Gå til innhold

Navn - Mia og Tina for like?

Tørdis

Anbefalte innlegg

Ja, vi har altså en jente på 6 år som heter Mia og får nå om en måneds tid trolig en liten jente til. Vi vurderer å kalle henne for Tina men er litt redd for at det kanskje blir for likt. Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AneM1365380603

Jeg synes ikke navnene er for like. Mine unger har alle noe likt over navnene. Det er vel fordi en er svak for enkelte typer navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia og Tina er da ikke så likt. :o) Hadde det vært Mia og Tia eller Mina og Tina så. Mia og Tina går helt fint synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia og Tina er da ikke så likt. :o) Hadde det vært Mia og Tia eller Mina og Tina så. Mia og Tina går helt fint synes jeg.

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest går fint det

Jeg synes ikke de er for like. Kanskje litt i skrivinf siden begge slutter på "a" og har "i" i seg.

Men ikke å si de. :P

Go for it :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Jeg synes navnene er fine men de er litt like. Jeg har lett for å bytte om navn på unger (søsken) og her har jeg garantert fått problemer. Men ikke alle er som meg heldigvis. Jeg synes Mia er et sånt nydelig navn og kunne gjerne brukt det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes navnene er fine men de er litt like. Jeg har lett for å bytte om navn på unger (søsken) og her har jeg garantert fått problemer. Men ikke alle er som meg heldigvis. Jeg synes Mia er et sånt nydelig navn og kunne gjerne brukt det selv.

''Jeg har lett for å bytte om navn på unger (søsken) og her har jeg garantert fått problemer. ''

Det samme gjør/gjorde moren min også, mellom meg og en av søstrene mine, men navnene våre er ikke spesielt like;-) De har like mange stavelser, da, mens hun som unngikk navneombytting hadde én stavelse mer;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg sleit litt med et søskenpar som heter Cecilie og Silje, men kanskje mer når jeg skulle si navnene kjapt. Å skille dem fra hverandre gikk greit egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit litt med et søskenpar som heter Cecilie og Silje, men kanskje mer når jeg skulle si navnene kjapt. Å skille dem fra hverandre gikk greit egentlig.

Jeg vet om et foreldrepar som har kalt jentene sine Elin og Line.

Smak litt på den da. De har bare tatt første bokstav i eldstejentas navn og satt det bakerst. Hehe...

Og så vet jeg om en annen familie som har Anne grete og Anne Lise. Det er litt på kanten syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak litt på den da. De har bare tatt første bokstav i eldstejentas navn og satt det bakerst. Hehe...

Og så vet jeg om en annen familie som har Anne grete og Anne Lise. Det er litt på kanten syns jeg.

Hørte om noen voksne tvillinger som het Arne Willy og Willy Arne! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt fan av samme forbokstav hos søsken jeg da. Da blir navnene litt like, men likevel ikke. Mia og Malou f eks. Eller Mia og Marianne. Mia og Malin. Mia og Marie. Eller hva med Amalie eller Emilie? Vel, noen tips der da:) Syns vel egentlig ikke Mia og Tina passer så godt sammen nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

He he. Det var spesielle navn på søsken. Navnene er pene da, men til søsken blir det jo litt underlig. Spesielt den siste varianten var litt utenom normalen.

Da jeg fikk sistemann oppdaga jeg at alle ungene har to bokstaver i navnene som er like, i samme rekekfølge. Jeg tror likevel ikke noen synes navnene er veldig like :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...