Spirello Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 er det barna som finner på ting til dere mødre, er det fedrene eller er det de sammen? Og hvordan feires dagen hos dere? Er det den 15. forresten? Hos meg blir det ikkenoe feiring.. Hvis poden er hjemme kjøper jeg nok en kake. da jeg bodde sammen med faren hans fikk jeg frokost på senga, og gave + kake. Samboern min nå (ikke barnefaren) synes det er tullete at den faren skal fikse, han mener det skal være noe fra ungene. Jeg mener det er litt koselig å gjøre i stand noe jeg da.. selv om barnet er lite. Husker godt min første morsdag, det var stas, MIN egen dag liksom - fordi jeg også hadde blitt mor.. jaja.. jeg overlever jo uten noen oppmerksomhet, men håper poden vil gjøre noe ut av dagen når han blir eldre. men hvis det ikke praktiserers noe her den dagen, gjør han vel ikke det.. Gleder meg til samboeren min en dag blir far jeg, så kan han se sjøl hvor koselig det er med en liten oppmerksomhet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Sønn får selvsagt hjep av pappan sin, han er 5, så dette hadde han nok ikke klart alene. Aprorpo, hjelp av voksene. Vi fikk da alltid hjelp til å lage istand frokost på senga til mamma når det var morsdag, av min stefar. På samme måte som hun hjalp oss med farsdagen når det var farsdag. Syns jeg hørtes ut som en slapp unnskyldning. Det handler jo om at DU har morsdag, ikke hvem den biologiske pappan er, og hva han evnt. gjør eller ikke gjør. Det ville jo vært spesielt om han kom på søndag og serverte deg frokost på sengen ;-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Siden morsdag er 2. søndag i februar er den i år alt den 8. ) 1. februar var jo sist søndag, men vanligvis er det helgen rundt den 14. ja. Jeg har ofte fått en haug godis av ungene og eksen, men i fjor fikk jeg ingenting tror jeg og det gjør ingenting. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Ungene lager antagelig morsdagskort på barnehagen og på SFO. I tillegg pleier mannen min og ungene å kjøpe en liten ting til meg + kanskje blomster (varierer litt fra år til år)? Jeg kjøper alltid noe til min mor når det er morsdag:) Som regel besøker vi foreldrene mine på morsdagen. Da hender det vi tar med kake, boller e.l. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Ungene lager antagelig morsdagskort på barnehagen og på SFO. I tillegg pleier mannen min og ungene å kjøpe en liten ting til meg + kanskje blomster (varierer litt fra år til år)? Jeg kjøper alltid noe til min mor når det er morsdag:) Som regel besøker vi foreldrene mine på morsdagen. Da hender det vi tar med kake, boller e.l. ''Ungene lager antagelig morsdagskort på barnehagen og på SFO.'' Gjøres det? Det var i alle fall en periode at mors- og farsdagskort ikke ble laget i bhg og skole på grunn av de barna som ikke har en eller begge foreldre lenger. Hva mine har gjort husker jeg faktisk ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Vi voksne her i huset er _ikke_ opptatt av disse dagene, men det er ungene! Så de drar til med kort og kaffe på senga og helst vil de spise god middag - og ha gave. Det er en liten kamp, gitt, men vi holder igjen så godt vi kan. Gave kjøper vi ikke, men kaffe på senga og selvlaget kort er veldig hyggelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 ''Ungene lager antagelig morsdagskort på barnehagen og på SFO.'' Gjøres det? Det var i alle fall en periode at mors- og farsdagskort ikke ble laget i bhg og skole på grunn av de barna som ikke har en eller begge foreldre lenger. Hva mine har gjort husker jeg faktisk ikke. Nå måtte jeg tenke nøye etter, og jeg tror faktisk alle barna i barnehagen og på SFO har foreldre de har kontakt med, så det er godt mulig det er derfor man fortsatt lager slike kort der? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Vi voksne her i huset er _ikke_ opptatt av disse dagene, men det er ungene! Så de drar til med kort og kaffe på senga og helst vil de spise god middag - og ha gave. Det er en liten kamp, gitt, men vi holder igjen så godt vi kan. Gave kjøper vi ikke, men kaffe på senga og selvlaget kort er veldig hyggelig. Hvorfor holder dere igjen? Mine unger elsker å gi gaver Det betyr ikke at de trenger å _kjøpe_ gave, men f.eks. lage et perlebrett, tegne noe fint etc. Som regel kjøper de kanskje et lys eller ei såpe til 10-20 kr på Nille. Veldig stas 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hvorfor holder dere igjen? Mine unger elsker å gi gaver Det betyr ikke at de trenger å _kjøpe_ gave, men f.eks. lage et perlebrett, tegne noe fint etc. Som regel kjøper de kanskje et lys eller ei såpe til 10-20 kr på Nille. Veldig stas Sånne smågaver, gjerne hjemmelagde er ultrakos! Perlebrett og hjemmelagde kort og sånt smelter jeg fullstendig av. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hvorfor holder dere igjen? Mine unger elsker å gi gaver Det betyr ikke at de trenger å _kjøpe_ gave, men f.eks. lage et perlebrett, tegne noe fint etc. Som regel kjøper de kanskje et lys eller ei såpe til 10-20 kr på Nille. Veldig stas Det er _kjøpegaver_ vi holder igjen på - selvlagde smykker og slikt er jo kjempestas! :-) Og vi holder igjen kjøpeting fordi vi ikke ønsker å _kjøpe_ oss til fant. Vil gjerne forsøke å formidle at andre ting er viktigere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Vi har aldri feiret mors- og farsdag noe særlig. I den grad det feires er det barna i samarbeid med far som står for dette. Kanskje serverer de mor kaffe og en godbit på sengekanten og kanskje følger det en liten gave. Men det kan også godt hende dagen går i glemmboken, og det ville jeg ikke bli fornærmet over. Synes egentlig mors- og farsdagen er tåpelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Sånne smågaver, gjerne hjemmelagde er ultrakos! Perlebrett og hjemmelagde kort og sånt smelter jeg fullstendig av. ) Ja, det er kjempekoselig - og enda artigere er det å se ungenes spente og lysende øyne når man åpner gaven 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Det er _kjøpegaver_ vi holder igjen på - selvlagde smykker og slikt er jo kjempestas! :-) Og vi holder igjen kjøpeting fordi vi ikke ønsker å _kjøpe_ oss til fant. Vil gjerne forsøke å formidle at andre ting er viktigere. Ok, jeg skjønner. Jeg tror igrunnen ikke barn er så opptatt av _hva_ de gir, bare de får gi _noe_ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Ungene lager antagelig morsdagskort på barnehagen og på SFO. I tillegg pleier mannen min og ungene å kjøpe en liten ting til meg + kanskje blomster (varierer litt fra år til år)? Jeg kjøper alltid noe til min mor når det er morsdag:) Som regel besøker vi foreldrene mine på morsdagen. Da hender det vi tar med kake, boller e.l. Oi, morsdagskort! Det var imponerende! Jeg husker første året vi hadde barnehagebarn. I november kom det farsdagskort, og jeg gledet meg veldig til å få det aller første morsdagskortet fra poden, men februar kom uten ett eneste kort... Da hadde det allerede blitt politisk ukorrekt i vår barnehage...;-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Ja, det er kjempekoselig - og enda artigere er det å se ungenes spente og lysende øyne når man åpner gaven Hm... Kanskje jeg må minne ungene på at det er morsdag til helgen alikevel, så vi kan ha litt kake og de kan lage kort til meg? *Hehe* Snuppa er knallgod på å lage små "blomster" av glassperler og metalltråd og det gjør hun helt alene uten hjelp. De får ikke lov til å styre med strykejernet på egenhånd så perlebilder blir det ikke lenger. Kanskje like greit... ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Vi har aldri feiret morsdagen noe særlig. Den som er mest opptatt av morsdagen er faktisk svigermor, som innbyr til middag og blir snurt hvis hun ikke får blomster (som svigerdatter har jeg jo alltid passet på at mannen min har det, men ett år kom hennes egen datter uten oppmerksomhet, og det var ikke populært nei! *he he*) Jeg synes det var litt leit de ca to første morsdagene hos henne etter at jeg selv ble mor og hun tok imot gratulasjoner på morsdagen uten å kommentere at det jo var én mor til der, men nå går det greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Ok, jeg skjønner. Jeg tror igrunnen ikke barn er så opptatt av _hva_ de gir, bare de får gi _noe_ Vi æ'kke så rike at vi kan slippe løs kjøpekraften her i huset... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Vi har aldri feiret mors- og farsdag noe særlig. I den grad det feires er det barna i samarbeid med far som står for dette. Kanskje serverer de mor kaffe og en godbit på sengekanten og kanskje følger det en liten gave. Men det kan også godt hende dagen går i glemmboken, og det ville jeg ikke bli fornærmet over. Synes egentlig mors- og farsdagen er tåpelig. Hvorfor er det tåpelig med mors- og farsdag? Når besteforeldrene mine levde fikk de alltid oppmerksomhet fra barn og barnebarn - på samme måte som mine foreldre får det nå. Det er kjempekoselig at allesammen forsøker å treffes på denne "spesielle" dagen. Jovisst kan man treffes utenom slike dager, men da må man gjerne planlegge, avtale etc. Min erfaring er også at det å gi en liten oppmerksomhet til andre, ikke er så lett når man ikke gjør det pga en bestemt anledning (synd, men sant..). Personlig synes jeg alle slike avbrekk fra den vanlige hverdagen er koselig Slike dager minner oss på å vise oppmerksomhet overfor de vi er glade i 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Oi, morsdagskort! Det var imponerende! Jeg husker første året vi hadde barnehagebarn. I november kom det farsdagskort, og jeg gledet meg veldig til å få det aller første morsdagskortet fra poden, men februar kom uten ett eneste kort... Da hadde det allerede blitt politisk ukorrekt i vår barnehage...;-/ Jøss, her lager det det fortsatt Fireåringen har også en stor "hemmelighet" på gang. Hun lager visst en gave i barnehagen og er fryktelig spent på å gi den til meg på søndag. Nå har hun begynt å røpe første og andre bokstav osv ;-) Som regel får vi et bilde ungene har malt eller evt ei treramme ungene har malt og pynta, og med bilde av barnet i 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hm... Kanskje jeg må minne ungene på at det er morsdag til helgen alikevel, så vi kan ha litt kake og de kan lage kort til meg? *Hehe* Snuppa er knallgod på å lage små "blomster" av glassperler og metalltråd og det gjør hun helt alene uten hjelp. De får ikke lov til å styre med strykejernet på egenhånd så perlebilder blir det ikke lenger. Kanskje like greit... ;o) Du skulle sett nattbordskuffa mi! Den er full av perlebrett ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.