Gå til innhold

Fin hilsen fra en eks...


morsan

Anbefalte innlegg

Derfor kunne ikke Vibeke forlate Daniel Franck:

''I flere år var jeg uten egne penger''

Det er fint å lese på trykk i en avis - at eksen din bare tok deg for penga i alle de år? ;-) Til og med giftet seg:

''De hadde en datter, men også flere brudd og gjenforeninger bak seg da de sommeren 2007 giftet seg. Ti måneder etter det staselige bryllupet flyttet Vibeke ut av familiens villa på Snarøya,''

Til hennes forsvar må jeg si at selve intervjuet med henne tyder på at den brutale versjonen i overskrift og ingress skyldes _avisa_! ;-) Hun sier tilsynelatende bare at hun var økonomisk avhengig - ikke at dette var grunnen til at hun ikke gikk fra han før.

http://www.kjendis.no/2009/02/04/kjendis/daniel_franck/vibeke_klemetsen/skilsmisse/okonomi/4685420/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    35

  • morsan

    31

  • laban

    7

  • AneM1365380603

    7

Mest aktive i denne tråden

Det samme slo meg, du kom meg i forkjøpet med å legge det inn her på DOL. :o)

*jeg tok deg bare for penga* hehe, men du har nok rett i at overskriften er tatt noe ut av sammenhengen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk norske kvinnfolk, tror eg vi sier! (ikkje alle da...)

Lykkejeger vil eg kalle det der.

Og ho har visst samme innstillingen fortsatt: ''Vibeke har funnet lykken med eksmodellen Thomas Weeden (34) og vil, etter eget utsagn, «aller helst bare sitte i sofaen og kline».''

Ja _det_ blir det masse penger av!

Og koffor i helvete er ho alenemor, når det helt tydelig er Daniel Franck som har forsørget både mor og barn i alle år, det var HAN som burde vært alenefar etter mitt syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typisk norske kvinnfolk, tror eg vi sier! (ikkje alle da...)

Lykkejeger vil eg kalle det der.

Og ho har visst samme innstillingen fortsatt: ''Vibeke har funnet lykken med eksmodellen Thomas Weeden (34) og vil, etter eget utsagn, «aller helst bare sitte i sofaen og kline».''

Ja _det_ blir det masse penger av!

Og koffor i helvete er ho alenemor, når det helt tydelig er Daniel Franck som har forsørget både mor og barn i alle år, det var HAN som burde vært alenefar etter mitt syn.

Og hvorfor mener du ikke at de burde ha delt omsorg?

Er delt omsorg bare en løsning som skal brukes når far ikke har argumenter for å få omsorgen alene? Dette har jeg jo sett fra din kant før. Har mor vært utro, skal far ha omsorgen alene. Og nå, hvis mor ikke har penger, skal far ha omsorgen alene.

Når skal mor ha omsorgen alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Typisk norske kvinnfolk, tror eg vi sier! (ikkje alle da...)

Lykkejeger vil eg kalle det der.

Og ho har visst samme innstillingen fortsatt: ''Vibeke har funnet lykken med eksmodellen Thomas Weeden (34) og vil, etter eget utsagn, «aller helst bare sitte i sofaen og kline».''

Ja _det_ blir det masse penger av!

Og koffor i helvete er ho alenemor, når det helt tydelig er Daniel Franck som har forsørget både mor og barn i alle år, det var HAN som burde vært alenefar etter mitt syn.

''det var HAN som burde vært alenefar etter mitt syn.''

Kanskje han ikke ville? Det _finnes_ slike fedre der ute også, vet du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor mener du ikke at de burde ha delt omsorg?

Er delt omsorg bare en løsning som skal brukes når far ikke har argumenter for å få omsorgen alene? Dette har jeg jo sett fra din kant før. Har mor vært utro, skal far ha omsorgen alene. Og nå, hvis mor ikke har penger, skal far ha omsorgen alene.

Når skal mor ha omsorgen alene?

Superenig!!

Har inntrykk av at det er en del her inne som mener fedrene uansett er bedre omsorgspersoner enn mødre. Og at de absolutt bør ha omsorgen alene.

Vibeke Klemetsen var hjemme sammen med datteren. Hun har jo hatt hovedomsorgen for datteren hele tiden. Hvorfor skal HAN ha det nå? Selv om han har mer penger?

Tror nok Vibeke vil angre på dette intervjuet etterhvert. Når den nye forelskelses- rusen gir seg.

Dette er uansett ikke neo sjeldent fenomen. De fleste fotballkoner er også hjemmeværende. Det har med at de ofte har hovedtyngden for barn og hjem mens fedrene gjør karriere.

Jeg tror ikke de er sammen med dem bare på grunn av pengene. Men det gjør det vanskeligere å bryte ut hvis man ikke har utdannelse eller jobb å falle tilbake på.

"typisk norske kvinner" - har ikke hørt noe så dumt på lenge!

Fra tidenes morgen har kvinnene hatt hovedomsorg for barn og hjem. Fedrene har vært forsørgere. I USA og andre land er det mye vanligere at kvinner er hjemme så lenge barna er små. Det er faktisk uvanlig at kvinner i Norge er hjemme til ungene begynner på skolen. Noe som er et veldig oppofrende og bra bidrag til barna og familien.

Jeg mener at mødrene i de fleste tilfellene er de beste omsorgspersonene uansett inntekt. Ikke i alle tilfeller, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superenig!!

Har inntrykk av at det er en del her inne som mener fedrene uansett er bedre omsorgspersoner enn mødre. Og at de absolutt bør ha omsorgen alene.

Vibeke Klemetsen var hjemme sammen med datteren. Hun har jo hatt hovedomsorgen for datteren hele tiden. Hvorfor skal HAN ha det nå? Selv om han har mer penger?

Tror nok Vibeke vil angre på dette intervjuet etterhvert. Når den nye forelskelses- rusen gir seg.

Dette er uansett ikke neo sjeldent fenomen. De fleste fotballkoner er også hjemmeværende. Det har med at de ofte har hovedtyngden for barn og hjem mens fedrene gjør karriere.

Jeg tror ikke de er sammen med dem bare på grunn av pengene. Men det gjør det vanskeligere å bryte ut hvis man ikke har utdannelse eller jobb å falle tilbake på.

"typisk norske kvinner" - har ikke hørt noe så dumt på lenge!

Fra tidenes morgen har kvinnene hatt hovedomsorg for barn og hjem. Fedrene har vært forsørgere. I USA og andre land er det mye vanligere at kvinner er hjemme så lenge barna er små. Det er faktisk uvanlig at kvinner i Norge er hjemme til ungene begynner på skolen. Noe som er et veldig oppofrende og bra bidrag til barna og familien.

Jeg mener at mødrene i de fleste tilfellene er de beste omsorgspersonene uansett inntekt. Ikke i alle tilfeller, selvsagt.

Det jeg reagerer på med Geir er primært at han er så veldig for delt omsorg så lenge alternativet er at mor skal ha omsorgen - men så snart han øyner en sjanse til å gi far omsorgen, så griper han den med begge hender. Da er plutselig for eksempel utroskap grunn for å forlange aleneomsorg. Dette rådet har han gitt fedre flere ganger - tror du mødre får høre det samme?

Og hvordan kan selv han argumentere for at det at man har tjent masse penger gjør en egnet til omsorg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Typisk norske kvinnfolk, tror eg vi sier! (ikkje alle da...)

Lykkejeger vil eg kalle det der.

Og ho har visst samme innstillingen fortsatt: ''Vibeke har funnet lykken med eksmodellen Thomas Weeden (34) og vil, etter eget utsagn, «aller helst bare sitte i sofaen og kline».''

Ja _det_ blir det masse penger av!

Og koffor i helvete er ho alenemor, når det helt tydelig er Daniel Franck som har forsørget både mor og barn i alle år, det var HAN som burde vært alenefar etter mitt syn.

''Og koffor i helvete er ho alenemor, når det helt tydelig er Daniel Franck som har forsørget både mor og barn i alle år, det var HAN som burde vært alenefar etter mitt syn.''

Kanskje fordi det er hun som har oppdratt barnet mens far har reist verden rundt? Men ser jo ingen grunn til at de ikke kunne ha delt omsorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk norske kvinnfolk, tror eg vi sier! (ikkje alle da...)

Lykkejeger vil eg kalle det der.

Og ho har visst samme innstillingen fortsatt: ''Vibeke har funnet lykken med eksmodellen Thomas Weeden (34) og vil, etter eget utsagn, «aller helst bare sitte i sofaen og kline».''

Ja _det_ blir det masse penger av!

Og koffor i helvete er ho alenemor, når det helt tydelig er Daniel Franck som har forsørget både mor og barn i alle år, det var HAN som burde vært alenefar etter mitt syn.

''Typisk norske kvinnfolk, tror eg vi sier! (ikkje alle da...)''

Tvert i mot er det svært lite typisk at norske kvinner er hjemmeværende på full tid i mange år mens barna er små. De aller, aller fleste jobber, helt eller delvis.

Når det er sagt, synes jeg ikke dem som er hjemmeværende er noe mer "lykkejegere" enn mennene deres er "griser som bare vil ha en trofékone som står til tjeneste i heimen", enten mannen er rik eller ikke.

''Og koffor i helvete er ho alenemor,''

Også bruken av dette ordet fører jeg på kontoen til avisredaksjonen. Det er da vitterlig ikke mange i Norge som er "alenemor" i ordets rette forstand - de fleste har en eller annen ordning med delt omsorg eller ihvertfall "normal"/jevnlig besøksordning med den forelderen barna ikke bor hos til vanlig.

''det var HAN som burde vært alenefar etter mitt syn.''

Her støtter jeg 100% Atenes kommentarer og spørsmål til deg - hvorfor taler dette for at han får aleneomsorgen og ikke for delt omsorg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Typisk norske kvinnfolk, tror eg vi sier! (ikkje alle da...)''

Tvert i mot er det svært lite typisk at norske kvinner er hjemmeværende på full tid i mange år mens barna er små. De aller, aller fleste jobber, helt eller delvis.

Når det er sagt, synes jeg ikke dem som er hjemmeværende er noe mer "lykkejegere" enn mennene deres er "griser som bare vil ha en trofékone som står til tjeneste i heimen", enten mannen er rik eller ikke.

''Og koffor i helvete er ho alenemor,''

Også bruken av dette ordet fører jeg på kontoen til avisredaksjonen. Det er da vitterlig ikke mange i Norge som er "alenemor" i ordets rette forstand - de fleste har en eller annen ordning med delt omsorg eller ihvertfall "normal"/jevnlig besøksordning med den forelderen barna ikke bor hos til vanlig.

''det var HAN som burde vært alenefar etter mitt syn.''

Her støtter jeg 100% Atenes kommentarer og spørsmål til deg - hvorfor taler dette for at han får aleneomsorgen og ikke for delt omsorg?

Kunne ikke sagt meg mer enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typisk norske kvinnfolk, tror eg vi sier! (ikkje alle da...)

Lykkejeger vil eg kalle det der.

Og ho har visst samme innstillingen fortsatt: ''Vibeke har funnet lykken med eksmodellen Thomas Weeden (34) og vil, etter eget utsagn, «aller helst bare sitte i sofaen og kline».''

Ja _det_ blir det masse penger av!

Og koffor i helvete er ho alenemor, når det helt tydelig er Daniel Franck som har forsørget både mor og barn i alle år, det var HAN som burde vært alenefar etter mitt syn.

Herregud, nå er du sneversynt og forutinntatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk norske kvinnfolk, tror eg vi sier! (ikkje alle da...)

Lykkejeger vil eg kalle det der.

Og ho har visst samme innstillingen fortsatt: ''Vibeke har funnet lykken med eksmodellen Thomas Weeden (34) og vil, etter eget utsagn, «aller helst bare sitte i sofaen og kline».''

Ja _det_ blir det masse penger av!

Og koffor i helvete er ho alenemor, når det helt tydelig er Daniel Franck som har forsørget både mor og barn i alle år, det var HAN som burde vært alenefar etter mitt syn.

''Og koffor i helvete er ho alenemor, når det helt tydelig er Daniel Franck som har forsørget både mor og barn i alle år, det var HAN som burde vært alenefar etter mitt syn''

Og dette kommer fra deg, en alenefar som har kjørt økonomien sin så til de grader på rævva at du må ha gjeldsordning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Typisk norske kvinnfolk, tror eg vi sier! (ikkje alle da...)

Lykkejeger vil eg kalle det der.

Og ho har visst samme innstillingen fortsatt: ''Vibeke har funnet lykken med eksmodellen Thomas Weeden (34) og vil, etter eget utsagn, «aller helst bare sitte i sofaen og kline».''

Ja _det_ blir det masse penger av!

Og koffor i helvete er ho alenemor, når det helt tydelig er Daniel Franck som har forsørget både mor og barn i alle år, det var HAN som burde vært alenefar etter mitt syn.

Feil - det er svært lite typisk norske kvinnfolk, men nok ganske vanlig mange andre steder i verden. At mor er hjemme med barna og far jobber, altså.

Hvorfor den som har vært mest borte er best egnet til å ha omsorgen, fordi han har mest penger, kan du jo forklare kanskje?

Du virker ekstremt bitter, Geir. Håper du klarer å ta deg sammen i hverdagen m.h.t. kommentarar, ellers må det være skikkelig kjipt for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor mener du ikke at de burde ha delt omsorg?

Er delt omsorg bare en løsning som skal brukes når far ikke har argumenter for å få omsorgen alene? Dette har jeg jo sett fra din kant før. Har mor vært utro, skal far ha omsorgen alene. Og nå, hvis mor ikke har penger, skal far ha omsorgen alene.

Når skal mor ha omsorgen alene?

Ok, delt omsorg er greit!

Eg blei bare litt irritert på at ho der "automatisk" skulle ha omsorgen, og så blei han som har forsørga begge to sittende igjen med sjegget i postkassa.

Det er jo _han_ gjennom sitt arbeid som har sørga for livsoppholdet, og det burde absolutt gi utslag når den daglige omsorga skulle fordeles.

Sorry at eg blei litt kjapp i avtrekkeren...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''det var HAN som burde vært alenefar etter mitt syn.''

Kanskje han ikke ville? Det _finnes_ slike fedre der ute også, vet du...

Joda, det er godt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og koffor i helvete er ho alenemor, når det helt tydelig er Daniel Franck som har forsørget både mor og barn i alle år, det var HAN som burde vært alenefar etter mitt syn.''

Kanskje fordi det er hun som har oppdratt barnet mens far har reist verden rundt? Men ser jo ingen grunn til at de ikke kunne ha delt omsorg.

Delt omsorg burde de hatt ja.

Ps! Han har reist verden rundt for å skaffe "brød på bordet" til mor og barn, skulle ikkje forundre meg om ho også har en

velfyllt og kostbar garderobe....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...