Gå til innhold

Bør jeg legges inn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver alt for å få fred fra stemmene som herjer inni meg. Hvert 5 min går jeg bort til skuffen der pillene jeg har samlet opp ligger. Har dem i hånden min, ser på dem, betrakter dem nøye som om dem skulle være siste ting på jorda. Hvis jeg tar en så må jeg ta en til og enda en til osv.....

Jeg håper at trikken kjører utfor sånn at jeg dør, eller at bussen kjører inn i en tankbil så at jeg brenner opp. Slike tanker har jeg hver gang jeg sitter på trikken eller bussen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det som gjør at du har et slikt grufullt syn på det å ta medisiner daglig fremover? Føles det som et nederlag?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du bør snarest (på dagtid) ta kontakt med din behandler eller fastlege for å få en vurdering på om du bør innlegges.

Skrevet

Du bør snarest (på dagtid) ta kontakt med din behandler eller fastlege for å få en vurdering på om du bør innlegges.

Ville du ha lagt meg inn?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ville du ha lagt meg inn?

Innleggelse avhenger av så mange ting: Alvorligheten av sykdommen, hvilke alternative behandlinger som finnes, hva som finnes av støtteapparat forøvrig, og ikke minst pasientens ønsker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...