Lillemus Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hvorfor er det tåpelig med mors- og farsdag? Når besteforeldrene mine levde fikk de alltid oppmerksomhet fra barn og barnebarn - på samme måte som mine foreldre får det nå. Det er kjempekoselig at allesammen forsøker å treffes på denne "spesielle" dagen. Jovisst kan man treffes utenom slike dager, men da må man gjerne planlegge, avtale etc. Min erfaring er også at det å gi en liten oppmerksomhet til andre, ikke er så lett når man ikke gjør det pga en bestemt anledning (synd, men sant..). Personlig synes jeg alle slike avbrekk fra den vanlige hverdagen er koselig Slike dager minner oss på å vise oppmerksomhet overfor de vi er glade i Hva gjør man når det plutselig er to "bestemødre" som begge mener at de har hevd på å få besøk denne dagen og som bor såpass langt fra hverandre at man ikke rekker å besøke begge to? Heldigvis er ikke jeg i den situasjonen altså, tanken bare slo meg plutselig. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Vi æ'kke så rike at vi kan slippe løs kjøpekraften her i huset... Man trenger ikke å kjøpe noe, bare bruke fantasien ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Du skulle sett nattbordskuffa mi! Den er full av perlebrett ;-) ''Du skulle sett nattbordskuffa mi! Den er full av perlebrett ;-)'' Vi har en stor eske i kjelleren + diverse hauger både her hos meg og ute hos kjæresten... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hva gjør man når det plutselig er to "bestemødre" som begge mener at de har hevd på å få besøk denne dagen og som bor såpass langt fra hverandre at man ikke rekker å besøke begge to? Heldigvis er ikke jeg i den situasjonen altså, tanken bare slo meg plutselig. ) Tja, det var muligens et godt spørsmål Vi pleide å være litt hos både farmor og mormor. Farmor bodde i nabohuset og mormor en halvtime unna Hos oss er det ikke noe problem i og med at ungenes besteforeldre på farssiden bor i Oslo og vi i nabohuset til mine foreldre på sunnmøre Vi pleier forresten å få bringt (heter det det?) blomster hjem til bestemor i Oslo på morsdagen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 ''Du skulle sett nattbordskuffa mi! Den er full av perlebrett ;-)'' Vi har en stor eske i kjelleren + diverse hauger både her hos meg og ute hos kjæresten... *hehe* Høres kjent ut Innimellom pleier "perletrollet" å "spise opp" noen av perlebrettene her hjemme..... før nattbordskuffa flyter over ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Du skulle sett nattbordskuffa mi! Den er full av perlebrett ;-) Noe sier meg at det er en viss kjønnsforskjell ute og går når det gjelder lysten til å produsere den slags til mor eller far! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hva gjør man når det plutselig er to "bestemødre" som begge mener at de har hevd på å få besøk denne dagen og som bor såpass langt fra hverandre at man ikke rekker å besøke begge to? Heldigvis er ikke jeg i den situasjonen altså, tanken bare slo meg plutselig. ) Jeg er en slik bestemor. Den andre bestemoren og jeg, vi bor så langt fra hverandre at det fysisk er umulig for barn og barnebarn å besøke oss på samme dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hvorfor er det tåpelig med mors- og farsdag? Når besteforeldrene mine levde fikk de alltid oppmerksomhet fra barn og barnebarn - på samme måte som mine foreldre får det nå. Det er kjempekoselig at allesammen forsøker å treffes på denne "spesielle" dagen. Jovisst kan man treffes utenom slike dager, men da må man gjerne planlegge, avtale etc. Min erfaring er også at det å gi en liten oppmerksomhet til andre, ikke er så lett når man ikke gjør det pga en bestemt anledning (synd, men sant..). Personlig synes jeg alle slike avbrekk fra den vanlige hverdagen er koselig Slike dager minner oss på å vise oppmerksomhet overfor de vi er glade i ''Personlig synes jeg alle slike avbrekk fra den vanlige hverdagen er koselig Slike dager minner oss på å vise oppmerksomhet overfor de vi er glade i :)'' Enig i det, men jeg synes det kommersielle i stor grad har tatt over - en kan jo ikke bevege seg utendørs i forkant av mors- eller farsdag uten påminnelse om at en bør kjøpe noe. Det er vel for det meste handelsstanden som holder dagene i live. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Man trenger ikke å kjøpe noe, bare bruke fantasien ;-) Og det er jo det vi gjør, men om ungene skulle fått frie kjøpetøyler - da hadde vi blitt fattige fort. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Noe sier meg at det er en viss kjønnsforskjell ute og går når det gjelder lysten til å produsere den slags til mor eller far! ;-) Da må jeg fortelle deg en ting. Nattbordskuffa til pappaen er like full av perlebrett som min Han har også fått plastarmbånd av en av jentene ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Noe sier meg at det er en viss kjønnsforskjell ute og går når det gjelder lysten til å produsere den slags til mor eller far! ;-) Her produseres gaver i _haugevis_ til både mor og far, både til jul, bursdag og mors-/farsdag. ) Stemor og stefar får de også, men ikke i så store mengder. Tantene tilgodesees også rundhåndelig (?). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Da må jeg fortelle deg en ting. Nattbordskuffa til pappaen er like full av perlebrett som min Han har også fått plastarmbånd av en av jentene ) Jeg tenkte ikke på kjønnsforskjellen på _mottakerne_, da! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 ''Personlig synes jeg alle slike avbrekk fra den vanlige hverdagen er koselig Slike dager minner oss på å vise oppmerksomhet overfor de vi er glade i :)'' Enig i det, men jeg synes det kommersielle i stor grad har tatt over - en kan jo ikke bevege seg utendørs i forkant av mors- eller farsdag uten påminnelse om at en bør kjøpe noe. Det er vel for det meste handelsstanden som holder dagene i live. Men det spiller jo ingen rolle om handelsstanden tjener på at folk kjøper ting til fars- og morsdag. Jeg klarer ikke å irritere meg over at folk tjener noe pga at jeg lar meg "lure" til å kjøpe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg tenkte ikke på kjønnsforskjellen på _mottakerne_, da! ;-) Aha, skjønner Det er godt mulig nattbordskuffene hadde vært litt mer slunkne om vi hadde tre sønner, ja 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg tenkte ikke på kjønnsforskjellen på _mottakerne_, da! ;-) Ah! Sånn ja. Jo, der er du nok inne på noe. Snuppa lager i haugevis, Poden lager han også, men ikke i slike mengder som det hun gjør. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Men det spiller jo ingen rolle om handelsstanden tjener på at folk kjøper ting til fars- og morsdag. Jeg klarer ikke å irritere meg over at folk tjener noe pga at jeg lar meg "lure" til å kjøpe Det har vel også med tradisjoner å gjøre. Har ikke særlig tradisjon for feiring av mors- og farsdager hjemmefra, dermed forbinder jeg dagene mest med all annonseringen vedr. gaver i forkant. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Morsdag er nå til søndag. Vi feirer ikke den dagen i noen særlig grad - men ungene har gjerne kjøpt en liten ting - eller det er for det meste far som ordner med gaven da. Også slipper jeg stort sett å lage middag den dagen - den inntas gjerne på en restaurant. Og det er koselig. Ellers er det for det meste jeg som står for middagen hjemme hos oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Det har vel også med tradisjoner å gjøre. Har ikke særlig tradisjon for feiring av mors- og farsdager hjemmefra, dermed forbinder jeg dagene mest med all annonseringen vedr. gaver i forkant. Det har du sikkert rett i. For meg er det tradisjon å feire mors- og farsdag 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Aha, skjønner Det er godt mulig nattbordskuffene hadde vært litt mer slunkne om vi hadde tre sønner, ja jeg kan aldri husket at poden har perlet hjemme, selv om jeg har kjøpt inn utstyr til det og spurt om han har villet gjøre det. I bhg/sfo har det blitt perlet noe, men jammen ikke mye. Vi har to perlearbeider som henges opp på juletreet, og det utgjør vel kanskje 30-40% av totalprodukskonen;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Selv om snuppa har blitt 9 så planlegger vi farsdager i fellesskap. Dvs.at ho blir med ut og velger en flott blomsterbukett + at jeg oppfordrer til å lage et kort. (Noe ho synes er veldig koselig. Så står ho opp og fikser en kopp kaffe til far. Alt serveres på senga:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.