Gå til innhold

Tragisk ulykke med vaskemaskin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tragisk. Man bør alltid trekke ut støpselet og skru av vanntilførselen til vaskemaskina når den ikke er i bruk.

Det gjør jeg aldri.

Svigermor derimot, har det som fast rutine. Så når jeg er hos henne, tar jeg alltid ut kontakten og skrur igjen krana etter bruk. Har tenkt på det som en sikkerhet i forhold til lynnedslag og sprekte rør - men ikke i forhold til ungene.

Gjest ViViola

Tragisk. Man bør alltid trekke ut støpselet og skru av vanntilførselen til vaskemaskina når den ikke er i bruk.

Hm... Det har jeg aldri gjort, ikke tenkt tanken engang.

Vi har vel heller lært ungene at vaskerommet ikke er lekeplass, men vi har sikkert bare vært heldige som ikke har råkt ut for noe.

Annonse

Det gjør jeg aldri.

Svigermor derimot, har det som fast rutine. Så når jeg er hos henne, tar jeg alltid ut kontakten og skrur igjen krana etter bruk. Har tenkt på det som en sikkerhet i forhold til lynnedslag og sprekte rør - men ikke i forhold til ungene.

Jeg innrømmer at jeg ikke gjorde det før jeg heller, men etter at jeg flyttet er både kontakt og vannkran rett over maskina og lett håndterbare. Mens jeg bodde hjemme hadde vi en skikkelig oversvømmelse på grunn av at vannet ikke var avskrudd og slangen løsnet når ingen var hjemme så jeg har litt skrekken der...

Gjest Elextra

Jo, det har jeg faktisk tenkt på.

En gang klatret femåringen min inn i tørketrommelen, og han syntes nok at jeg ble uforholdsmessig sint! Jeg ble skremt ved tanken på hva som kunne ha skjedd (tenk om storebror eller en kamerat hadde kommet til å sette den på en gang han gjemte seg der).

Gjest Elextra

''Man bør alltid trekke ut støpselet og skru av vanntilførselen til vaskemaskina når den ikke er i bruk.''

Men det gjør man jo ikke i praksis. Vår vaskemaskin og tørketrommel er delvis innebygget under benk, og det ville være svært tungvint å få til. Satser derfor heller på holdningsbygging... (men kfr. mitt innlegg nedenfor om lillebror i tørketrommel).

''Man bør alltid trekke ut støpselet og skru av vanntilførselen til vaskemaskina når den ikke er i bruk.''

Men det gjør man jo ikke i praksis. Vår vaskemaskin og tørketrommel er delvis innebygget under benk, og det ville være svært tungvint å få til. Satser derfor heller på holdningsbygging... (men kfr. mitt innlegg nedenfor om lillebror i tørketrommel).

''Men det gjør man jo ikke i praksis.''

Joda, noen av oss gjør faktisk det:-) Her står kontakten i og vannkranen på kun når vaskemaskinen går:-)

Vel,- det er ikke særlig praktisk - ikke hos meg i alle fall. Men jeg har vaskerom, og sluk der.

Men - man skal da jammen ha max uflaks om den ene ungen krabber inn og den andre klarer å trykke på de rette knappene for å starte den. Tror det er 100 ganger så stor sannsynlighet for at andre uvanlige ulykker skjer.

Det som opprører meg av barneulykker er alle de teite gårdsulykkene - nå var det jo jammen en igjen som hadde kjørt traktor med en unge i skuffen foran...

Gjest Elextra

''Men det gjør man jo ikke i praksis.''

Joda, noen av oss gjør faktisk det:-) Her står kontakten i og vannkranen på kun når vaskemaskinen går:-)

Ok.

Til vårt "forsvar" kan sies at vaskerommet ligger litt fjernt i huset (ergo ikke et sted barna leker), og det er et våtrom med sluk.

Ok.

Til vårt "forsvar" kan sies at vaskerommet ligger litt fjernt i huset (ergo ikke et sted barna leker), og det er et våtrom med sluk.

Hehe, du trenger da ikke å forsvare deg:-)

Vi har vårt på badet, så det er ofte at datteren er der - nå er hun 11, så jeg tror muligheten for at hun krabber inn i vaskemaskina er uhyre liten. Det er mest pga brannfaren vi tar ut støpselet da, dessuten er ting lagt opp slik der inne, at det er enkelt å trekke ut kontakten og stenge kranen...

Annonse

Vel,- det er ikke særlig praktisk - ikke hos meg i alle fall. Men jeg har vaskerom, og sluk der.

Men - man skal da jammen ha max uflaks om den ene ungen krabber inn og den andre klarer å trykke på de rette knappene for å starte den. Tror det er 100 ganger så stor sannsynlighet for at andre uvanlige ulykker skjer.

Det som opprører meg av barneulykker er alle de teite gårdsulykkene - nå var det jo jammen en igjen som hadde kjørt traktor med en unge i skuffen foran...

''Det som opprører meg av barneulykker er alle de teite gårdsulykkene - nå var det jo jammen en igjen som hadde kjørt traktor med en unge i skuffen foran...''

Enig! Slikt sjokkerer meg også!!

''Det som opprører meg av barneulykker er alle de teite gårdsulykkene - nå var det jo jammen en igjen som hadde kjørt traktor med en unge i skuffen foran...''

Enig! Slikt sjokkerer meg også!!

De kaller det gjerne hendelig uhell...og forsvarer sin rett til å gjøre sånt - for det har de alltid gjort...

Hehe, du trenger da ikke å forsvare deg:-)

Vi har vårt på badet, så det er ofte at datteren er der - nå er hun 11, så jeg tror muligheten for at hun krabber inn i vaskemaskina er uhyre liten. Det er mest pga brannfaren vi tar ut støpselet da, dessuten er ting lagt opp slik der inne, at det er enkelt å trekke ut kontakten og stenge kranen...

På badet er det sånn hos meg også, desto verre på kjøkkenet om det skulle skje noe med oppvaskmaskina når jeg ikke er hjemme... Nå går jeg aldri fra den når den er i gang da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...