Gå til innhold

Fin hilsen fra en eks...


morsan

Anbefalte innlegg

Joda, det er godt mulig.

Men hvorfor i all verden har du fått for det for deg at all omsorgsevne ligger i lommeboka?

Og hvorfor har du fått det for deg at det å være hjemme og ta seg av barna ikke er like viktig som å tjene pengene?

Hvis de sammen har valgt at han skal satse på sin karriere, mens hun tar seg av hjem og barn, så betyr det at hun har ofret en karriere, lønn og pensjonspoeng for at han skal kunne satse på sin karriere.

Da har de tjent disse pengene sammen. De har også sammen bidratt til at ungene skal ha en bra oppvekst. Hun med å være der for dem. Han med pengene.

Er det vanskelig for deg å forstå det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    35

  • morsan

    31

  • laban

    7

  • AneM1365380603

    7

Mest aktive i denne tråden

Ok, delt omsorg er greit!

Eg blei bare litt irritert på at ho der "automatisk" skulle ha omsorgen, og så blei han som har forsørga begge to sittende igjen med sjegget i postkassa.

Det er jo _han_ gjennom sitt arbeid som har sørga for livsoppholdet, og det burde absolutt gi utslag når den daglige omsorga skulle fordeles.

Sorry at eg blei litt kjapp i avtrekkeren...:)

God forsørger betyr ikke nødvendigvis det samme som god omsorgsperson...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og koffor i helvete er ho alenemor, når det helt tydelig er Daniel Franck som har forsørget både mor og barn i alle år, det var HAN som burde vært alenefar etter mitt syn''

Og dette kommer fra deg, en alenefar som har kjørt økonomien sin så til de grader på rævva at du må ha gjeldsordning.

''Og dette kommer fra deg, en alenefar som har kjørt økonomien sin så til de grader på rævva at du må ha gjeldsordning.''

Du vet ingenting om hvorfor eg måtte ha gjeldsordning, og det får du heller ikkje vite noe om da det tilhører mitt privatliv.

Eg kan i hvertfall si så mye som at eg har tatt min del av forsørgerbyrden, og vel så det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Og koffor i helvete er ho alenemor, når det helt tydelig er Daniel Franck som har forsørget både mor og barn i alle år, det var HAN som burde vært alenefar etter mitt syn''

Og dette kommer fra deg, en alenefar som har kjørt økonomien sin så til de grader på rævva at du må ha gjeldsordning.

Den synes jeg var ganske ufin, VKF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delt omsorg burde de hatt ja.

Ps! Han har reist verden rundt for å skaffe "brød på bordet" til mor og barn, skulle ikkje forundre meg om ho også har en

velfyllt og kostbar garderobe....:)

Herregud Geir! Du provoserer skikkelig i denne tråden. Går det virkelig an å ha slike holdninger?

Tror du han kunne reist verden rundt og tjent disse pengene om det ikke hadde vært for henne?

Det er vel hans barn også kanskje? Er det ikke?

Hvor skulle han gjort av barna sine når han reiste rundt og konkurerte, om det ikke hadde vært for henne?

Da kunne han ikke reist, skjønner du. Takket være henne kunne han reise rundt, konkurere og tjene disse pengene.

Jeg tror hun har ofret ganske mye jeg for at han skal kunne oppnå den suksessen han har gjort og det skulle vel bare mangle at ikke også hun skal kunne nyte litt godt av pengene han/ de har tjent.

At hun ble avhengig av han økonomisk etterhvert er ikke så veldig rart. Sikkert ikke lett å få jobb etter mange år som hjemmeværende med lite erfaring fra arbeidslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og koffor i helvete er ho alenemor, når det helt tydelig er Daniel Franck som har forsørget både mor og barn i alle år, det var HAN som burde vært alenefar etter mitt syn''

Og dette kommer fra deg, en alenefar som har kjørt økonomien sin så til de grader på rævva at du må ha gjeldsordning.

Jeg er litt overrasket over at du trekker inn ting Geir har fortalt om seg selv i andre sammenhenger, og bruker det mot ham i denne diskusjonen. Det er noe med å diskutere sak i stedet for å gå til personangrep, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, delt omsorg er greit!

Eg blei bare litt irritert på at ho der "automatisk" skulle ha omsorgen, og så blei han som har forsørga begge to sittende igjen med sjegget i postkassa.

Det er jo _han_ gjennom sitt arbeid som har sørga for livsoppholdet, og det burde absolutt gi utslag når den daglige omsorga skulle fordeles.

Sorry at eg blei litt kjapp i avtrekkeren...:)

''Det er jo _han_ gjennom sitt arbeid som har sørga for livsoppholdet, og det burde absolutt gi utslag når den daglige omsorga skulle fordeles.''

Hvorfor det? Er den daglige omsorgen en premie? Er den noe som skal fordeles "rettferdig" mellom foreldrene?

Det må være det barnet trenger som skal stå i fokus når omsorgen fordeles. Om det i dette tilfellet er mor alene, far alene, eller annenhver uke hos hver, har jeg ingen forutsetninger for å si noe om. Det har ikke du heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og dette kommer fra deg, en alenefar som har kjørt økonomien sin så til de grader på rævva at du må ha gjeldsordning.''

Du vet ingenting om hvorfor eg måtte ha gjeldsordning, og det får du heller ikkje vite noe om da det tilhører mitt privatliv.

Eg kan i hvertfall si så mye som at eg har tatt min del av forsørgerbyrden, og vel så det!

Poenget mitt er at du tror at det kun er den som tjener pengene som står for forsørgerbyrden og slik er det ikke alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

''Og koffor i helvete er ho alenemor, når det helt tydelig er Daniel Franck som har forsørget både mor og barn i alle år, det var HAN som burde vært alenefar etter mitt syn''

Og dette kommer fra deg, en alenefar som har kjørt økonomien sin så til de grader på rævva at du må ha gjeldsordning.

??? For en ufin kommentar. Rett og slett stygg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, delt omsorg er greit!

Eg blei bare litt irritert på at ho der "automatisk" skulle ha omsorgen, og så blei han som har forsørga begge to sittende igjen med sjegget i postkassa.

Det er jo _han_ gjennom sitt arbeid som har sørga for livsoppholdet, og det burde absolutt gi utslag når den daglige omsorga skulle fordeles.

Sorry at eg blei litt kjapp i avtrekkeren...:)

''Eg blei bare litt irritert på at ho der "automatisk" skulle ha omsorgen''

Står det noe sted at "ho der" automatisk skal ha omsorgen?

Det kan du ikke vite noe om. Du snakker ganske nedverdigende om et menneske "ho der" du ikke vet noe særlig om og derfor også mine ufine kommetar. Holdningene du viser synes jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil - det er svært lite typisk norske kvinnfolk, men nok ganske vanlig mange andre steder i verden. At mor er hjemme med barna og far jobber, altså.

Hvorfor den som har vært mest borte er best egnet til å ha omsorgen, fordi han har mest penger, kan du jo forklare kanskje?

Du virker ekstremt bitter, Geir. Håper du klarer å ta deg sammen i hverdagen m.h.t. kommentarar, ellers må det være skikkelig kjipt for barna.

''Feil - det er svært lite typisk norske kvinnfolk, men nok ganske vanlig mange andre steder i verden. At mor er hjemme med barna og far jobber, altså.''

Det har du rett i, og nå er det bare å vente på at "mor" slipper far til på hjemmebane, på like vilkår, også etter samlivsbrudd.

''Hvorfor den som har vært mest borte er best egnet til å ha omsorgen, fordi han har mest penger, kan du jo forklare kanskje?''

Eg bare irriterte meg voldsomt over at ho fremsto som stakkarslig iom at ho var _avhengig_ av mannnes penger, og ikkje tok ansvar for å forsørge seg sjøl og sitt eget (og mannnes) barn, ved egen verdiskapning i yrkeslivet!

''Du virker ekstremt bitter, Geir.''

Eg er ikkje bitter!

''Håper du klarer å ta deg sammen i hverdagen m.h.t. kommentarar, ellers må det være skikkelig kjipt for barna.''

Bare slapp helt av, de heftigste diskusjonene foregår i lunsjpausene på jobb, hjemme er det ro & harmoni...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor i all verden har du fått for det for deg at all omsorgsevne ligger i lommeboka?

Og hvorfor har du fått det for deg at det å være hjemme og ta seg av barna ikke er like viktig som å tjene pengene?

Hvis de sammen har valgt at han skal satse på sin karriere, mens hun tar seg av hjem og barn, så betyr det at hun har ofret en karriere, lønn og pensjonspoeng for at han skal kunne satse på sin karriere.

Da har de tjent disse pengene sammen. De har også sammen bidratt til at ungene skal ha en bra oppvekst. Hun med å være der for dem. Han med pengene.

Er det vanskelig for deg å forstå det?

''Men hvorfor i all verden har du fått for det for deg at all omsorgsevne ligger i lommeboka?''

Det er en viktig del av barnets oppvekst, og en plikt i henhold til Barneloven å sørge for penger til barnets livsopphold.

''Og hvorfor har du fått det for deg at det å være hjemme og ta seg av barna ikke er like viktig som å tjene pengene?''

Joda, klart det er viktig!

Men i denne sammenhengen så gikk jo dama ut og sa ho hadde gjort seg avhengig av hans penger, og de bodde i lag i 10 år (?).

Hallo??

''Hvis de sammen har valgt at han skal satse på sin karriere, mens hun tar seg av hjem og barn, så betyr det at hun har ofret en karriere, lønn og pensjonspoeng for at han skal kunne satse på sin karriere.''

Det er en måte å se det på, med "dine briller".

Tenk på han da (stakkar...) som må være borte fra familien hundrevis av dager i året for at de skal få bolig, mat, dyr vin, smykker og spa osv, mens han må reise jorda rundt i trange busser og sove på ensomme hoteller. *s*

''Da har de tjent disse pengene sammen.''

Jada, og eg har vunnet 30 millioner i LOTTO!

''De har også sammen bidratt til at ungene skal ha en bra oppvekst. Hun med å være der for dem. Han med pengene.''

''Er det vanskelig for deg å forstå det?''

Nei, det er veldig lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud Geir! Du provoserer skikkelig i denne tråden. Går det virkelig an å ha slike holdninger?

Tror du han kunne reist verden rundt og tjent disse pengene om det ikke hadde vært for henne?

Det er vel hans barn også kanskje? Er det ikke?

Hvor skulle han gjort av barna sine når han reiste rundt og konkurerte, om det ikke hadde vært for henne?

Da kunne han ikke reist, skjønner du. Takket være henne kunne han reise rundt, konkurere og tjene disse pengene.

Jeg tror hun har ofret ganske mye jeg for at han skal kunne oppnå den suksessen han har gjort og det skulle vel bare mangle at ikke også hun skal kunne nyte litt godt av pengene han/ de har tjent.

At hun ble avhengig av han økonomisk etterhvert er ikke så veldig rart. Sikkert ikke lett å få jobb etter mange år som hjemmeværende med lite erfaring fra arbeidslivet.

''Herregud Geir! Du provoserer skikkelig i denne tråden. Går det virkelig an å ha slike holdninger?''

Ja, det går fint an.

Bare kjekt å kunne provosere litt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er jo _han_ gjennom sitt arbeid som har sørga for livsoppholdet, og det burde absolutt gi utslag når den daglige omsorga skulle fordeles.''

Hvorfor det? Er den daglige omsorgen en premie? Er den noe som skal fordeles "rettferdig" mellom foreldrene?

Det må være det barnet trenger som skal stå i fokus når omsorgen fordeles. Om det i dette tilfellet er mor alene, far alene, eller annenhver uke hos hver, har jeg ingen forutsetninger for å si noe om. Det har ikke du heller.

''Hvorfor det?''

Det å forsørge barnet er en livsviktig del av omsorgsansvaret.

Det er ingen som ville overlevd særlig lenge uten mat..........

''Er den daglige omsorgen en premie?''

Nei!

''Er den noe som skal fordeles "rettferdig" mellom foreldrene?''

Ja, det også!

''Det må være det barnet trenger som skal stå i fokus når omsorgen fordeles.''

Selvfølgelig så burde det være slik, men slik er det IKKJE i dagens Barnelov og det vet du utmerket godt!

Om foreldra ikkje er gift så er det mor (utelukkende i kraft av sitt kjønn) som har foreldreansvaret aleine (i praksis den daglige omsorgen), om ikkje anna er avtalt eller fastsett ved dom.

Så om Per og Kari hadde barn og ikkje var gift, så ville Kari _automatisk_ (gjennom Barnelova) få den daglige omsorgen, sjøl om Kari var en "Hitlertype" og Per var en "MorTheresatype".

Var det du som snakka om "barnet i fokus" ???

''Om det i dette tilfellet er mor alene, far alene, eller annenhver uke hos hver, har jeg ingen forutsetninger for å si noe om. Det har ikke du heller.''

Det har du rett i, men eg sier nå noe om det uansett eg, har ikkje fått "munnkurv" enda, vi lever tross alt i ett demokratisk land, der ytringsfriheten er hellig bla.bla.bla.bla...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at du tror at det kun er den som tjener pengene som står for forsørgerbyrden og slik er det ikke alltid.

''Poenget mitt er at du tror at det kun er den som tjener pengene som står for forsørgerbyrden og slik er det ikke alltid.''

Den skjønte eg ikkje, det må du forklare nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men hvorfor i all verden har du fått for det for deg at all omsorgsevne ligger i lommeboka?''

Det er en viktig del av barnets oppvekst, og en plikt i henhold til Barneloven å sørge for penger til barnets livsopphold.

''Og hvorfor har du fått det for deg at det å være hjemme og ta seg av barna ikke er like viktig som å tjene pengene?''

Joda, klart det er viktig!

Men i denne sammenhengen så gikk jo dama ut og sa ho hadde gjort seg avhengig av hans penger, og de bodde i lag i 10 år (?).

Hallo??

''Hvis de sammen har valgt at han skal satse på sin karriere, mens hun tar seg av hjem og barn, så betyr det at hun har ofret en karriere, lønn og pensjonspoeng for at han skal kunne satse på sin karriere.''

Det er en måte å se det på, med "dine briller".

Tenk på han da (stakkar...) som må være borte fra familien hundrevis av dager i året for at de skal få bolig, mat, dyr vin, smykker og spa osv, mens han må reise jorda rundt i trange busser og sove på ensomme hoteller. *s*

''Da har de tjent disse pengene sammen.''

Jada, og eg har vunnet 30 millioner i LOTTO!

''De har også sammen bidratt til at ungene skal ha en bra oppvekst. Hun med å være der for dem. Han med pengene.''

''Er det vanskelig for deg å forstå det?''

Nei, det er veldig lett!

''Det er en måte å se det på, med "dine briller''

Du uttaler deg om noen du ikke kjenner og mine briller er riktigere enn dine briller. Dessuten har du prestert å komme med stygge personlige angrep på noen du overhodet ikke vet noe om, bare for å få frem ditt forkvalede kvinnesyn NOK EN GANG.

''Tenk på han da (stakkar...) som må være borte fra familien hundrevis av dager i året for at de skal få bolig, mat, dyr vin, smykker og spa osv, mens han må reise jorda rundt i trange busser og sove på ensomme hoteller''

Igjen, du er bare helt utrolig. Du vet INGENTING om dette forholdet og jeg står for kommentarene jeg kom med til deg.

Personangrep fortjener samme type angrep tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Herregud Geir! Du provoserer skikkelig i denne tråden. Går det virkelig an å ha slike holdninger?''

Ja, det går fint an.

Bare kjekt å kunne provosere litt innimellom.

Jeg har forstått det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Poenget mitt er at du tror at det kun er den som tjener pengene som står for forsørgerbyrden og slik er det ikke alltid.''

Den skjønte eg ikkje, det må du forklare nærmere.

Nei det overrasker meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvorfor det?''

Det å forsørge barnet er en livsviktig del av omsorgsansvaret.

Det er ingen som ville overlevd særlig lenge uten mat..........

''Er den daglige omsorgen en premie?''

Nei!

''Er den noe som skal fordeles "rettferdig" mellom foreldrene?''

Ja, det også!

''Det må være det barnet trenger som skal stå i fokus når omsorgen fordeles.''

Selvfølgelig så burde det være slik, men slik er det IKKJE i dagens Barnelov og det vet du utmerket godt!

Om foreldra ikkje er gift så er det mor (utelukkende i kraft av sitt kjønn) som har foreldreansvaret aleine (i praksis den daglige omsorgen), om ikkje anna er avtalt eller fastsett ved dom.

Så om Per og Kari hadde barn og ikkje var gift, så ville Kari _automatisk_ (gjennom Barnelova) få den daglige omsorgen, sjøl om Kari var en "Hitlertype" og Per var en "MorTheresatype".

Var det du som snakka om "barnet i fokus" ???

''Om det i dette tilfellet er mor alene, far alene, eller annenhver uke hos hver, har jeg ingen forutsetninger for å si noe om. Det har ikke du heller.''

Det har du rett i, men eg sier nå noe om det uansett eg, har ikkje fått "munnkurv" enda, vi lever tross alt i ett demokratisk land, der ytringsfriheten er hellig bla.bla.bla.bla...:)

Men her sier du faktisk ganske mange fornuftige ting og jeg skjønner ikke hvorfor du skulle starte noe så inn i hampen useriøst, hvis det var dette du ville diskutere.

Her er jeg helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...