Gå til innhold

Feber en uke nå - 4 år

Annabeth

Anbefalte innlegg

Hei

Man blir aldri helt "utlært" i forh. til barn og febersykdommer... Vesla på 4¨år har nå siden forrige fredag hatt konstant feber liggende mellom 39,5-40,2. Første sykedag kastet hun opp, de resterende dagene har hun blitt mer forkjølet med skarp og tildels løs hoste. Litt rennende nese, slapp, liten matlyst etc.

Jeg tenker som så at er ikke feberen på retur innen en dag eller to nå, bør jeg vel ta en tur til legen? Eller...? Hun er jo ikke veldig redusert i formen, men jeg tenker jo på at hun kan ha noe i luftvegene som bør sjekkes. Det er vel gjerne virus, men likevel greit å sjekke når feberen har vart så lenge.

Hvordan tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fireåringen min hadde nettopp feber på mellom 38.5 og 40.5 i seks dager. To ganger i løpet av feberperioden spydde hun. Ellers var hun i okei form og spiste litt hver dag, men klaga over hodepine og vondt i magen.

Søstrene fikk ikke feber, men har hangla litt de siste par ukene. Vært kvalme og hatt svimmelhet og hodepine til og fra. Pappaen hadde spysjuka en natt (uten feber) og jeg var bare litt uggen i magen og småsvimmel noen dager. Jeg har hørt at årets influensavirus er slik. Noen blir ganske så syke, mens andre bare har viruset i seg uten at det bryter ut skikkelig.

Jeg tror nok jeg ville ringt legen siden hun har hatt feber i en uke. Greit å få sjekka om hun trenger medisin for å bli frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...