Gjest sykidag Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Det har barna mine lært fra de var bitte små, dvs at de skal hoste i albuen og IKKE i hånda. Jeg blir stadig forbauset (og kvalm) over å se på alle voksne som hoster og nyser i hånda, for så å gnu snørret på bukselåret etterpå... Det skal ikke høye intelligensen til for å forstå at hånda etter dette er et ypperlig våpen for biologisk krigføring ved smittespredning. Men å holde hånden for munnen er selvsagt bedre enn å hoste rett i ansiktet på noen! Å holde seg for munnen med albuen går vel også under "å holde seg for munnen" ;-) Med så mange som ikke engang vasker hendene etter at de har vært på do, har jeg fint liten tiltro til menneskers håndhygiene uansett om de hoster i hånda eller ikke.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albuen!!! Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Å holde seg for munnen med albuen går vel også under "å holde seg for munnen" ;-) Med så mange som ikke engang vasker hendene etter at de har vært på do, har jeg fint liten tiltro til menneskers håndhygiene uansett om de hoster i hånda eller ikke.. Det har du rett i ;-) Da sønnen min var 7 var vi på kino, og han gikk på herredoen og tisset alene. Da han kom ut pekte han høyt ut 3 menn som stod ved siden av hver sin familie og sa høyt - Mamma, han og han og han tissa på do uten å vaske seg på henda!!! Jeg ble ufattelig flau...og en smule stolt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sykidag Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Det har du rett i ;-) Da sønnen min var 7 var vi på kino, og han gikk på herredoen og tisset alene. Da han kom ut pekte han høyt ut 3 menn som stod ved siden av hver sin familie og sa høyt - Mamma, han og han og han tissa på do uten å vaske seg på henda!!! Jeg ble ufattelig flau...og en smule stolt! He he he he.. var nok enda flauere for de mennene ;-) Av og til er det ufattelig herlig - og på sin plass - med barns usensurerte kommentarer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 MInsta min på straks to øver seg så det holder, ikke alltid at armen treffer over munnen hennes men hun prøver da hvertfall.. :-) Jeg jobber på legekontor, og en av legene der sier at alle de små "dusjene" vi får i løpet av en dag av syke små og store pasienter, det er som små vaksiner. Så det er faktisk veldig lenge mellom hver gang noen er syke blant personalet hos oss:-) Men det er en veldig god skikk å holde seg for munnen (med armen, ikke med hånda selvsagt, akkurat som flere har sagt her) så jeg syns at det kan man lære ungene med det samme. Som sagt så vet minsta min at det er det man skal gjøre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Så tidlig som mulig. Men de lærer å hoste mot innsiden av albuen, ikke i hånda. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg husker ikke når vi begynte med det, det er ihvertfall lenge siden, men lærdommen går ut på å holde _albuen_ foran. Det er nå den naturligste ting i verden, så jeg må si jeg reagerer når jeg ser voksne hoste/nyse i håndflatene for deretter å ta på alt mulig... Kunne ikke vært mer enig.. Ikke har jeg lært det noe sted heller, det bare faller seg helt naturlig.. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sykidag Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 MInsta min på straks to øver seg så det holder, ikke alltid at armen treffer over munnen hennes men hun prøver da hvertfall.. :-) Jeg jobber på legekontor, og en av legene der sier at alle de små "dusjene" vi får i løpet av en dag av syke små og store pasienter, det er som små vaksiner. Så det er faktisk veldig lenge mellom hver gang noen er syke blant personalet hos oss:-) Men det er en veldig god skikk å holde seg for munnen (med armen, ikke med hånda selvsagt, akkurat som flere har sagt her) så jeg syns at det kan man lære ungene med det samme. Som sagt så vet minsta min at det er det man skal gjøre! Det funket tydeligvis ikke som noen vaksine på meg... :-´| Nei, jeg får ta noen sabbattsår og jobbe i barnehage, bibliotek eller legekontor. Immunforsvaret mitt er tydeligvis litt sensitivt ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sykidag Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Så tidlig som mulig. Men de lærer å hoste mot innsiden av albuen, ikke i hånda. Bra ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 MInsta min på straks to øver seg så det holder, ikke alltid at armen treffer over munnen hennes men hun prøver da hvertfall.. :-) Jeg jobber på legekontor, og en av legene der sier at alle de små "dusjene" vi får i løpet av en dag av syke små og store pasienter, det er som små vaksiner. Så det er faktisk veldig lenge mellom hver gang noen er syke blant personalet hos oss:-) Men det er en veldig god skikk å holde seg for munnen (med armen, ikke med hånda selvsagt, akkurat som flere har sagt her) så jeg syns at det kan man lære ungene med det samme. Som sagt så vet minsta min at det er det man skal gjøre! ''og en av legene der sier at alle de små "dusjene" vi får i løpet av en dag av syke små og store pasienter, det er som små vaksiner'' Min teori også. ) Jeg får sånne rett som det er og er sjeldent syk. Andre i familien gjør ikke det og de ligger langflate stadig vekk har jeg inntrykk av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 He he he, ok ;-) Jeg omgås stort sett veloppdragne voksne, og så er jeg jo en pingle, da. Tror det var bra jeg ikke endte opp som allmennlege, for å si det sånn. Ikke for det, det er vel hva man blir vant til. ''Jeg omgås stort sett veloppdragne voksne, og så er jeg jo en pingle, da. '' Jeg er ikke "pingle" i den forstand at jeg lett blir syk av slikt, men jeg er absolutt "pingle" i den forstand at jeg synes det er ekkelt å bli nyst på av andre - barn eller voksne. *usj* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 ''Når lærer dere dere barna deres å holde seg for munnen når de hoster?'' Hver gang hun er forkjølet. Har gått i gang igjen nå, for hun hadde glemt det siden i fjor. Begynte vel da hun var 2 år, tenker jeg. Hun hadde helt klart ikke fått hosta noen i håret, nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg jobber med å lære treåringen å huske det, men unger trenger generelt en del påminninger opp gjennom om sånne ting (selv om det er det stooore individuelle forskjeller). Men jeg synes det er helt i orden om andre påpeker sånne ting som å holde seg for munnen når man hoster, vaske hender etter dobesøk og denslags overfor ungene mine. Det er bare fint at de hører at dette er noe som gjelder jevnt over, og at det ikke bare er fordi mamma er hysterisk opptatt av det. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Det lærer de fra de er ganske små. Minner de dog stadig på det.. Men det er i alle fall lenge siden min 2,5 åring har lært det og hun er faktisk ganske flink til å huske det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Snuppa hoster i armkroken sin. Akkurat som meg. Bedre å få basillene der enn i henda som de bruker til alt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Usj, så kvalmt!... Mine lærte å holde seg for munnen fra den dagen de hostet/nøs, ikke mange gangene før de tok det. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.