på skolen!) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nils Håvard Dahl, lege Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Shit, da er jeg feilinformert av høyskolen i Bergen 5 x halveringstiden er korrekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trist som fan Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Trist at en småbarnsmor ikke vet at det heter medisin.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Trist at en småbarnsmor ikke vet at det heter medisin.... Jepp, skammer meg dypt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.