janeymor Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Snart 8-åringen sliter med smerter i bena. Har vart i en uke snart og jeg synes så synd på han. Han har skikkelig vondt altså. I dag ble jeg ringt fra SFO der de anbefalte at jeg hentet han fordi han hadde så mye smerter. Vi har massert og kost, og for at han skulle finne roen ga jeg han faktisk en paracet... Noen som har tips til lindring? Hvor lenge varer dette tro... (er vel veldig individuelt...) Lurer på en ting. Han har forholdsvis lang skolevei og i det siste har jeg kjørt han ( han og en kompis pleier å gå). Kanskje det kunne vært ok å gå eller er det best å holde seg i ro... Hva tenker dere?? Hilsen rådvill og trøtt(derfor ganske rotete skrevet) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Ga han faktisk en Paracet? Er det noe galt i å gi smertestillende mot smerter? Gi Paracet eller Ibux med en gang, så slipper han å ha vondt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janeymor Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Ga han faktisk en Paracet? Er det noe galt i å gi smertestillende mot smerter? Gi Paracet eller Ibux med en gang, så slipper han å ha vondt. Mener at jeg ikke vil gi han det hver natt... Men innimellom er det godt for liten og stor at han får slappe av skikkelig om natten uten å ha vondt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Mener at jeg ikke vil gi han det hver natt... Men innimellom er det godt for liten og stor at han får slappe av skikkelig om natten uten å ha vondt... Ok, jeg hadde ikke fått med meg at det var snakk om hver natt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest shwung Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Ullsokker/strømper sa min mor den gang min sønn hadde voksesmerter. Hvorfor det hjalp vet ikke jeg, men det gjorde faktisk det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Voksesmerter kan være vondt ja, men heldigvis går det over. Hvis han har så vondt at han ikke kan gå på skolen eller være på sfo ville jeg tatt det opp med legen. Jeg ville nok også vært litt forsiktig med å "blåse" det veldig mye opp på hjemmebane. Det kan være behagelig å bli kjørt til og fra skolen, bli hentet på sfo og bli masse dullet med pga smerter, men det har den bivirkningen at det gjerne henger lengre i av den grunn. Jeg ville også gitt paracept så lenge han har så vondt, og så heller oppfordret til normal aktivitet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vi gir aldri smertestillende med disse metodene som fungerer for oss Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hos det ene barnet vårt funker det med varmt vann i varmeflaske-det andre barnet vårt synes at smertene forsvinner med kald klut rett på benet. Har du prøvd noen av disse? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Ullsokker/strømper sa min mor den gang min sønn hadde voksesmerter. Hvorfor det hjalp vet ikke jeg, men det gjorde faktisk det Det er jo en kjent sak at varme hjelper mot muskelsmerter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Mener at jeg ikke vil gi han det hver natt... Men innimellom er det godt for liten og stor at han får slappe av skikkelig om natten uten å ha vondt... Stakkars gutt. Gi han paracet så han får hvilt ut ihvertfall på natta. Hjelp han å strekke i bena. Husker jeg brukte endegavlene (stenger) på senga mi som liten for å strekke fotene når det gjorde vondt. Varme er også lindrende, men smertene er straks tilbake når varmen fjernes. Kan også anbefale varmeteppe i senga,varmeflaske er for liten og mister fort varmen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Stakkars gutt. Gi han paracet så han får hvilt ut ihvertfall på natta. Hjelp han å strekke i bena. Husker jeg brukte endegavlene (stenger) på senga mi som liten for å strekke fotene når det gjorde vondt. Varme er også lindrende, men smertene er straks tilbake når varmen fjernes. Kan også anbefale varmeteppe i senga,varmeflaske er for liten og mister fort varmen. ''Kan også anbefale varmeteppe i senga,varmeflaske er for liten og mister fort varmen.'' Neida. Jeg har varmeflasker på 1,7 liter (akkurat en vannkoker) og når jeg har kokende vann i dem og har frotte-trekk utenpå er den fremdeles behagelig varm om morgenen etter en lang natt. ) Men den er nok i varmeste laget til å ha inntil huden de første par timene, men den varmer jo godt alikevel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 ''Kan også anbefale varmeteppe i senga,varmeflaske er for liten og mister fort varmen.'' Neida. Jeg har varmeflasker på 1,7 liter (akkurat en vannkoker) og når jeg har kokende vann i dem og har frotte-trekk utenpå er den fremdeles behagelig varm om morgenen etter en lang natt. ) Men den er nok i varmeste laget til å ha inntil huden de første par timene, men den varmer jo godt alikevel. Finnes det så store flakser altså? Det visste jeg ikke. Men det er jo deilig å slippe å fylle den flaska hver kveld og heller trykke på en knapp på et varmeteppe;) Sånn er det å være lat om kvelden:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SRHH Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Uff stakkar liten, kjenner igjen det der. Trøsten er at det går i litt rykk og napp. Det kan være ille en periode, og så gir det seg igjen, helt til neste gang. Har ingen trøst å gi deg heller. Dette kan gå over flere år. Minsten min hadde voksesmerter i perioder helt til han var femten-seksten år. Han er 190 i dag. Snakket med legen om sønnen min og han anbefalte vanlig smertestillende og lett massasje. Virket som det hjalp litt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykke til! Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 En uke er ikke så lang tid i forhold til å gi paracet i rette doser. Er det virkelig ille ville jeg gjort det. Snakket med legen om det var greit med en ukes bruk av paracet til en unge. Det tror jeg er greit. Hvis annet ikke hjelper. Vedvarer det kan en ikke fortsette med utstrakt bruk av paracet, men man gir jo antibiotikakurer over lengre tid når det er nødvendig, noe som også er en belastning på en liten kropp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykke til! Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Mener at jeg ikke vil gi han det hver natt... Men innimellom er det godt for liten og stor at han får slappe av skikkelig om natten uten å ha vondt... Jeg tror du fint kan gi han paracet for en kortere periode. En uke er ikke så lang tid spør du meg. I tillegg, komme ut av rommet, få en bitteliten saftis på mammas fang. Det hjalp godt når det virkelig var ille for min. Men dette gjorde jeg selvsagt helt unntaksvis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Finnes det så store flakser altså? Det visste jeg ikke. Men det er jo deilig å slippe å fylle den flaska hver kveld og heller trykke på en knapp på et varmeteppe;) Sånn er det å være lat om kvelden:) 1,7 l er nok en standard størrelse, jeg har 3 ulike i den størrelsen. ) Den ene er så tynn at den ikke holder noe særlig på varmen, men de andre to er i tykk gummi og er varme hele natten. Det står riktignok på lappen som følger med at man ikke skal bruke kokende vann, men jeg gjør det alikevel og det har funket helt fint i mange år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hei Vi strever med akkurat det samme. Vårt barn går på oppfølging for vekst på sykehuset vår, vi har tatt opp dette med voksesmerte med legen (barnelege=spesialist) som sier følgende: - Varme - Masasje - Smertestillende i doser tilpasset vekt er ok. - Smøre på med litt Zon/Orudis/Paracet gel(??) Legen presiserte at barn ikke trenger å "lide" under dette, det er lov å gi paracet eller liknende, selv velger vi å forbeholde smertestillende til rett før leggetid for at barnet skal få sove godt. For oss funker som regel en blanding av varme og masasje med smertestillende gele (da slipper vi som regel å bruke vanlig smertestillende). Uff, føler med deg, vet at dette er skikkelig kjipt for både barn og foreldre - vi har tilbrakt noen nattetimer med masasje... Lykke til Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg husker selv hvordan det var å ha voksesmerter og det er helt uutholdelige smerter! Jeg kastet håndball på den tiden og det var nok ikke like opplyst om voksesmerter da, så man trodde jo det hadde sammenheng med håndballen. De fant jo ingenting på røntgen, så det har ingen annen forklaring enn at det var voksesmerter. Dette varte over noen år, og kom i perioder. For meg var det værst med knær og hæl/ankler, det kjentes nesten ut som det gikk ut av ledd. Ta hensyn til det, og i forhold til det med å kjøre han til det han skal på så syns jeg du skal gjøre det når det er som værst. Det er både vondt å gå og være med på gym/fritidsaktiviteter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.