Gå til innhold

Løsriver meg fra psykiatrien nå :-) glahistorie

Anbefalte innlegg

Gjest liten løve

Psykiateren min har hatt overlege permisjon, og har "bare" hatt kontakt med meg en gang i uka. (Vet det er mye).

Hun var i perm (unntatt) onsdagene i fire måneder.

Før hun gikk i perm var jeg overbevist om at den eneste grunnen til at jeg fungerer sånn noenlunde i dagliglivet er på grunn av at jeg har hatt veldig tett kontakt med henne og jevnlige innleggelser.

Men så hadde det seg sånn at jeg var henvist til traumebehandling et sted i landet, og satt i gruppe med en del andre mennesker. Da gikk det fort opp for meg, at her har jeg ingenting å gjøre. Jeg er alt for frisk til dette. Dette har jeg jobbet meg igjennom for tre år siden. Jeg tok konsekvensen av dette, og tro hjem etter å ha tenkt meg om og snakket med de på stedet og psykiateren min.

Samtidig fikk jeg en sånn følelse av at nå er det nok: Jeg vil ikke være mer innlagt, og jeg vil ikke snakke om livet- jeg vil leve det.

Så nå går jeg til psykiateren min en gang pr måned og har ikke lengre innleggelser i DPS. Og jeg har det faktisk kjempebra.

Har nemlig funnet ut at det er ikke psykiatrien som holder meg frisk. Det er det jeg selv som gjør.

Jeg har mange ting i gang. Jobber en dag i uka og gjerne litt til, og har i tillegg startet opp enkeltmannsforetak innenfor helse/slankeindustrien. Det er jo helt klart en jobb, men jeg ser ikke på det som arbeid. Jeg gleder meg hver dag til å holde på med det :-)

Trapper ned på Sobrilen jeg bruker om natta også, og har kommet frem til medisinering som funker for meg. Fontex 60mg i vinterhalvåret- trappes ned til 0 i april. Og antipsykotika om sommeren for å sikre at jeg sover så mye at jeg ikke blir manisk.

I tillegg har jeg klart å gå ned 15 kg siden første Juli.

Alt i alt bare velstand!

Mirakler forekommer :-)

Fortsetter under...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...